تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821049413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام تبريك سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشوربه مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پيام تبريك سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشوربه مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان
خبرگزاري موج - سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور در آستانه عيد سعيد قربان،سالروز بزرگداشت پرشكوهترين و زيباترين جلوه تعبد و اطاعت در برابر حضرت باريتعالى، با انتشار پيام تبريكي اين روز مبارك را به محضر رهبر معظم انقلاب،ملت شريف ايران به ويژه شهرداران وكاركنان شهرداريها و دهياران تبريك گفت .
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، متن پيام فوق به شرح ذيل است: :
بسم الله الرحمن الرحيم
عيد سعيدقربان،زيباترين جلوه تعبد در برابر خداوند سبحان و رها شدن از تعلقات و ذبح كردن تمنيات در پيش پاي اراده الهي و قرباني كردن دلبستگي‌هاي دنيايي،عيد شكوفايي ايمان و يقين،دل سپردن به رضايت محبوب، عيد صلابت و افتخار، عيد معرفت و حضور در بارگاه امن الهي ، عيد لائقان لقاء دوست و زائران حريم يار در عرفات و سرزمين عرفه و لبيك به دعوت حق است.
زائران كوي يار با درك عارفانه عرفات و وقوف باشعور مشعر الحرام، اينك با تضرع و دعا قلب خو يش را آماده پذيرش رحمت الهي در روز عيد عاشقي و بندگي خدا و پيروي از سنت نبوي مي‌كنند كه يادآور ايثارگري و حماسه‌اي است كه در آن حضرت ابراهيم ، اين ابر مرد تاريخ ساز، بت شكن وخليل‌الله، فرزند خويش را براي اجراي فرمان الهي و لبيك به نداي ملكوتي حق ، به قربانگاه برد تا به وظيفه الهي‌اش عمل كند و آن حضرت پس از پشت سر گذاشتن مراحل و موادي سخت وقوف و ابتلاء و امتحان الهي و رمي جمرات و شكستن بت‌هاي ظاهري و باطني به مقام شامخ امامت رسيد.
نمايش باشكوه ميليونها زاير بيت‌الله‌الحرام در آيين پرصلابت حج بار ديگر به مسلمانان سراسر جهان يادآوري مي نمايد كه ضمن حفظ همبستگي و اتحاد ، بايد ياري رسان آن دسته از برادران و خواهرانشان باشند كه دشمن با چيره شدن بر آنان زندگي را براي آنان با رنج و محنت توام كرده است و آنچه اكنون باعث اين مشكلات شده بروز تفرقه و اختلافاتي است كه در پرتو آن مسلمانان جهان از حقوق حقه خود محروم شده‌اند و شكي نيست كه مسلمانان جهان در صورت حفظ اتحاد و همبستگي خود مي توانند همچون گذشته به جايگاه ممتاز و حقوق از دست رفته خود دست يابند .
اميدواريم به ميمنت عيد سعيد قربان ، جهان اسلام در پرتو تعاليم و آموزه‌هاي روحبخش اسلام و قرآن كريم و با حفظ وحدت كلمه ، بيش از پيش متحد شده و شاهد وحدت و همدلي مسلمانان جهان در جهت ايجاد و گسترش صلح، عدالت، معنويت ، مهرورزي ، رشد و توسعه همه جانبه و رفع ظلم و نابرابري در سراسرجهان باشيم و ساكنان محاصره شده نوارغزه هرچه زودتر به حالت عادي برگردند و شاهد رفع حالت بحراني اين منطقه كه در آستانه يك فاجعه عظيم انساني است ، باشيم .
امروز مسلمانان منطقه شاهد تحقق زشت ترين جنايات در نوار غزه در سرزمين هاي فلسطين هستند. دنياي استكبار و رژيم صهيونيستي بازوي جنايتكار او در منطقه با همه توان و قدرت و زير پا نهادن تمامي ارزش هاي انساني در برابر مردم فلسطين صف آرايي كرده اند و در برابر مقاومت زنان، ‌مردان وكودكان فلسطيني كه با الهام از آرمان هاي حيات بخش الهي خويش و ارزش هاي والاي اسلامي بي محابا و با دست تهي در مقابل حملات وحشيانه صهيونيست ها مقاومت مي كنند و با سكوتي دردآور از كنار اين فاجعه بزرگ مي گذرند و در برابر اين وحشي گري ها هيچ اقدامي از سوي كشورهاي عربي منطقه و جامعه بين المللي و مدعيان دموكراسي و حقوق بشر در دفاع از مردم مظلوم فلسطين مشاهده نمي شود.
اميدورايم كه در كوتاه ترين زمان به منظور دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين تصميمات مهم بين المللي اتخاذ تا امكان كمك رساني به مردم مظلوم غزه فراهم شود و همچنين نهادهاي بين المللي اقدامي موثر براي دفاع از حقوق انساني مردم فلسطين انجام دهند.
سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور ضمن آرزوي قبولي طاعات حجاج بيت‌الله الحرام، فرا رسيدن عيد سعيد قربان را به محضر مقام معظم رهبري،عموم مردم ايران علي الخصوص فعالان خدوم و زحمتكش عرصه مديريت شهري و روستائي كشور ، شهرداران و كاركنان شهرداريها و دهياران سراسركشور ، تبريك گفته و براي همه در اين روز آرزوي برخورداري از موهبتهاي الهي ، راستي در گفتار،كردار، ادعا وعمل آرزو نموده تا در راه خواسته دين، از تمناي دل بگذرند وخواسته‌ها و داشته‌ها را فداي رضاي دوست كنند.
نماز شكوهمند عيد سعيد قربان، پيشاني بندگي در پيشگاه معبود يگانه به خاك سائيدن و رها نمودن دل از محبس وابستگي‌هاي دنيوي است. انشاالله با حضوري پرشكوه در اين نماز وحدت آفرين به شكرانه نعمات الهي مي‌رويم.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن