تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817736674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عارف:دانشجوي تاثيرگذار ديروز به دانشجوي تاثيرپذير تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عارف:دانشجوي تاثيرگذار ديروز به دانشجوي تاثيرپذير تبديل شده است
تبريز - خبرگزاري مهر: محمدرضا عارف گفت: دانشجوي تاثيرگذار گذشته، امروز به دانشجويي تاثيرپذير تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز محمدرضا عارف شامگاه گذشته در مراسمي تحت عنوان"دانشجو و انتخابات؛ انتظارات و واقعيت ها" در دانشگاه علوم پزشكي تبريز افزود: امروز جريانات فعال در دانشگاه متاثر از جريانهاي سياسي كشور نسبت به بسياري از مسائل مهم، بي تفاوت شده اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بروز اين وضعيت را ناشي از دولتي شدن جنبش دانشجويي خواند و با تهديد دانستن اين امر براي كشور و انقلاب تصريح كرد: امروز نيازمند دانشجويي هستيم كه خود را در صف اول مبارزه با فقر، تبيعض و فساد بداند.

وي ادامه داد: دانشجو بايد نسبت به وقايع مهم منطقه و بين الملل حساس بوده و داراي تحليل باشد.

عارف با تاكيد بر اينكه دانشجو بايد به عنوان مرجع، همواره عقايد خود را حفظ و ارتقا دهد، اظهار داشت: نياز امروز جامعه دانشجويي است كه با نگاه نقادانه و با رويكرد آرماني مسائل را رصد و دنبال كرده و در نقد ملاحظه كاري نكند.

وي جنبش دانشجويي در زمان حاضر را مبتلا به بي انگيزگي و ركود دانست و با خطرناك توصيف كردن اين شرايط، مدعي شد: دانشجو بايد پويا و در برخي موارد منتقد جدي باشد.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي وجود دانشجوي آرمانگرا را به نفع نظام دانست و تصريح كرد: بايد تلاش شود جنبش دانشجويي بي تفاوت و بي انگيزه امروز به جنبشي باانگيزه و پويا تبديل شود.

جنبش دانشجويي مي تواند مردم را به شركت در انتخابات ترغيب كند

دانشجويي عارف با اشاره به انتخابات پيش رو، از آن به عنوان عامل موثري براي ايجاد تحول در جنبش دانشجويي نام برد و خاطرنشان كرد: دانشجويان بايد با فراهم كردن فضاي برگزاري انتخابات پرشور نظر مردم را تغيير داده و آنان را به حضور در صحنه تشويق كنند.

معاون اول دولت دوم اصلاحات با تاكيد بر اينكه عدم حضور مردم در صحنه انتخابات نتيجه دلخواه آنان را برآورده نخواهد كرد، افزود: به هرحال انتخابات برگزار و فردي به عنوان رئيس جمهور برگزيده خواهد شد و از اين رو لازم است مردم با حضور مسئولانه در پاي صندوق هاي راي انتخاباتي پرشور را پشت سر بگذارند.

عارف با تشريح وضعيت سياسي و اقتصادي كشور اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر در شرايط حساسي به سر مي برد و داراي مشكلات متعدد داخلي و خارجي است.

وي با اشاره به اينكه اكنون شاهد اجماع نانوشته بين المللي عليه كشورمان هستيم، عنوان كرد: جنبش دانشجويي مي تواند مردم را به راي دادن به مناسب ترين گزينه تصدي پست رياست جمهوري كه قادر باشد مسير اجرايي كشور را در جهت پيمودن قله هاي توسعه رهنمون شود، ترغيب كنند.

عارف بيان كرد: دانشجويان مي توانند در قالب فعاليت هاي سازمان يافته، زمينه ساز حضور فردي در كرسي رياست جمهوري باشند كه به مسير ترقي و پيشرفت كشور شتاب ببخشد.

به ميدان آوردن آراي خاموش دغدغه جبهه اصلاحات است

رئيس هيئت مديره بنياد باران به ميدان آوردن آراي خاموش را دغدغه جبهه اصلاحات خواند و با بيان اينكه حضور اين آرا در انتخابات به نفع نظام است، افزود: برگزاري انتخابات با پشتوانه قدرتمند مردمي مشروعيت آن را از نگاه ناظران بين المللي به نمايش خواهد گذاشت.

وي گفت: متاسفانه در كشورمان عدم حضور در انتخابات به معناي فاصله گرفتن از نظام تلقي مي شود كه البته نگرش نادرستي است.

عارف اضافه كرد: از طرف ديگر به طور عملي به ميدان آوردن آراي خاموش به نفع جبهه اصلاحات خواهد بود و براي تحقق اين مهم نيز تلاش هاي گسترده اي صورت مي گيرد.

معاون اول دولت خاتمي افزود: جبهه اصلاحات ابزار اندكي براي تشويق مردم به شركت در انتخابات و ترغيب آراي خاموش به حضور در صحنه در اختيار دارد و در اين بين جنبش دانشجويي مي تواند به طرز موثري نقش آفريني كند.

وي با اظهار تاسف از بي مهري رسانه هاي ارتباط جمعي نسبت به جريانات منتسب به اصلاح طلبان تصريح كرد: متاسفانه روزنامه هايي كه با پول بيت المال منتشر مي شوند با نگاه يك جانبه در راستاي تحقق منافع خود حركت مي كنند.

عارف در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان درباره سلامت انتخابات اظهار داشت: اين مقوله يكي از دغدغه هاي جبهه اصلاحات است و كارشناسان اين جبهه تا حد توان موضوع را پيگيري خواهند كرد.

وي در عين حال اظهار اميدواري كرد: دست اندركاران انتخابات، پاسدار و حافظ آراي مردم بوده و دقت لازم را به خرج دهند.

وي اظهار داشت: بنده اعتقادي به تخريب ندارم و همواره در طول 30 سال خدمتم نگاه به آينده داشته ام و آن را ملاك اخلاق اسلامي مي دانم و البته انتقاد با تخريب تفاوت دارد و دانشجويان نيز بايد نقد دولت ها را در هر دوره اي در برنامه خود داشته باشند.

عارف اذعان داشت: دولت اصلاحات نيز به طور طبيعي نقاط ضعفي داشته است كه بايد با حضور كارشناسان مورد نقد و بررسي قرار گرفته و در مديريت هاي آينده لحاظ شود.

رئيس هيئت مديره بنياد باران افزود: جبهه اصلاحات اعتقاد دارد مي توان با ظرفيت هايي كه قانون اساسي در اختيار مجريان قرار داده است امور را براي بهبود وضعيت اصلاح كرد و هدف از تدوين برنامه راهبردي اصلاحات نيز ياري رساندن به كانديداي جبهه اصلاح طلبان در انتخابات آتي است.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن