تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير امور خارجه: سياست خارجي ما نيازي به بازنگري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشاور وزير امور خارجه: سياست خارجي ما نيازي به بازنگري ندارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

مشاور وزير امور خارجه كشورمان گفت: بعد از سه دهه از عمر انقلاب، آمريكا هرگز نتوانسته بفهمد كه در نظام جمهوري اسلامي تصميمات كلان به خصوص در سياست خارجي را رهبري، مي‌گيرد و او نيز تحت تاثير عوامل داخلي و خارجي قرار نمي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر منوچهر محمدي، در همايش «سياست خارجي جمهوري اسلامي، تحولات جديد آمريكا، فرصت‌ها‌ و چالش‌ها» كه در قم برگزار شد، افزود: در دوران انقلاب، آمريكا همه حربه‌هايي كه در اختيار داشته براي شكست و تسليم نظام اسلامي به كار برده ولي موفق نشده است.

او افزود: بر اثر شكست سياست‌هاي جمهوري‌خواهان و دموكرات‌هاي آمريكا در قبال ايران، نومحافظه‌كاران بر سر كار آمدند و آنان هم شكست خوردند.

وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران اولين كشوري بود كه با نظام تك‌قطبي آمريكا به تقابل برخاست و آمريكا چون نتوانست ايران را تسليم كند و نومحافظه‌كاراني براي جلوگيري از اين شكست قطعي آمريكا در جايگاه ابرقدرتي بر سركار آمدند.

اين عضو هيات علمي موسسه امام خميني (ره) تصريح كرد: جمهوري اسلامي تهديدات را تبديل به فرصت كرد و امروز تبديل به قدرت برتر منطقه شده است.

وي غرور و كبر بيش از حد آمريكايي‌ها را از علل و عوامل شكست آنان بيان كرد و افزود: آمريكايي‌ها فكر مي‌كردند با داشتن زراد‌خانه اتمي و به عنوان ابرقدرت مورد قبول كشورها مي‌توانند به ايران بپذيراند كه تسليم آنان شود.

محمدي گفت: به علت سياست تك‌جانبه‌گرايي نومحافظه‌كاران، آمريكا با نفرت عمومي در سراسر دنيا مواجه شده و اين تغيير و تحول، درخواست عمومي مردم آمريكا و جهان است.

او يادآور شد: رييس‌جمهور جديد آمريكا بر موج نفرت از سياست‌هاي نومحافظه‌كاران سوار شده و نظام آينده آمريكا نظامي نخواهد بود كه آمريكايي‌ها آن را مي‌پسندند.

وي افزود: تا زماني كه آمريكا سياست سلطه‌جويانه خود را در دنيا ادامه دهد، امكان هيچ نوع روابطي بين ايران و آمريكا وجود نخواهد داشت.

محمدي گفت: ما هم‌چنان مواضع قدرتمندانه و آشتي‌ناپذير خود در قبال سياست‌هاي غلط غرب را حفظ مي‌كنيم و تهديد‌هاي آنان امروز تبديل به فرصت و بركت براي ما شده تا بحران اقتصادي چندان اثري براي ما نداشته باشد.

حجت‌الاسلام نوروزي، عضو هيأت علمي گروه سياسي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) نيز هدف از برگزاري همايش «سياست خارجي جمهوري اسلامي، تحولات جديد آمريكا، فرصت‌ها‌ و چالش‌ها» را آشنا شدن با موقعيت ايران در منطقه، باز تعريفي از وضعيت خود با توجه به تحولات جاري در جهان بيان كرد و گفت: مهم‌ترين هدف اين همايش كوشش براي تاكيد بر ضرورت دانش‌افزايي، تقويت بنيه علمي در حوزه مباحث علوم انساني با رويكرد اسلامي است.

وي افزود: اگر سياست سلطه‌جويانه آمريكا را در جهان رصد كنيم، اهداف متعددي را اين دولت تعقيب كرده كه آمريكا‌گرايي و سيطره فرهنگ آمريكايي در منطقه به ويژه خاورميانه، هراس در جهان از آن جمله است.

اين عضو هيأت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: گسترش انديشه‌هاي ناب اسلامي در جهان، غرب را به اين نتيجه رسانيده كه بايد ستيزه‌جويي با اسلام و موج‌ گرايش به معنويت و ارزش‌هاي ديني را بكاهد.

وي تصريح كرد: سياست آمريكا‌گرايي و اسلام‌هراسي غرب در دهه اخير تبديل به آمريكا‌ستيزي و اسلا‌م‌گرايي بيش‌تر شده است.

نوروزي گفت: امروز شاهديم كه ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به سطح جهان صادر شده و هيبت مستكبران حتي در آمريكا كه يكي از اهداف مهم سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بوده است در هم شكسته است.

او يادآور شد: اگر ناكامي غرب را دقيق تحليل كنيم، ناشي از بحران در دانش غربي است و نرم‌افزارهاي توليد علوم انساني غرب نتوانسته احتياجات دنياي امروز را فراهم كند.

اين استاد حوزه اظهار كرد: خلإ توليد نرم‌افزارهايي كه بتواند جامعه بشري را مديريت كند و اهداف واقعي خودش را برساند وجود دارد.

نوروزي گفت: بهترين نسخه‌اي كه اين بحران را حل مي‌كند اهتمام به ارزش‌هاي اسلامي و ديني است.

هم‌چنين يك عضو هيأت علمي دانشكده روابط بين‌الملل وزارت كشور در اين همايش گفت: بحران اقتصادي جهان بحران دولت آمريكاست كه بر تمام دولت‌ها در سراسر كشور سرايت پيدا خواهد كرد.

دكتر شيخ‌ الاسلام اظهار كرد: يكي از آثار سياسي بحران اقتصادي جهان كاهش اعتماد مردم به دولت‌هاي خود است.

او افزود: بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول به عنوان ابزار سيطره سياسي غرب رسماً مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با پايين آوردن پول ساير كشورها آنان را دچار آسيب‌ و در معرض ورشكستگي قرار مي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: غربي‌ها با ورشكسته‌ شدن كشورها، شركت‌ها و گروه‌هاي توليدي آن را خريداري مي‌كنند.

اين عضو هيأت علمي دانشكده روابط بين‌الملل وزارت كشور يكي از علل بحران اخير اقتصادي را واقعي نبودن ارزش پول بيان كرد و گفت: پول ارزش واقعي ندارد و بلكه ارزشش تابع تقاضا است.

او تصريح كرد: چون پول آمريكا ارزش ندارد روزانه يك و نيم ميليارد دلار از دنيا غرض مي‌كنند.

شيخ‌الاسلام افزود: دلار آمريكا بدون پشتوانه چاپ مي‌شود و در سطح دنيا گسترش پيدا مي‌كند و بانك‌هاي آمريكا امكان عملي تبديل آن را به چيزهايي كه ارزش واقعي هستند را ندارند.

به گزارش مركز خبر حوزه، اين استاد دانشگاه گفت: بحران اقتصادي اخير باعث شده تا غرب به سمت افزايش انسجام حركت كند و در تلاش است دوباره انسجام خود را احيا كند كه در اين زمينه چندين اجلاسيه را برگزار كرده است.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن