تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس؛ اصلاني: «گنج روان» تاريخ كتابخانه آستان قدس رضوي را روايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گفت‌وگو با فارس؛ اصلاني: «گنج روان» تاريخ كتابخانه آستان قدس رضوي را روايت مي‌كند
خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده و سرپرست پروژه «گنج روان» از آغاز توليد اين فيلم مستند داستاني با موضوع روايت تاريخي كتابخانه آستان قدس رضوي خبر داد.
محمدرضا اصلاني، تهيه‌كننده اين فيلم مستند به خبرنگار سينمايي فارس، گفت: اين فيلم مستند را امين اصلاني نويسندگي و كارگرداني مي‌كند.
به گفته وي، پيش توليد فيلم مستند «گنج روان» به پايان رسيده و با اخذ مجوزهاي لازم از آستان قدس رضوي به زودي وارد مرحله فيلمبرداري مي‌شود.
كارگردان «آتش سبز» ادامه داد: اين فيلم مستند درباره كتابخانه آسنان قدس رضوي است كه يكي از عظيم‌ترين و قديمي‌ترين كتابخانه‌هاي جهان اسلام است و تاريخ 1300 ساله دارد.
اصلاني با بيان اين مطلب كه آستان قدس رضوي تهيه‌كنندگي اين مستند را بر عهده دارد، افزود: اين فيلم جنبه مستند داستاني دارد كه بخش‌هاي داستاني آن بيشتر است و بر اساس وقايعي كه براي نسخ خطي رخ داده است، ساخته مي‌شود.
وي افزود: كتابخانه آستان قدس رضوي سرشار از نسخه‌هاي خطي، نفيس و كهن است كه در دوره مغول و دوره‌هاي پيش از آن گردآوري شده‌اند.
اصلاني گفت: اين مستند به وقايع تاريخي نسخ خطي و كتاب‌هايي مي‌پردازد كه در اين كتابخانه گذرانده‌اند و از آنجايي كه برخي از اماكن تاريخي مورد نياز در اين مستند تخريب شده‌ و باقي نمانده‌اند بخش‌هايي از فيلمبردي اين فيلم در كشورز ازبكستان تهيه مي‌شود.
بر اساس اين گزارش امين اصلاني «گنج روان» را نويسندگي و كارگرداني مي‌كند و محمدرضا اصلاني تهيه‌كنندگي ، سرپرستي و ناظر اين پروژه مستقل است.
انتهاي پيام/
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن