تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821110475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمايل و سيرت حضرت وليعصر(عج)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: .شمايل
محدثان معتبر از شيعه و اهل سنت بنابر احاديث بسيار از پيامبر اكرم و امام علي و ديگر امامان شمايل و اوصاف امام مهدي را در كتاب هاي خويش آورده اند:
((چهره اي گندمگون ابروانش هلالي و كشيده چشمانش سياه و درشت و جذاب شانه اش پهن دندانهايش براق و گشاده بيني اش كشيده و زيبا پيشانيش بلند و تابنده استخوان بندي اش استوار و صخره سان.
دستان و انگشتانش درشت گونه هايش كم گوشت و اندكي متمايل به زردي كه از بيداري شب عارض شده. بر گونه ي راستش خالي مشكين عضلاتش پيچيده و محكم موي سرش بر لاله ي گوش ريخته اندامش متناسب و زيبا هيئتش خوش منظر و رباينده رخساره اش در هاله اي از شرم بزرگوارانه و شكوهمند غرق. قيافه اش از حشمت و شكوه رهبري سرشار نگاهش دگرگون كننده خروشش درياسان و فريادش همه گير)).
2.مقام
محدثان و عالمان اسلام كمال معنوي و ولايت امام را در سن كودكي به سرگذشت عيسي مسيح و يحيي بن زكريا-كه در قرآن كريم آمده است- همانند دانسته اند و گفته اند: در ميان شانه اش اثري است چون اثر نبوت و او صاحب علم و حكمت بسيار است و دارنده ي ذخاير پيامبران است.
مهدي فرزند پيامبر است و از اولاد بانوي اكرم حضرت فاطمه زهرا و نهمين امام است از نسل امام حسين:
1.حسين بن علي 2.علي بن الحسين 3.محمد بن علي باقر 4.جعفر بن محمد صادق 5.موسي بن جعفر 6.علي بن موسي الرضا 7.محمد التقي 8.علي النقي 9.حسن عسكري.
اين است مهدي با اين مشخصات و با اين وي....ژگيها و دهها نشانه و علامت ديگر كه پيش از ظهور مهدي و مقارن ظهور مهدي و پس از ظهور مهدي محقق مي شود.اينهاست واقعيت اين امر و مهدي اين امر معين و منصوص است .ديگر هر چه بگويند و هر كس را پيش اندازند ياوه است و قبول آن حماقت.
مهدي اكنون غايب است او خليفه حق و ولي مطلق است.او خاتم اولياء و وصي اوصياء منجي نهايي و قائد جهاني و انقلابي اكبر و مصلح اعظم است.چون درآيد به كعبه تكيه كند و پرچم پيامبر را در دست گيرد و دين خدا را زنده سازد و احكام خدا را در سراسر گيتي جاري كند او با شمشير درآيد و زمين پر شده از جور و بيداد را پر از مهرباني و داد گرداند.
3.سيرت
درباره روش و رفتار و سيرت مهدي مطالب و مسائل بسياري در احاديث رسيده است. اين مطالب و مسائل سيرتهاي مهدي را روشن مي سازد:
سيرت ديني. سيرت اخلاقي. سيرت عملي. سيرت انقلابي و ديگر سيرت هاي او را.
سيرتهاي مهدي مي تواند براي ما نمونه ها وسرمشق هاي خوبي باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن