تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821078649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رفسنجاني: نياز به وحدت فوري است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رفسنجاني: نياز به وحدت فوري است
وي در ابتداي سخنان خود با توصيف نمايندگان ادوار هشتگانه مجلس به عنوان ذخاير و سرمايه هاي كشور و عتيقه ها (كه با خنده هاي حضار مواجه شد) به كارنامه مجلس شوراي اسلامي در طول سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: صفاي طلبگي و شرايط انقلابي، اسلامي و انساني ايجاب مي كند كه عمده حرفهاي من راجع به مرحوم مدرس باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نياز اصلي كشور را "وحدت فوري " و حركت پشت سر رهبر انقلاب را نياز اصلي امروز كشور خواند و در جمع نمايندگان ادوار مجلس گفت كه هر چند خيلي بعيد است مردم ايران ضد انقلاب شوند اما امكان دارد در پي بي اعتمادي به مسئولان دلسرد شوند.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس ادوار اول، دوم و سوم مجلس شوراي اسلامي كه صبح امروز در همايش 30 سال قانونگذاري در صحن مجلس شوراي اسلامي سخن مي گفت با تشكر از هيئت رئيسه مجلس هشتم و علي لاريجاني رئيس مجلس برگزاري اين اجلاس را حركتي هوشمندانه و در زمان مناسب توصيف كرد.

وي در ابتداي سخنان خود با توصيف نمايندگان ادوار هشتگانه مجلس به عنوان ذخاير و سرمايه هاي كشور و عتيقه ها (كه با خنده هاي حضار مواجه شد) به كارنامه مجلس شوراي اسلامي در طول سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: صفاي طلبگي و شرايط انقلابي، اسلامي و انساني ايجاب مي كند كه عمده حرفهاي من راجع به مرحوم مدرس باشد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، آيت الله مدرس را ستاره درخشان مشروطه، اسلام و مردم توصيف كرد و گفت: مدرس با نطقهاي موثر خود در مقاطع مختلف سمپاشي نيروهاي ضد ديني اعم از ماركسيسم و ليبرال را خنثي مي كرد به طوري كه در يكسال و در يكي از دوره هاي مجلس بيش از 60 نطق موثر داشت.

وي با توصيه نمايندگان مجلس به خواندن مجموعه نطقهاي مدرس گفت: مدرس هم در چهره يك كارشناس اقتصادي و هم در چهره يك كارشناس علوم ديني و هم در قامت مبارزه با اشغالگري و مبارزه با قرارداد شوم وثوق الدوله ظاهر شد و مدرس بود كه مانع لائيك شدن ايران كه هدف اصلي قرارداد 1919 ايران بود، شد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: مدرس در جهت سرنگوني كابينه هاي ضعيف در دوره مجلس چهارم تلاش مي كرد تا اينكه با نخست وزيري قوام به علت قوي بودن كابينه از آن حمايت كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به دشواريهاي فعاليتهاي سياسي براي مدرس در مقطع پايان جنگ جهاني اول گفت: مدرس از يك سو نمي توانست از قاجاريه حمايت كند و از طرف ديگر رضاخان هم چهره اي مذهبي به خود گرفته بود و خدماتي انجام داده بود كه مقابله مستقيم با رضاخان را بسيار مشكل مي كرد.

وي ادامه داد: سخت ترين دوران مدرس دوره پنجم مجلس بود كه اكثريت مجلس دست نشانده رضاخان بودند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : جمهوري خواهي رضاخان بدتر از سلطنت قاجاريه بود زيرا براي از بين بردن روحانيت و شيعه طراحي شده بود و مدرس توانست اين مسئله را با تلاش هاي خود خنثي كند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: مقاومت بر قانون استراتژي مدرس بود.

وي با اشاره به مكر و حيله رضاخان در دوره قبل از پادشاهي گفت: رضاخان حتي يكبار هم مدرس را فريب داد و به خانه او رفت و با او بسيار بحث كرد و نتيجه آن شد كه مدرس در مورد فرماندهي كل قوا از سوي رضاخان چندان مخالفتي نكند كه بعدها پيامدهاي اين اشتباه مشخص شد.

رفسنجاني با اشاره به محدوديتهاي پي در پي و حتي ترور مدرس در دوران رضاخان گفت: رضاخان كارهاي مثبتي كرد كه نمي توان منكر آنها شد، ولي اينها سناريوي انگليسيها بود و ديديم كه بعدا هم كه مقداري به آلمانيها متمايل شد انگليسيها بلافاصله او را با خفت از كشور خارج كردند. براي رضاخان حتي زنداني بودن مدرس هم قابل تحمل نبود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شرايط روز گفت: ما امروز به "وحدت فوري" نياز داريم و همه بايد پشت سر رهبر انقلاب حركت كنيم.

وي تصريح كرد: آمريكا زخم خورده جنگ عراق و اوضاع منطقه است و لشگر پياده و سواره خويش را عليه ما تجهيز مي كند، آمريكا دشمن درجه يك ماست و دندانهايش هنوز تيز است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما بدون استمداد از هيچ قدرت خارجي و با رهبري امام توانستيم اين 30 سال را خوب بگذرانيم و تا وقتي كه انقلاب متكي به آراء مردم و اسلام باشد آسيب نخواهد ديد.

وي ادامه داد: مردم بعيد است كه ضد انقلاب شوند اما امكان دارد دلسرد بشوند و اين دلسردي به اين خاطر ممكن است پيش آيد كه حس كنند رأي آنها موثر نيست يا رأي آنها را طوري ديگر مي خوانند.

سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني كه با احسنت حضار مواجه شده بود اينگونه پايان يافت: در درجه اول مردم به خاطر اسلام با ما هستند و در درجه دوم به خاطر اينكه ما صادق باشيم و به آنها خدمت كنيم . اگر اينطور باشد انقلاب ما تحويل امام زمان (عج) خواهد شد.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن