تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراكز خدمات كاهش آسيب زنان راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراكز خدمات كاهش آسيب زنان راه اندازي شد
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مراكز "خدمات كاهش آسيب زنان" در شش نقطه كشور از جمله تهران ،كرمانشاه ،لرستان ،فارس ،اصفهان و تبريز راه اندازي شد.


"عباس صداقت" روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت:‌ اين مراكز با كادر پزشك، روانشناس، مددكار، ماما و با هدف جلب مشاركت و جذب زنان با رفتار پرخطر شروع به فعاليت كرده است.
وي اظهار داشت: به مراجعه كنندگان در اين مراكز خدمات آموزشي شامل برگزاري جلسات در خصوص پيامدهاي رفتارهاي پرخطر جنسي، اعتياد و مواد مخدر، بيماريهاي مرتبط با رفتارهاي پرخطر شامل ايدز، هپاتيت، بيماري هاي آميزشي ارايه مي شود.
صداقت مشاوره فردي زنان، خانواده و ارجاع افراد نيازمند به متخصصان روانپزشك را از خدمات ديگري ذكر كرد كه به افراد ارايه مي شود و ادامه داد: خدمات مددكاري نيز شامل جلب مشاركت ساير ارگان ها جهت رفع مشكلات مالي، معيشتي، حقوقي و ايجاد امكانات حرفه آموزي زنان و ارجاع زنان نيازمند به ارگان هاي حمايتي مانند كميته امداد، بهزيستي، خدمات باليني شامل معاينات دوره اي توسط ماما و ارجاع زنان نيازمند به متخصصان زنان و متخصص عفوني با هدف درمان بيماريهاي آميزشي در اين مراكز ارايه مي شود.
وي با بيان اينكه در اين مراكز يك وعده غذاي گرم، پوشاك و ايجاد امكانات لازم جهت استحمام به زنان نيازمند ارايه مي شود، گفت: به منظور كاهش آسيب، با هماهنگي انجام شده در مراكز ترك اعتياد به اين زنان متادون بصورت رايگان براي ترك اعتياد، سرنگ و كاندوم، پنبه و الكل توزيع مي شود.
صداقت افزود: ساير خدمات نيز مانند درمان و پانسمان سرپايي، ارجاع به مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري جهت دريافت خدمات مشاوره اي ويژه و انجام آزمايش هاي اچ آي وي و هپاتيت به مراجعه كنندگان ارايه خواهد شد.
به گفته اين مقام مسوول در وزارت بهداشت، در حال حاضر بيش از 16هزار نفر مبتلا به ايدز و ويروس اچ آي وي در كشور شناسايي و در وزارت بهداشت به ثبت رسيده است و تخمين زده مي شود حدود 70هزار نفر در كشور مبتلا به اين بيماري مهلك باشند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن