تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816553792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اختصاصي فارس صنعت خودروسازي غرب در گرداب بحران مالي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش اختصاصي فارس صنعت خودروسازي غرب در گرداب بحران مالي
خبرگزاري فارس : در حالي كه كاهش تقاضا صنعت خودروي غرب را با بحران مواجه كرده كاهش قيمت، كاهش توليد و هزينه ها و ارائه شرايط ويژه فروش از جمله راهكارهاي شركت هاي خودروسازي براي فرار از بحران است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس بحران اقتصادي غرب كه از بخش مسكن در امريكا شروع شد پس از درنورديدن مرز بازارهاي مالي كه طي آن بسياري از موسسات بزرگ مالي غرب ورشكسته شدند اكنون در حال ورود به صنعت خودروي امريكا و اروپا است.

*كاهش قيمت و اخراج كاركنان دو راهكار خودروسازان براي عبور از بحران

كاهش قدرت خريد و افزايش بيكاري موجب شده است تا تقاضا براي خودرو در كشورهاي غربي تا 30 درصد كاهش پيدا كند و اين مسئله انبارهاي شركت هاي خودروسازي بزرگي مثل دايملر كرايسلر، فورد، بنز، رنو، فيات و پژو را با انبوه خودروهاي ساخته شده مواجه كرده است.
كارشناسان اقتصادي پيش بيني مي كنند بحران در صنعت خودروسازي كشورهاي غربي تا اوايل سال 2010 ادامه خواهد يافت.به عقيده اين افراد بحران اقتصادي غرب تا اوايل سال 2010 ادامه پيدا مي كند اما از اين زمان به بعد رشد و رونق اقتصادي به جهان باز مي گردد.
اين افراد در عين حال بر اين باورند كه صنعت خودروسازي همچنان كه اولين صنعتي است كه در بخش توليد با بحران مواجه مي شود اولين صنعتي خواهد بود كه از بحران خارج خواهد شد. دو ماده مهم مصرفي اين صنعت يعني نفت و فولاد طي ماه هاي اخير با افت شديد قيمت مواجه شده و اين امر فشارهاي وارده بر شركت هاي خودروسازي در اثر كاهش تقاضا را تا حد زيادي كاهش داده است. اين مسئله شركت هاي خودروسازي را قادر ساخته تا قيمت هاي خود را كاهش داده و شرايط بسيار آسانتري براي فروش خودرو به متقاضيان ارائه دهند.
اخراج كاركنان و كاهش سطح توليد به همراه افزايش فعاليت هاي توليدي در كشورهاي در حال توسعه از ديگر راهكارهاي شركتهاي خودروسازي براي مقابله با بحران كنوني است.

* كاهش 14 درصدي تقاضا براي محصولات رنو به دليل بحران اقتصادي

شركت خودروسازي رنو يكي از شركت هاي مهم خودروسازي در فرانسه است كه كارخانه هاي متعددي را در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه از جمله در ايران داير كرده است. اين شركت نيز از بحران اقتصادي مصون نمانده و با بحران كاهش تقاضا رو به رو شده است.
رييس اين شركت پيش بيني كرد ، ميزان فروش خودرو در بازار اروپا طي سال 2009 بيش از 20 درصد كاهش خواهد يافت .
بر اساس گزارش رويترز پاتريك پلاتا تصريح كرد: رشد فروش خودرو در كشورهاي در حال توسعه نيز طي سال آينده متوقف خواهد شد . پيش بيني در خصوص وضعيت صنعت خودروسازي جهان خيلي پيچيده شده است . سه هفته پيش اصلا فكر نمي كردم ميزان فروش خودرو در برزيل و روسيه كاهش يابد .
وي افزود : رنو قصد دارد علي رغم شرايط بحراني اقتصادي و مالي جهان ، خودروهاي جديدي را طي سالهاي 2009 ، 2010 و 2011 به بازار عرضه كند .
وي در عين حال افزود: البته شركت رنو در پروژه هاي سرمايه گذاري خود تجديد نظر مي كند و به عنوان مثال ، قصد دارد طي سال 2009 تنها يك خط توليد در كشور هند را راه اندازي كند .
پيش از اين قرار بود رنو براي احداث دو خط توليد خودرو در هند سرمايه گذاري كند . رنو همچنين در نظر دارد 6 هزار كارمند خود را در اروپا كاهش دهد .
بحران اقتصادي شركت رنو را مجبور كرده برخي كارخانه هاي خود را به تعطيلي بكشاند.كارخانه توليد رنو در روماني به مدت سه هفته تعطيل شد . اين تصميم در حالي اتخاذ شده است كه آمارهاي رسمي ، حاكي از كاهش شديد فروش خودرو در روماني است . تعطيلي اين كارخانه از اواخر نوامبر آغاز شده و تا اواسط دسامبر ادامه خواهد داشت .
توليد رنو در كارخانه داسيي روماني طي ماههاي ژانويه تا اكتبر بيش از 17 درصد رشد داشت ولي طي دو ماه اخير تقاضاي خودرو در اين كشور به شدت كاهش داشته است . فروش خودرو در روماني طي ماه اكتبر بيش از 30 درصد كاهش يافت .
شركت رنو در فرانسه نيز قصد دارد ميزان توليد خود را به شدت كاهش دهد و به دنبال كاهش چشمگير فروش ، قصد دارد توليد در 5 كارخانه خود را كاهش دهد . رنو همچنين دو كارخانه خود در فرانسه و دو كارخانه در اسپانيا را حداقل به مدت يك ماه تعطيل خواهد كرد .
فروش رنو طي ماه اكتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 14 درصد كاهش داشته است .
اين شركت طي بيانيه اي اعلام كرد ، بحران مالي جهان ، آثار منفي زيادي بر ميزان فروش رنو داشته است . كاهش توليد رنو به منظور كاهش موجودي انبارها صورت گرفته است . تقاضا براي خريد خودروهاي رنو به شدت افت داشته است . ارزش سهام شركت رنو در بورس پاريس روز جمعه با 04/2 درصد كاهش به 70/18 يورو رسيد .
علاوه بر رنو ساير شركت هاي خودروسازي فرانسه نيز با بحران مواجه شده اند.به گزارش فرانس بيست و چهار، بحران در صنعت خودرو فرانسه باعث شده است شركت هاي خودروسازي اين كشور ساعت هاي تعطيلي خود را افزايش دهند و شماري از كاركنان خود را نيز اخراج كنند.
شركت هاي خودروسازي فرانسه ديگر قادر نيستند توليدات خود را به فروش برسانند و كارشناسان معتقدند كه اكنون بهترين زمان براي خريد خودرو به قيمت ارزانتر از گذشته است.
كاهش شمار خريداران خودرو باعث شده است فروشندگان نيز با حداقل سود خودروهاي خود را بفروشند.
پژو-سيتروئن به طور موقت به منظور كاهش توليد خود، فعاليت هاي خود را به مدت دو هفته به حالت تعليق در آورده است. اين شركت در نظر دارد 20 درصد از توليد خود در فرانسه بكاهد.
در حال حاضر بيش از 100 هزار خودرو در پاركينگ هاي اين شركت فرانسوي در انتظار خريدار هستند.

*تخفيف 500 تا 3500 دلاري شركت هاي امريكايي براي فروش محصولات خود

سه شركت خودروسازي بزرگ امريكا يعني جنرال موتورز، فورد و كرايسلر نيز از بحران مصون نمانده اند. اتومبيل سازي كه قسمت كليدي بخش توليدات صنعتي اقتصاد ايالات متحده مي باشد و تقريبا يك پنجم اقتصاد آمريكا را تشكيل مي دهد، از افزايش بهاي سوخت و ركود اقتصادي پس از بحران اخير مالي، شديدا لطمه ديده است.
جنرال موتور كه زماني بزرگ‌ترين شركت خوروسازي جهان بود، اكنون تلاش مي‌كند تا از ورشكستگي كامل نجات يابد. اين در حالي ‌است كه ارزش سهام اين شركت به شدت پايين آمده و ريك واگانر، رئيس اين شركت عظيم نگران است كه در صورت محروم ماندن از كمك‌هاي دولتي، تا پايان سال جاري، ورشكسته شود.
كارشناسان امريكايي هشدار داده اند ورشكستگي جنرال موتورز عواقب وحشتناكي براي اقتصاد آمريكا خواهد داشت. اين حادثه، بزرگ‌ترين شكست اقتصادي آمريكا در تاريخ محسوب مي‌شود. چرا كه در آن صورت، نه فقط كارگران جنرال موتور بيكار خواهند شد، بلكه همه شركتهايي كه براي جنرال موتور لوازم يدكي تهيه مي‌كنند نيز ورشكسته و كارگرانشان بيكار خواهند شد. همچنين كاركنان نمايشگاههاي اتوموبيل و فروشندگان نيز مشاغل خود را از دست خواهند داد. اين زنجيره همين طور ادامه خواهد يافت.
با ورشكست شدن جنرال موتورز تا دو ميليون موقعيت شغلي در امريكا نابود مي‌شود. اين در حالي ا‌ست كه دو شركت رقيب جنرال موتورز، يعني كرايسلر و فورد نيز با همين مشكل روبه رو هستند.
اين سه شركت براي فروش محصولات خود بهترين شرايط فروش خودرو را به مشتريان پيشنهاد مي دهند . اين سه شركت بزرگ خودروسازي امريكا با شديدترين بحران طي سال هاي اخير روبه رو هستند و در رقابت شديدي با شركت هاي آسيايي و اروپايي براي فروش خودروهاي كوچك و متوسط قرار دارند . خريداران خودروهاي امريكايي مي توانند از تخفيف 500 تا 3500 دلاري بهره مند شوند و با وام هايي با نرخ بهره كمتر از دو درصد صاحب خودروهاي مدل 2008 و 2009 شوند . برخي از شركت ها ، وا م هاي بدون بهره به مشتريان مي دهند و برخي مدل هاي لوكس نيز با تخفيف ويژه به فروش مي رسند .
دلالان بزرگ خودرو در امريكا به شدت نگران ركود بازار خودرو در اين كشور هستند و اين در حالي است كه زمستان در پيش است . شركت هاي خودروسازي امريكا قصد دارند با ايجاد انگيزه ، مردم را براي خريد خودرو تشويق كنند . فورد فوكوس و تويوتا كرولا از اوايل نوامبر با تخفيف ويژه عرضه مي شود . هر دو خودروي مصرف بنزيني معادل 35 مايل به ازاي هر گالن دارند . فورد فوكوس 2009 با قيمت 14 هزار دلار در دسترس مشتريان قرار دارد . فورد همچنين وام هاي بدون بهره 36 ماهه براي فروش محصولات خود در نظر گرفته است .
پيش بيني مي شود فروش خودروهاي بزرگ در امريكا طي ماه هاي آينده كاهش خواهد يافت و تنها فروش خودروهاي كوچك و متوسط با بهره وري بالاي مصرف انرژي ، رشد خواهد داشت . با وجود كاهش قيمت بنزين طي ماه هاي اخير ، مردم امريكا بيشتر دنبال خودروهايي هستند كه بهره وري مصرف انرژي آن ها بالاتر باشد .
شركت هاي خودروسازي امريكا براي عبور از بحران خواهان برخورداري از كمك دولت شده اند و حداقل خواهان اختصاص 25 ميليارد دلار از بودجه طرح نجات به خود شده اند. در عين حال دولت بوش از ارائه كمك به اين شركت ها خودداري اما پيش بيني مي شود با روي كار آمدن اوباما در 20 ژانويه اين كمك در اختيار آن ها قرار خواهد گرفت.

*كاهش 700 هزار دستگاهي توليد خودرو در ژاپن به دليل بحران اقتصادي

بحران مالي و پيامدهاي داخلي و خارجي آن شركت‌هاي خودروسازي در ژاپن را نيز وادار به كاهش حجم توليد خودرو كرده است .
پيش بيني شده است براي نخستين بار در پنج سال گذشته آمار توليد خودرو در ژاپن نسبت به سال قبل از آن كاهش يابد.
دست اندركاران مي‌گويند، كاهش حجم صادرات خودرو به بازار آمريكا به دليل بروز بحران مالي، از دلايل اصلي كاهش سطح توليد خودرو در ژاپن است. شركت‌هاي ژاپني با توجه به بزرگي بازارمنطقه آمريكاي شماليپايگاه‌هاي توليد خودرو در اين منطقه را گسترش داده اند، اما به دليل بالا بودن حجم تقاضا و كافي نبودن خط توليد، بخشي از توليدات خود را در داخل ژاپن روانه بازار آمريكا مي كنند.
اين موضوع سبب شده كه حجم توليد خودرو در داخل ژاپن افزايش يافته است.آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد كه حجم توليد خودرو در نيمه نخست سال جاري مالي در ژاپن با چهار ميليون دستگاه در بالاترين سطح تاكنون قرار داشته اما اين رشد در نيمه دوم سال جاري مالي بسيار كند شده، به طوري كه مقام‌هاي شركت تويوتا بزرگترين شركت خودروسازي ژاپن، اين موضوع را بي سابقه دانسته‌اند .
شركت‌هاي بزرگ خودروسازي ژاپن در آغاز برآورد كرده بودند كه حجم توليد خودرو سواري در اين كشور در سال جاري ميلادي به 4/10 ميليون دستگاه برسد، اما با بازنگري‌هايي كه اين شركت‌ها يكي پس از ديگري بر خط توليد نجام دادند، پيش بيني مي‌شود كه رسيدن به اين آمار پيش بيني شده كاري غيرممكن باشد .
با بازنگري‌هايي كه شركت‌هاي بزرگ خودروسازي ژاپن همچون تويوتا، نيسان و هوندا انجام داده اند، پيش بيني مي‌شود كه مجموع آمار توليد خودرو در سال جاري مالي در ژاپن به حدود 7/9 ميليون دستگاه برسد.
اين احتمال تقويت يافته است كه شركت‌هاي خودروسازي ژاپن در سال جاري مالي نه تنها توليد در داخل كشور، بلكه توليد خودرو در خارج از ژاپن را نيز كاهش دهند .
كاهش خريد خودروهاي لوكس در ژاپن ضربه سنگيني به شركت هاي خودروسازي در اين كشور وارد كرده است. شركت خودروسازي نيسان، سومين شركت خودروسازي كشور ژاپن اعلام كرده كارخانه هاي توليدكننده خودروهاي لوكس در كشور ژاپن را تعطيل مي كند.
اين كارخانه ها كه وظيفه توليد خودروهاي صادراتي به كشورهاي اروپايي و آمريكايي را داشتند به دليل كاهش تقاضا در اين كشورها تعطيل مي شود. اين شركت در ماه اكتبر اعلام كرده بود در فاصله ماه هاي نوامبر تا مارس سال آينده ميلادي توليد خودروهاي لوكس اينفينيتي و خودروهاي مورانو و روژه اسپورت را 65هزار دستگاه كاهش مي دهد.

*خودروسازان آلماني چاره اي بجز كاهش توليد ندارند

بحران خودروسازان آلماني را نيز با وضعيت دشواري مواجه كرده و باعث شده شركت‌هاي مهم خودروسازي آلمان توليدات خود را كاهش دهند.
در حال حاضر خودروسازان آلماني با شرايط دشواري مواجه هستند و كارخانه‌هايي مانند اپل ناچار شده‌ به طور موقت توليد خودرو در چندين كارخانه خود را متوقف كنند. كارخانه ب‌ام‌ و هم اوايل اين هفته چنين اقدامي انجام داد. كارخانه خودروسازي دايملر كه گفته مي‌شود كارخانه مادر بنز محسوب مي‌شود اعلام كرده امسال به علت كاهش تقاضا توليد خود را كاهش خواهد داد. كارخانه فولكس واگن آلمان در عين حال گفته انتظار دارد امسال بتواند به سودي كه پيش‌بيني كرده بود، دست يابد.
يك كارشناس خودرو گفت: خودروسازان آلماني در وضعيت كنوني هيچ راهي بجز كاهش ميزان توليد ندارند زيرا اگر آنها روند توليد خود را به شكل سابق ادامه دهند با افزايش ميزان توليد و نبود مشتري مواجه خواهند شد و اين وضعيت مي‌تواند به ورشكستگي آنها منجر شود كه چنين مساله‌اي ضربه‌اي سنگين بر كل اقتصاد آلمان خواهد بود.
رييس شركت خودروسازي دايملر همچنين از قصد خود براي كاهش ساعات كاري كاركنان به منظور جبران كاهش تقاضا خبر داده است.
ديتر زچ رييس اين شركت اعلام كرد بسته به شرايط، كاهش اجباري ساعات كار مي تواند گام بعدي باشد.وي خاطر نشان كرد ما هيچ گاه با چنين بحران جدي مواجه نشده بوديم و بايد توليد خود را با كاهش تقاضا تطيبق دهيم.
دايلمر تاكنون دو بار مجبور شده است به علت كاهش شديد فروش خودروهاي خود، اهدافش را براي سال دو هزار و نه اصلاح و ان را كاهش دهد.
اين شركت همچنين توليدخودروي بنز را به علت بحران مالي و كاهش تقاضاي خريد پنج هفته متوقف كرده است.
شركت خودروسازي فولكس واگن نيز از احتمال تعديل موقف 25 هزار نفر از كاركنان خود خبر داده است. دو شركت الماني ، "اُپِل" و "بي. ام. و" نيز اعلام كرده اند توليد خود را به علت كاهش تقاضا در اروپا سه هفته متوقف مي كنند.
انتهاي پيام//
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن