تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهاتير محمد:ايران وطن دوم من است / تسلط به فناوري هاي دفاعي لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ماهاتير محمد:ايران وطن دوم من است / تسلط به فناوري هاي دفاعي لازم است
ماهاتير محمد گفت: لازم است كه سلاح هاي به روز داشته باشيم تا بتوانيم از خود دفاع كنيم و براي رسيدن به تكنولوژي اين سلاحها نياز به علم داريم. هر چند بايد توجه داشته باشيم كه اين سلاحها براي دفاع است نه تهاجم.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر ماهاتير محمد امروز در مراسم تجليل از وي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اين مطلب كه هر وقت به ايران سفر مي كند احساس مي كند در وطن دوم خود حضور دارد، گفت: من هميشه احساس مي كنم ملت ايران دوست من است و اين احساس دوستي را هميشه با خود همراه دارم.

وي در سخناني با اشاره به تمدن اسلامي و شكوفايي علوم اسلامي در قرون گذشته گفت: در زماني كه تمدن اسلام و شكوفايي علوم اسلامي به اوج خود رسيده بود اروپا و غرب در ركود به سر مي برد.

نخست وزير سابق مالزي اضافه كرد: شكوفايي تمدن اسلامي تا قرون پانزدهم ميلادي ادامه داشت و مسلمانان حرف اول را در همه علوم مي زدند. از جمله در علوم پزشكي افرادي چون ابوعلي سينا و در علوم ديگر افرادي چون ابوريحان بيروني از دانشمندان اسلامي بودند.

ماهاتير محمد گفت: پس از قرن 15 ميلادي و رشد بيشتر علوم طبيعي و تجربي مسلمانان از اين علوم دور شدند و آن را رها كرده و اين علوم مايه استفاده ديگران شد و اروپايي ها با استفاده از اين علوم كم كم رشد كرده و جاي مسلمانان را گرفتند و همچنين مسلمانان به خاطر استفاده نكردن از اين علوم از آن دور شدند.

وي با اشاره به آيات قرآن كريم در خصوص نيرومند شدن مسلمانان براي دفاع از خود گفت: در آياتي از قرآن آمده است كه مسلمانان سلاح داشته باشند. بنابراين لازم است كه سلاح هاي به روز داشته باشيم تا بتوانيم از خود دفاع كنيم و براي رسيدن به تكنولوژي اين سلاحها نياز به علم داريم. هر چند بايد توجه داشته باشيم كه اين سلاحها براي دفاع است نه تهاجم.

نخست وزير سابق مالزي اضافه كرد: دشمن هم از اين ضعف ما استفاده مي كند و به ما زور مي گويد اما ما بايد براي دفاع از خود سلاح هايي داشته باشيم و قطعا دشمن سلاحهايي را كه بتوانيم با آنها مقابله كنيم را به ما نمي دهد. پس بايد خود آنها را بسازيم و در اين راه رشد علمي از اهميت بسياري برخوردار است.

ماهاتير محمد ادامه داد: مسلمانان بايد در همه علوم پرورش يابند و كسب علم را سرلوحه خود قرار دهند. اين درست است كه ما پيشرفتهاي زيادي داشته ايم و ايران نيز پيشرفتهاي بسياري در علوم پزشكي داشته اما رشد علمي كافي نيست، بايد به اقتدار برسيم.

وي گفت: همه پيشرفتهاي علمي براي ما اهميت دارد چرا كه براي پيشرفت نياز به آدمهاي سالم داريم و اگر انسان سالم نداشته باشيم نمي توانيم مدافع، سازنده و توليد كننده خوبي داشته باشيم. بنابراين كسب علم محور همه اين موضوعات است.

به گزارش مهر ، نخست وزير سابق مالزي اظهار داشت: رشد علم، پيشرفت و پيشبرد اهداف سلامت و تلاش براي اعطاي سلامت به مردم و كسب علم در اين زمينه ها بايد از اهداف مسلمانان قرار گيرد.

ماهاتير محمد در نهايت آرزو كرد همكاريهاي علمي ايران و مالزي همچون گذشته ادامه داشته و خود بتواند واسطه خيري براي افزايش اين همكاري ها باشد.

ماهاتير محمد صبح امروز در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نشان طلايي اين دانشگاه را دريافت كرد. ماهاتير محمد تا دقايقي ديگر دكتري افتخاري دانشگاه علوم پزشكي تهران را نيز كسب خواهد كرد.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن