تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل اوپك: اوپك بايد براي مديريت نوسانات قيمت نفت وارد عمل شود قيمت پائين نفت مانعي براي توسعه كشورهاي عضو اوپك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير كل اوپك: اوپك بايد براي مديريت نوسانات قيمت نفت وارد عمل شود قيمت پائين نفت مانعي براي توسعه كشورهاي عضو اوپك است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

دبير كل سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) گفت: بايد اين سازمان در شرايط بحراني وارد عمل شده و به حمايت از ثبات بازار در كوتاه مدت و بلند مدت بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبداله سالم البدري - دبير كل اوپك - تاكيد كرد: اعضاي سازمان اوپك كه از كشورهاي در حال توسعه هستند، به شدت به درآمدهاي نفتي براي تامين نيازهاي توسعه‌اي خود وابسته‌اند؛ بنابراين طبيعي است كه قيمت نفت بايد به اندازه كافي بالا باشد كه متضمن درآمد كافي در مسير توسعه آن‌ها باشد.

وي كه در دومين روز از سيزدهمين همايش بين‌المللي نفت وگاز درتهران سخن مي‌گفت، افزود: چشم انداز كوتاه مدت بازار نفت همچنان تيره است. اقتصاد جهان سريع‌تر از حد انتظار در حال ركود است و خيلي بيشتر اين احتمال مي‌رود كه تقاضاي نفت سال آينده با سقوط مواجه شود كه اين مساله ضرورت وارد عمل شدن اوپك را بيش از پيش آشكار مي‌كند.

او با تاكيد بر اين كه هيچ شكي نيست كه كاهش شديد قيمت نفت در چنين مدت كوتاهي تا حدي كه قيمت‌هايي كه به كمتر از نصف آن چه در ابتداي سال بوده، رسيده است، باعث نگراني توليد كنندگان ومصرف كنندگان خواهد بود.

البدري ادامه داد: اوپك همواره صادقانه اعلام كرده كه آماده است هرگاه لازم بود درچنين شرايط بحراني وارد عمل شود؛ هرچند كه بايد تامين نفت خام كافي براي بازار تضمين شده باشد.

وي با اشاره به اين كه نوسانات شديد قيمت نفت و بهتر شدن چشم انداز اقتصاد جهاني امسال را به سال بسيار سختي براي توليد كنندگان ومديران انرژي تدبيل كرده است، ادامه داد: اين شرايط به خصوص در كشورهاي در حال توسعه با وابستگي شديدشان به درآمدهاي نفتي، سخت‌تر و پيچيده‌تر است.

دبيركل اوپك گفت: هيچ چيز براي برنامه‌ريزان بدتر از نوسانات وعدم اطمينان موجود در بازار نيست و ما در اوپك بارها براي جلوگيري از اين نوسانات خواستار شفافيت وقابل پيش بيني بودن بازار شده‌ايم.

به گفته او اخبار به تعويق افتادن وحتي لغو پروژه‌هاي نفتي كشورهاي توليدكننده، كم كم از درون صنعت نفت به گوش مي‌رسد كه اين نتيجه كاهش اخير قيمت نفت و اين در حالي است كه اين نگراني وجود دارد كه قيمت‌هاي فعلي به اين زودي‌ها با افزايش مواجه نخواهند شد.

البدري ادامه داد: در شرايط كنوني همه اعضاي اوپك تحت تاثيراين اتفاقات قرار گرفته‌اند و بايد تصميمات جدي براي مقابله با سقوط قيمت نفت گرفته شود؛ به‌ويژه در زماني كه اكثر كشورهاي عضو در تنظيم بودجه‌شان با مشكل مواجه‌اند. برخي تصميمات دراين شرايط مي‌تواند از سوي توليدكنندگان اتخاذ شود كه بايد اين تصميمات گرفته شود تا كار مديريت شرايط كنوني تسهيل شود.

به گفته وي، دومين راهكار اين است كه با دقت آخرين تحولات را مورد نظارت قرار دهند و حتي اين نظارت از بازار انرژي فراتر رفته وتازه‌ترين نشانه‌ها را در همه مراحل اقتصاد جهان زير نظر داشته باشند.

البدري افزود: سومين راهكار اين است كه آمادگي داشته باشند كه خيلي زود به اين نشانه‌ها پاسخ گفته وتصميمات مناسبي بگيرند و در نهايت اين كه خونسردي خود را در هيچ شرايطي از دست ندهند و با تصميمات منطقي راه خود را از مسير بحران‌زده فعلي ادامه دهند كه در اين راه تعامل و گفت‌وگو اعضاي اوپك بسيار راهگشاست.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن