تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لحظه هاي ناب سينما از دريچه دوربين عكاسان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا،در هنر امروز عكاسي را يكي از مهمترين بخش ها و در واقع شناسنامه سينما تعريف مي كنند. عكس سينمايي مي تواند مخاطب را با فضاي پشت صحنه،دشواري ها،موقعيت و حال و هواي ضبط يك فيلم آشنا كند.
چند روزي است كه نمايشگاهي همزمان با روز ملي سينما در خانه هنرمندان برپا شده و از اين پس قرار است هر سال همزمان با اين رويداد نمايشگاه عكس نيز داير شود.
درقاب هر يك از عكس هاي اين نمايشگاه مي توان گوشه.اي از رخدادهاي سينمايي ايران را از نگاهي متفاوت مشاهده كرد.
اين تصاوير نتيجه نگاه دو سال از عكاسان سينما و حضورشان در پشت صحنه فيلم هاي مختلف است.هركدام از اين هنرمندان چهار فريم عكس به بخش مسابقه ارايه دادند و از ميان آنها تعدادي به عنوان آثار برتر انتخاب شده اند.
گشت و گذار در اين نمايشگاه به خاطر نمايش تصاوير خاص و متفاوت از سينماي ايران براي هر بيننده اي جذاب است.
دربخش ابتدايي تصويري از "علي نيك رفتار" فيلم سينمايي "يه حبه قند" به ديوار زده شده كه عكاس در قاب تصوير "رضا ميركريمي" كارگردان را نشان مي دهد كه از دريچه دوربين به "نگارجواهريان" بازيگر نقش اين فيلم نگاه مي كند.ضمن اينكه از اين عكاس تصويري از فيلم ستايش شده "اينجا بدون من" نيز روي ديوار تالارهاي خانه هنرمندان است.اين دو تصوير كه به واقع زيبا هستند ،به عنوان آثارتقديرشده نامزد شده بودند.
يكي از جذاب ترين تصاوير اين نمايشگاه شايد تصوير صحنه اي از فيلم "محاكمه در خيابان" باشد كه "محمد رضا فروتن" زخمي و خون آلود با حسي از درد و وحشت در چهره اش كف خانه افتاده و در كنار وي "مسعود كيميايي" كارگردان اين اثر نشسته بر لبه پله ديده مي شود. بابك برزويه عكاسي تصوير يادشده را در قاب ثبت كرده است.
در ادامه تصويري از راه پله هاي معروف خانه نادر در فيلم "جدايي نادراز سيمين" در تصوير ديده مي شود،راه پله هايي كه بيشتر اتفاقات اين فيلم در آن روي داده است. دراين تصوير عوامل فيلمبرداري،صدابرداري و اصغر فرهادي كارگردان در اين راهرو ايستاده اند و صحنه بالا آمدن "پيمان معادي" بازيگر نقش نادر را به سمت خانه ضبط مي كنند.
"زهرا مصفا تبريزي" نيز در چهار قاب تصوير، كارگرداني كمال تبريزي در موقعيت هاي مختلف از سه فيلم سينمايي خيابان هاي آرام ،پاداش و دونده زمين را به تصويركشيده است.
تصوير "مهدي هاشمي" بازيگر پيشكسوت سينماي ايران در لباس رزمندگان و در حال مبارزه در ميان دود ،آتش و خمپاره مربوط به فيلم "غيرمجاز" به كارگرداني "مصطفي كيايي" يكي از زيباترين تصاوير اين نمايشگاه است.در كنار اين تصوير عكس ديگري ديده مي شود كه به دليل غروب خورشيد و تابش مستقيم نور به دريچه دوربين، "مهدي هاشمي" به عنوان سوژه تيره و فضاي پشت سرش به خاطر رنگ خورشيد نارنجي شده است و اين تركيب با فضاي جبهه تصوير اثرگذاري را توسط "محمد فوقاني" خلق كرده است.
در كنار اين عكس ها مي توان به عكس هايي از چهره حميد فرخ نژاد و محمد رضا گلزار با لباس بلند در هيات فرشته مرگ در فيلم "دموكراسي در روز روشن"،عكسي از سكانس پاياني فيلم "جرم"، تصاوير خاطره انگيز "مصطفي زماني" و مرحوم "عباس اميري" در نقش كاهن اعظم معبد آمون مربوط به نسخه سينمايي فيلم "يوسف پيامبر (ع)" اشاره كرد.
دراين نمايشگاه تصاويري از پشت صحنه فيلم هاي "پرتقال خوني" به كارگرداني سيروس الوند، "پرنده باز" ساخته عطاله سلمانيان و "سيب و سلما" از حبيب اله بهمني ديده مي شود.
مخاطب با نگاه به تصاوير نمايشگاه عكس سينما با صحنه ها و بازيگران در لحظات ثبت شده احساس همذات پنداري كرده و حس شادي، خشم، اميد،وحشت،درد،نگراني و عشق را هنگام تماشاي تصاوير تجربه مي كند.
نمايشگاه عكس سينما به همراه كارگاههاي تخصصي عكاسي تا پايان شهريورماه در خانه هنرمندان برپاست و علاقه مندان به هنر عكاسي و سينما مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.‏

خبرگزاری ایرنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن