تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به محورهاي مهم خبري و تحليلي روز جمعه روزنامه‌هاي هند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به محورهاي مهم خبري و تحليلي روز جمعه روزنامه‌هاي هند
سياسي. دهلي نو. بمبئي
دهلي نو - خبرها و تصاوير حملات تروريستي درپايتخت اقتصادي هند در صدر اخبار روزنامه‌هاي روز جمعه هند قرار دارد .

به گزارش ايرنا از دهلي نو روزنامه‌هاي روز جمعه هند بطور مشترك به درج خبرهاي مربوط به حملات تروريستي و گروگانگيري در دو هتل تاج محل و اوبراي بمبئي پرداختند. بر همين اساس روزنامه استيتسمن با چاپ تصويري از گروگان‌ها كه با درست كردن طناب سعي داشتند از طريق پنجره خود رااز هتل خارج كنند با عنوان بمبئي درمحاصره به تشريح خبرهاي مربوط به كشته شدگان و مجروحان حادثه پرداخته است.

اين روزنامه هويت تروريست‌ها را پاكستاني عنوان كرده و از ارسال تجهيزات نظامي از طريق بندر كراچي به بمبئي خبر داده است. اين روزنامه تعداد اين افراد را ‪ ۲۳‬تا ‪ ۳۰‬نفر اعلام كرده است. روزنامه هندو نيز در خبر حملات تروريستي به بمبئي از كشته شدن يكصد و ‪ ۲۵‬نفر و مجروح شدن صدها نفر خبر داد.

روزنامه ايشين ايچ به طور صريح عاملان را افرادي دانست كه از پاكستان به هند آمده‌اند و حملات تروريستي در بمبئي را ترور از دريا ناميد.

اين روزنامه همچنين موضعگيري مان موهان سينك را مبني بر اينكه هند اجازه نمي‌دهد به خاك آن تعرض شود را هشداري به پاكستان دانسته است.

روزنامه ايندين اكسپرس نيز بر انتظار مردم براي پايان دادن به اين حادثه تاكيد كرده است و در مطلبي با تيتر مردم در انتظار نوشته است، مان موهان سينگ عوامل خارجي را در اين حادثه محكوم كرده، اما آيا مظنونان داخلي بازداشت نمي‌شوند؟
روزنامه هندوستان تايمز در خبري عاملان حادثه را افراد وابسته به القاعده عنوان كرده است. خبرهاي حاشيه‌اي مربوط به حملات تروريستي به رقابت ميان گروه‌ها و تاثيري كه اين مسايل بر انتخابات آينده مي‌گذارد ، در برخي از روزنامه‌هاي امروز هند مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه تايمزآو اينديا در مطلبي با عنوان راي‌ها به سوي حزب رقيب دولت شناورشد تاثير اين حادثه را بر وضعيت حزب كنگره حزب حاكم مورد بررسي قرارداد و موقعيت اين حزب را دشوار توصيف نمود.

اين روزنامه نيز با چاپ تصاويري از نيروهاي پليس در مطلبي با عنوان ترور بي‌سابقه از نقش گروه لشكر طيبه پاكستان در اين حادثه خبر داد.

اين روزنامه در مطلبي همسايگان هند را عاملان ترور دانست.

روزنامه هندوستان تايمز در خبري از جوان بودن تروريست‌ها خبر داد و اين حادثه را ‪ ۲۶‬سپتامبر خواند.

همچنين روزنامه‌هاي اقتصادي امروز از تاثير اين حادثه بر بازار نوشتند و آن را عاملي در افزايش بحران اقتصادي توصيف كردند.

روزنامه‌هاي امروز هند تحت الشعاع حملات تروريستي بمبئي، به ساير خبرها كمتر پرداختند.
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن