تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۳۷۰هزار زن سرپرست خانوار امسال از «امداد بیمه» بهره مند می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مدیركل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار كمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینكه ۱۴۰ هزار نفر از حدود یك میلیون و ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار كمیته، تحت پوشش«امداد بیمه» هستند، گفت: تا پایان سال جاری این رقم به ۵۱۱ هزارنفر می رسد.

چگینی در گفت وگو با خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه زنان سرپرست خانوار وقتی به كمیته امداد مراجعه می كنند در شرایط خوبی نیستند، اظهار كرد: این افراد نسبت به گذشته حسرت خورده و نسبت به آینده و نگهداری فرزندانشان نگران و به توانایی های خود مشكوك هستند و به همین دلیل در ابتدای مراجعه به این زنان خدمات مشاوره ای ارائه می شود.

وی با بیان اینكه خدمات امداد به این زنان خطی نیست و در حوزه های مختلف متفاوت است اظهار كرد: در حوزه اقتصادی شامل آموزش، تامین سرمایه بازاریابی و غیره، در حوزه توانمندسازی اجتماعی شامل تعاملات اجتماعی، توان تصمیم گیری، مهارت های ارتباطی و در حوزه فرهنگی شامل استقامت در برابر مشكلات، افزایش قدرت توكل و ایمان است.

مدیر كل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار كمیته امداد درادامه با بیان اینكه كمك معیشت زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد قطع می شود، عنوان كرد: این در حالی است كه بسته تشویقی حمایتی ازدواج مجدد شامل تامین جهیزیه، ایجاد شغل برای همسر، تامین مسكن خدمات درمان به این زنان تعلق می گیرد و ضمن اینكه كمك معیشت فرزندان زنان سرپرست خانوار هم قطع نمی شود.
بسته تشویقی حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار به استان ها ابلاغ شده است
به گفته چگینی بسته تشویقی حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار به استان ها ابلاغ شده است و در حال حاضر اگر زنی متقاضی این بسته باشد می تواند با مراجعه به ادارات كمیته امداد از آن بهره مند شود.

وی در ادامه با بیان اینكه تمام یك میلیون و ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار كمیته امداد ماهانه ۷۵ هزار تومان كمك معیشت دریافت می كنند، به ایسنا گفت: در حال حاضر در كشور یك میلیون و ۸۰۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد كه بخشی از آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، موسسات بازنشستگی و تعداد اندكی هم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. ضمن اینكه كمیته امداد تنها مرجع زنان بی سرپرست است و با توجه به سهم و حجم خدماتی كه به این زنان ارایه می دهد حمایت مطلوب قوای سه گانه از كمیته امداد انتظار می رود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن