تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد انرژي سبز از انرژي خورشيدي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توليد انرژي سبز از انرژي خورشيدي در ايران
گروهي از دانشجويان كشورمان موفق شدند از انرژي خورشيد، انرژي الكتريكي بدون عوارض زيست محيطي موسوم به انرژي سبز توليد كنند.
به گزارش شبكه خبر، حسن اميني دانشجوي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه به همراه محمد سعادتي، بهنام اميني و حامد نوري توانستند در اين روش با استفاده از تغيير حالت فيزيكي آمونياك از مايع به گاز بر اثر جذب انرژي خورشيد و تبديل مجدد آمونياك به مايع، انرژي مكانيكي لازم را براي چرخاندن پره هاي توربين و در نهايت انرژي الكتريكي به دست آورند.

حسن اميني گفت : بازده توليد برق در اين طرح بين 45 تا 64 درصد تخمين زده شده است كه در مقايسه با روش هاي قبلي توليد انرژي الكتريكي از سلول هاي خورشيدي دست كم 3 برابر بيشتر است.

وي افزود : با استفاده از اين روش مي توان بدون هزينه انرژي ، امكان انتقال آب از چاه به سطح زمين و آب خارج شده از سد به پشت سد را براي توليد مجدد انرژي فراهم كرد كه در حفظ ذخائر آب شيرين بسيار موثر است.

حسن اميني گفت : استفاده از اين روش در كنار مزارع كشاورزي به علت بهره گيري از چرخه ازت مي تواند به عنوان سامانه اي براي كد دهي و افزايش حاصلخيزي خاك به شمار رود.

روش جديد اين جوانان علاوه بر دريافت گواهي ثبت اختراع به تأييد سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و وزارت نيرو نيز رسيده است.

كسب مدال نقره و ديپلم افتخار در مسابقات اختراعات سوئيس در سال 2008 ميلادي و دريافت نشان ويژه ايينا از مسابقات اختراعات آلمان از افتخارات اين گروه است.

اين گروه جوان براي طراحي و ساخت نمونه اجرائي اين روش در مدت 2 سال نزديك به 20 ميليون ريال هزينه كرده اند و براساس توافق اخير آنها با شركتي ايراني – اسپانيايي قرار است به زودي اجراي صنعتي اين طرح در كشور آغاز شود .
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن