تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروميه ؛ توليد انرژي سبز از انرژي خورشيدي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اروميه ؛ توليد انرژي سبز از انرژي خورشيدي
اروميه / واحد مركزي خبر / علمي گزارش دارد

دانشجوي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اروميه موفق شد از انرژي خورشيد ، انرژي الكتريكي بدون عوارض زيست محيطي موسوم به انرژي سبز توليد كند .
حسن اميني را در اجراي اين طرح محمد سعادتي ، بهنام اميني و حامد نوري ياري كردند .
اين گروه جوان توانستند در اين روش با استفاده از تغيير حالت فيزيكي آمونياك از مايع به گاز براثر جذب انرژي خورشيد و تبديل مجدد آمونياك به مايع ، انرژي مكانيكي لازم را براي چرخاندن پره هاي توربين و در نهايت انرژي الكتريكي به دست آورند .
حسن اميني گفت : بازده توليد برق در اين طرح بين 45 تا 64 درصد تخمين زده شده است كه در مقايسه با روشهاي قبلي توليد انرژي الكتريكي از سلول هاي خورشيدي دست كم 3 برابر بيشتر است .
وي افزود : با استفاده از اين روش مي توان بدون هزينه انرژي ، امكان انتقال آب از چاه به سطح زمين و آب خارج شده از سد به پشت سد را براي توليد مجدد انرژي فراهم كرد كه درحفظ ذخائر آب شيرين بسيار موثر است .
حسن اميني گفت : استفاده از اين روش دركنار مزارع كشاورزي به علت بهره گيري از چرخه ازت مي تواند به عنوان سامانه اي براي كد دهي و افزايش حاصلخيزي خاك به شمار رود .
روش جديد اين جوانان علاوه بر دريافت گواهي ثبت اختراع به تأييد سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و وزارت نيرو نيز رسيده است .
كسب مدال نقره و ديپلم افتخار در مسابقات اختراعات سوئيس در سال 2008 ميلادي و دريافت نشان ويژه ايينا از مسابقات اختراعات آلمان از افتخارات اين گروه است .
اين گروه جوان براي طراحي و ساخت نمونه اجرائي اين روش در مدت 2 سال نزديك به 20 ميليون ريال هزينه كرده اند و براساس توافق اخير آنها با شركتي ايراني – اسپانيايي قرار است به زودي اجراي صنعتي اين طرح در كشور آغاز شود .
0002
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن