تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از جشنواره موسيقي فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهايي از جشنواره موسيقي فجر
"حميد حامي" ، "محسن يگانه" و "علي لهراسبي" دربرنامه ويژه و موسيقي پاپ جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر به روي صحنه تالار وزارت كشور مي روند.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا از جشنواره، "حميد حامي" گفت : سرپرستي اين گروه را بهنام ابطحي عهده دار است و ما با گروهي 35 تا 40 نفره كه در واقع اركستري بزرگ را تشكيل مي دهد به روي صحنه خواهيم رفت .
وي افزود : اين گروه قطعاتي را اجرا مي كند كه در يكسال گذشته روي آنها كار شده و گروه به طور كامل آمادگي اجراي اين قطعات را دارد .
اين خواننده نسل جوان همچنين خبر از اجراي 4 قطعه جديد داد و گفت : اين چهار قطعه پيش از اين در هيچ كجا اجرا نشده و كاملا براي علاقمندان تازگي خواهد داشت.
به گفته وي قطعات ديگري از آلبوم دو نيمه رويا ، فقط نگاه مي كنم و آلبوم قديمي حامي برگزيده شده و حدود 12 تا 14 قطعه ديگر نيز اجرا مي شود .
حامي پيش بيني كرد با توجه به امكانات و حمايتهاي انجمن موسيقي و وزارت ارشاد اين برنامه كيفيت اجرايي بالايي خواهد داشت .
وي پنج شنبه 21 آذر در تالار وزارت كشور مي خواند.
*********
داور بخش پاپ جشنواره موسيقي فجر، افق جشنواره را اعتلاي فرهنگ موسيقي و ادبيات كهن ايران دانست و گروه هاي پاپ امسال در بيست و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر براي دومين بار به رقابت مي پردازند .
"فرهاد برنجان" افزود: در اين دوره از رقابت گروه هاي پاپ بيست و شش گروه شركت داشتند كه از بين آنها دوازده گروه براي اجرا و رقابت انتخاب شدند .
وي معيار انتخاب اين گروه ها در بخش رقابتي جشنواره را از دو منظر قابل بررسي و كارشناسي دانست و اظهارداشت : هر گروه بايستي حداكثر هشت عضو داشته باشد و آثاري جديدي كه پيش از آن در هيچ كنسرتي ارائه نشده باشد، اجرا كند.
به گفته اين داور بخش پاپ جشنواره موسيقي فجر اين آثار بايد بصورت نوار و لوح فشرده مستر منتشر نشده باشد و در نهايت هر گروه حداكثر به مدت چهل و پنج دقيقه توانايي و رپرتوار اجراي زنده را داشته باشد .
وي در ادامه گفت : از نظر كيفيت اجرايي نيز گروه ها بايد بتوانند در خوانندگي و نوازندگي با رعايت اصول و قوانين آهنگسازي و همچنين اجراي هماهنگ ، نمره قابل قبولي كسب كنند تا مجوز حضور در جشنواره را به دست آورند .
وي تاكيد كرد : با توجه به شرايط ذكر شده دوازده گروه حائز شرايط بوده كه در زمان مقرر شاهد رقابت آنها خواهيم بود .
برنجان اظهار داشت : افق نگاه و بينش جشنواره بيست و چهارم در جهت اعتلاي فرهنگ موسيقي و ادبيات كهن ايران زمين است و در اين راستا توجه به جوان محوري و ميدان دادن به گروه هاي خوب و تواناي موسيقي پاپ براي ارائه انديشه هاي ناب و بكر از اولويت هاي جشنواره است.
*********
مسوول كميته بين الملل بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر از حضور سردبير " سان گلاينز " معتبرترين فصلنامه موسيقي جهان در جشنواره امسال خبر داد وگفت: سردبير " سان گلاينز" كه در لندن منتشر مي شود به همراه رييس مركز ملي موسيقي هلند مهمانان ويژه جشنواره امسال خواهد بود .
"كيوان فرزين" ابراز اميدواري كرد با باز شدن باب همكاري ايران با بزرگان موسيقي جهان بتوان در دراز مدت نتايج قابل قبولي كسب كرد .
اجراهاي بخش بين الملل در دو گروه كلاسيك و تلفيقي در تالار وحدت و سالن رودكي براي علاقمندان به اين بخش ارائه مي شود.
********
"يگانه" و "حامي" در جشنواره موسيقي فجر به روي صحنه مي روند
جزئيات بخش ويژه جشنواره بين المللي موسيقي فجر با اعلام حضور محسن يگانه و حميد حامي تكميل شد.
پيش از اين حضور استاد لطفي و گروه شيدا و همچنين علي لهراسبي در برنامه هاي بخش ويژه توسط ستاد برگزاري جشنواره اعلام شده بود.
روز سه شنبه 19 آذر ساعت 21 محسن يگانه و پنج شنبه 21 آذر حميد حامي در سالن وزارت كشور اجرا خواهند داشت.
روزجمعه 22 آذر ساعت 22 علي لهراسبي و يكشنبه 24 آذر گروه هاي شيدا " استاد لطفي " درهمين سالن به روي صحنه مي روند.
بليت هاي اين بخش از امروز به صورت اينترنتي به فروش مي رسد.
********
"سايه سيدين سديفي" نوازنده پيانو از هنرمندان جوان خواست از فرصت حضور اين قشر در جشنواره بيست و چهارم به خوبي بهره ببرند.
اين موسيقيدان گفت: در جشنواره موسيقي به جوانان امكان حضور و ارائه توانمندي هايشان داده شده و اين امتياز بزرگي براي اين قشر محسوب مي شود كه بايد به طور دقيق از آن استفاده كنند.
"سيدين سديفي" در ادامه يكي از مشكلات عمومي هنرمندان از جمله در عرصه موسيقي را نگاه به اين هنرها از زوايه تبليغي دانست.
وي ادامه داد: اگر چند صاحب نظر موسيقي را از زواياي گوناگون همچون تئوري، تاريخ و... بررسي كنند، به مراتب به نيازهاي اين هنر بيشتر پرداخته مي شود.
وي گفت: متاسفانه بسياري از درسهايي كه در هنرستان ها تدريس مي شود، از نظر تئوري كامل نيست چون زمينه قبلي آن كم بوده و با دقت زيادي نوشته نشده است.
اين هنرمند در عرصه موسيقي معتقد است: اين مساله سبب شده موسيقي ايران به صورت مستقل يك تئوري و به صورت كتابي كه بتوان آن را با موسيقي غربي در دنيا مقايسه كرد، نداشته باشد.
بنابراين گزارش سايه سيدين سديفي به همراه خواهرش 21 آذر قطعاتي را با ساز قانون ارمني و پيانو اجرا خواهد كرد.
*************
مدير گروه كُر انجمن موسيقي كرمان كه به همراه گروه تازه تشكيل شده خود براي نخستين بار در بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر شركت مي‌كند، دعوت و حضور گروه‌هاي جوان شهرستاني به يك جشنواره بين‌المللي را چشم‌انداز جديدي در عرصه هنر موسيقي كشور دانست.
"مسعود نكويي" با تاكيد بر اينكه رويكرد دعوت از گروه‌هاي موسيقي شهرستاني نه تنها نشان از خاص بودن اين جشنواره دارد، بلكه توجه به موسيقي‌هاي گروهي محلي را نشان ‌مي‌دهد، گفت: با همه سختي‌ها و مشكلات حاكم در شهرستانها، مسئولان جشنواره نيز به اين امر واقف بوده و تلاش خود را براي حضور اين گروه‌ها در عرصه موسيقي كشور به كار مي‌برند.
وي با اشاره به داوري‌هاي ورود گروه‌هاي موسيقي جوان به جشنواره ، گفت : انتخاب گروه‌هاي جوان ، انگيزه و نيروي مضاعفي به اعضاي گروه داده است، چرا كه آنها به اين باور رسيده‌اند كه مي‌توانند با تلاش و اجراي خوب موسيقي، پاسخ مناسبي به مجريان و مسئولاني كه عرصه را براي حضور اين قشر از علاقمندان موسيقي فراهم كرده‌اند، بدهند.
مدير گروه كر انجمن موسيقي كرمان به مشكلاتي كه گروه‌هاي موسيقي در شهرستان‌ها با آن مواجه‌اند اشاره كرد و گفت: كمبود امكانات از جمله نبود رشته‌هاي مختلف در اين هنر از جمله اين موارد است، اما تلاش داريم با تلفيق تچربه و خلاقيت‌ اعضاي گروه، نگاه متوليان و فعالان بخش موسيقي كشور را به شهرستان‌ها جلب كنيم.
به گفته وي، گروه‌هاي موسيقي شهرستاني كه كمتر در اين سال‌ها مورد توجه قرار گرفته بودند، اكنون با اين رويكرد جديد مسئولان جشنواره، اعتماد به نفس باورنكردني پيدا كرده اند و تمام سختي‌ها را براي حضور و اجراي بهتر در جشنواره تحمل مي كنند.
نكويي تصريح‌كرد: حضور گروه‌هاي جوان شهرستاني در جشنواره باعث شده تا ساير گروه‌هاي موسيقي در شهرستان‌ها نيز به تكاپو افتاده و فعاليت دوباره‌اي به برنامه‌هاي خود بدهند چرا كه آنها نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه مي‌توانند در سال‌هاي آينده با توجه به فضاي مناسب ايجاد شده در هنر موسيقي ، خلاقيت‌ها و نوآوريهاي خود را به نمايش بگذارند.
وي يادآور شد: به دليل وجود گروه‌هاي مختلف موسيقي در تهران و فعاليت‌هاي مختلف آنها، گروه‌هاي موسيقي جوان شهرستاني كمتر باور داشتند كه بتوانند در اين جشنواره‌ بين‌المللي شركت كنند، اما رويكرد عاقلانه و خلاقانه متوليان موسيقي جشنواره، تمام اين بدبيني‌ها را برطرف كرد.
مسعود نكوئي كه با 31 سال سن، 22 سال است در عرصه موسيقي فعاليت مي‌كند، ساعت 20 19آذرماه در فرهنگسراي ارسباران به همراه گروه23 نفري خود به اجراي كار جديدي كه آن را "اركستال كرال" با شعري با سروده خود با نام " خيال قالي دوست" معرفي مي‌كند، مي‌پردازند.
*********
"زهرا كشاورز" نوازنده فلوت شاخه كلاسيك جشنواره بين المللي موسيقي فجر را فضاي مناسبي براي معرفي بهتر موسيقي اصيل ايراني دانست.
وي خواستار مشاركت فعال هنرمندان جوان در جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر شد و گفت كه برگزاري جشنواره موسيقي فجر و حضور جوانان در رشته هاي مختلف رقابت هاي اين جشنواره در معرفي بيشتر موسيقي اصيل ايراني به مردم و جهانيان موثر است.
اين هنرمند با ابراز تاسف از رشد گروه هاي موسيقي با سبك موسيقي غرب گفت: اين مساله مانع از معرفي درست و صحيح موسيقي اصيل ايراني شده است.
وي جشنواره موسيقي فجر را فرصت طلايي براي جواناني ذكر كرد كه علاقه مند به پيگيري موسيقي به طور حرفه اي هستند.
كشاورز يكي از مهمترين دستاوردهاي جشنواره موسيقي فجر را پيشرفت و ارتقاء سطح كيفي رشته هاي مختلف موسيقي ايراني دانست و گفت: جوانان شركت كننده در جشنواره بزودي و به طور شايسته جواب اعتماد مسوولان به آنان را، با اجراي برنامه هاي پر بار خواهند داد.
وي در دو بخش كلاسيك و رقابتي در جشنواره شركت كرده است. اجراي بخش كلاسيك اين هنرمند روز 21 آذر در فرهنگسراي نياوران و بخش رقابتي با اركستر ذهي روز 22 آذر در تالار رودكي خواهد بود.
كشاورز 21 آذر اجراي قطعات فلوت با همراهي ساز پيانو خواهد داشت.
********
مدير گروه كُر "آوازي تهران" معتقد است عملكرد مسوولان بيست و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، جوانان را به آينده كاري خود اميدوار كرده است.
"ميلاد عمرانلو" كه در بخش رقابتي جشنواره 24 شركت كرده است، گفت مسوولان بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، نسبت به سال‌هاي گذشته به خصوص سال 80، عملكرد بهتري در انتخاب گرو‌ه‌هاي موسيقي داشته‌اند.
به گفته وي، اين عملكرد، آينده كساني كه در اين بخش فعاليت مي‌كنند به خصوص جوانان را به آينده كاري اميدواركرده است.
عمرانلو افزود: موسيقيدانان جوان به دنبال ارائه برنامه‌ها و اجراهاي جديد در جشنواره موسيقي فجر هستند تا بتوانند در اين بخش قابليت‌هاي خود را به نمايش بگذارند. ضمن آنكه به دليل ناشناخته بودن گروه‌هاي موسيقي جوان، اين جشنواره كمك خواهد كرد تا آنها بتوانند براي آينده خود برنامه‌ريزي كرده و با اميدواري بيشتري به فعاليت‌هاي بپردازند.
وي، رشد و شكوفايي موسيقي كشور را در گرو ادامه برگزاري چنين جشنواره‌هايي دانست و گفت: ضروري است همه ساله به جز جشنواره موسيقي فجر، برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف ديگري جهت حضور هرچه بيشتر گروه‌هاي موسيقي جوان برگزار شود تا با يك رقابت مثبت و پويا، موسيقي كشور سريعتر و همگام با توسعه هنر گام بردارد.
عمرانلو با بيان اينكه جشنواره‌ها هميشه با مشكلات و انتقاداتي مواجه است، تصريح‌كرد: راهكار و شيوه‌اي كه مسوولان در جذب جوانان علاقمند به موسيقي ، به خصوص جذب گروه‌هاي شهرستاني، در پيش گرفته اند، در آينده نزيك جواب خواهد داد.
گروه كر آوازي تهران ساعت 20 نوزدهم آذرماه در فرهنگسراي ارسباران به اجراي قطعات مختلفي از موسيقي ايراني و كلاسيك مي‌پردازند.
*******
" احمد رضا خواه " نماينده گروه موسيقي سپهر ، برپايي جشنواره موسيقي فجر را با توجه به مقطعي بودن فعاليت هاي موسيقي در كشور، زمينه اي براي شناخت موسيقي ايراني و ايجاد رونق در اين عرصه عنوان كرد.
وي گفت : اين رويداد بستري فراهم مي كند كه هنرمندان بتوانند به ارايه آثار خود بپردازند.
نماينده گروه موسيقي سپهر با بيان اينكه جشنواره موسيقي فجر نيازمند برنامه ريزي هاي مدون براي برپايي هر چه بهتر است، ادامه داد: اگر چنين رويدادي با برنامه ريزي منسجم برگزار شود، هنرمندان با انگيزه بيشتري اقدام به عرضه آثار خود مي كنند و مخاطبان موسيقي نيز از تاثير مطلوب آن بي بهره نخواهند بود.
رضا خواه ، افزودن بخش رقابتي به جشنواره فجر را مثبت خواند و يادآورشد: اين اقدام دست اندركاران جشنواره از نگاه فعالان مثبت و سازنده و زمينه اي براي ارتقاي اجراهاي ارايه شده در جشنواره تلقي مي شود.
وي حضور جوانان در جشنواره موسيقي فجر را داراي اهميت دانست و گفت : جوانان با توجه به محدوديت هايي كه در مسير اجراي كنسرت و برنامه هاي خود از جمله گرفتن مجوز و جذب مخاطب دارند، با انگيزه بيشتري در جشنواره حضور پيدا مي كنند .
نماينده گروه موسيقي سپهر، انگيزه بخشي و كشف استعدادهاي جديد در عرصه موسيقي كشور را از دستاوردهاي جشنواره موسيقي فجر عنوان كرد و گفت: بايد سرمايه گذاري اساسي در اين زمينه صورت گيرد.
رضا خواه همچنين از حضور بزرگان موسيقي در جشنواره فجر به عنوان عامل ارتقاي كيفي آثار نام برد و گفت : حضور پيشكسوتان موسيقي ، گرمي خاصي به اين رويداد ملي مي بخشد.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن