تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در خوزستان:نوسانات نفت تاثيري بر توليد نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: احمدي نژاد در خوزستان:نوسانات نفت تاثيري بر توليد نخواهد داشت


رئيس جمهورگفت: به لطف خدا در بودجه سال آينده و حتي سالهاي آينده نوسانات نفت تاثيري تعيين كننده در توليد و سرمايه گذاري ما نخواهد داشت چرا كه در سرزمين ولا‌يت كه فرهنگ بسيجي در آن حاكم است بايد مطمئن باشيم كه كشور در عرصه‌هاي فني، علمي، عمران و آباداني به جلو حركت خواهدكرد و به پيشرفت‌هاي چشمگيري هم خواهد رسيد البته برخي مشكلا‌ت هم وجود دارد كه اين امر طبيعي است.
به گزارش مهر، محمود احمدي نژاد صبح روز گذشته در مراسم بهره برداري از سه طرح مهم ملي در شركت فولا‌د خوزستان با تاكيد بر اينكه تحولا‌ت اقتصادي جهان كه بنيان‌هاي غرب را شكسته، تاثيري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت، گفت: اگر روزي فرا برسد كه ديگر از ما نفت نخرند، ملت ايران قادر خواهد بود كه خود را به خوبي اداره كند. ‌
احمدي نژاد با اشاره به مقاله يكي از روزنامه‌هاي غربي گفت: امروز دولتمردان كشورهاي غربي مي دانند كه جمهوري اسلا‌مي ايران به يك قدرت بزرگ تبديل شده و اين امر به گونه‌اي است ك يكي از روزنامه‌هاي معتبر دنيا در مقاله اي خطاب به دولتمردان خود نوشته بود آن قدر تعلل كرديد و با ايران كنار نيامديد كه ايران به يك قدرت بزرگ تبديل شد كه البته حرف درستي زده است.
رئيس جمهور در ادامه به وضعيت امروز جهان اشاره كرد و گفت: اگر امروز جهان با مشكلا‌ت عديده اي روبرو شده به خاطر نبود فرهنگ و روحيه بسيجي است. اين كه اميد، آرامش و نشاط بخش وسيع بشريت سلب شده است به خاطر دوري از فرهنگ انسان سازي است و صد البته راه نجات بازگشت است.
احمدي نژاد افزود: اين كه آنها امروز در عرصه اقتصاد به پايان راه رسيده اند به دليل كمبود منابع و امكانات نيست بلكه علت اصلي را بايد دوري از خدا و فرهنگ بسيجي جستجو كرد. آنها متاسفانه روحيه بسيجي را از مناسبات خود كنار گذاشته اند و همين امر باعث شده تا دست و پا بزنند، البته بايد بگويم دست و پايي كه آنان مي زنند نمي تواند كمكي به آنها بكند.
وي در ادامه سخنان خود به اظهار نظرات برخي افراد در داخل كشور درباره تحولا‌ت اقتصادي اشاره كرد و گفت: به نظر شما اين بي احترامي به ملت ايران نيست؟
رئيس جمهور با اشاره به تحريم كشورهاي غربي گفت: آنها بانك‌هاي ما را بستند تا ما نتوانيم خريد و فروش كنيم؛ حال چه شد كه امروز ملت ايران با وجود تمامي آن تحريم‌ها توانسته كارخانه‌هاي مهم صنعتي را آن هم به بركت آن تحريم‌ها افتتاح كند؟
احمدي نژاد اعلا‌م كرد: امسال در پروژه‌هاي بزرگ صنعتي به لطف خدا و خادمان و متخصصان اين سرزمين هزار و 600 طرح بزرگ با بيش از 20هزار ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد كه اگر پروژه‌هاي كوچكي كه توسط مردم در حال كار است را با اين رقم جمع بزنيم به 27 هزار ميليارد تومان مي رسد؛ ما از تحريم آنها استقبال مي كنيم چرا كه حاصل تحريم آنها اين است كه ما در زمينه‌هاي مختلف پيشرفت كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: متاسفانه برخي از سران بد خواه بشريت در اظهار نظرهايي اعلا‌م كرده اند كه چرا نتوانستند جلوي ملت ايران را بگيرند. حال از آنجايي كه با بحران اقتصادي روبرو شده اند اعلا‌م مي كنند قيمت نفت پايين آمده و نگران زمين خوردن ايران هستند. البته ما مي دانيم شما سرگردان شده ايد و نمي فهميد در كشورتان چه مي گذرد.
وي افزود: آنها فكر مي كردند با صدور قطعنامه‌هاي متعدد، ملت ايران دست از آرمان‌هاي خود خواهد برداشت. حال امروز همان افراد و سردمداران كشورهاي غربي حسرت مي خوردند كه چرا اقتصاد ايران را از اقتصاد جهان جدا كرده اند؛ آنان افسوس مي خورند كه همان كار آنها باعث شده اقتصادشان زمين بخورد ولي به اقتصاد ايران لطمه اي وارد نشود. ‌
با اجراي سياست‌هاي دقيق از التهاب‌آفريني اقتصادي جلوگيري شود ‌
رئيس جمهورهمچنين در نشست مجمع عمومي بانك مركزي جمهوري اسلا‌مي ايران با تأكيد بر اينكه دولت درصدد برقراري اقتصاد سالم در كشور است، تصريح كرد: اصلا‌ح ضوابط و دستورالعمل‌ها، نظارت و مراقبت مستمر بر نظام بانكي و تسريع در استفاده از ظرفيت‌هاي بانكداري الكترونيكي از جمله اولويت‌هاي اصلي بانك مركزي است. ‌
وي با بيان اينكه نظام بانكي مي تواند موازنه‌هاي افراد و گروه‌ها را تغيير دهد، اظهار داشت: بايد با اجراي سياست‌هاي دقيق از التهاب آفريني در اقتصاد كشور و سوء استفاده فرصت طلبان به طور مطلق جلوگيري كرد.وي همچنين اقتصاد ايران را داراي ظرفيت‌ها و استعدادهاي فراوان دانست و گفت: منابع بانكي بايد در خدمت توليد، فعاليت‌هاي اقتصادي سالم و محرومان باشد.
احمدي نژاد با اشاره به ضرورت ارائه اطلا‌عات دقيق و متقن از جانب بانك مركزي تأكيد كرد: روش‌هاي محاسبه نرخ رشد و تورم در كشور بايد مبتني بر شرايط جامعه و اصولي باشد.
رييس جمهور، بانك مركزي را داراي نيروي انساني كارآمد و توانايي‌هاي بالا‌ دانست و ادامه داد: تحليل‌هاي ارائه شده از سوي بانك مركزي بايد اميد بخش و دقيق و در راستاي حفظ فضاي آرامش و اعتماد در كشور باشد؛ ضمن اينكه در بخش‌هاي مختلف بايد از روش‌هاي نوين براي نظارت استفاده كرد و بر همين اساس سيستم نظارتي بانك مركزي نيز بايد به نحوي سازماندهي شود كه با سرعت و به روز جلوي انحراف را بگيرد.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن