تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815388888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجوز انتشار برای آلبوم استاد شجریان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:





مدیر کل تازه دفتر موسیقی وزارت ارشاد با خبری خوش به نشست خبری صبح روز دوشنبه،سوم مرداد،آمد.مرغ خوشخوان شجریان مجوز انتشار گرفت.
به گزارش همشهری.آنلاین سید محمد میرزمانی که خود آهنگسازی شناخته شده است و موسیقی متن سریال کوچک جنگلی را شنوندگان از او در خاطر دارند، در نشست صبح دوشنبه ، خود با خبرنگاران در تالار وحدت ضمن اعلام خبر اعطای مجوز انتشار به .آلبوم شجریان که یک سالی در انتظار مجوز بود گفت: دفتر موسیقی مجوز آلبوم ایشان را روز گذشته صادر کرد و شرایطی را هم مهیا خواهیم کرد که برای اجرای صحنه.ای دچار مشکل نشوند.
میرزمانی ضمن ارائه تعریفی از راهبرد دفتر موسیقی در حمایت همه جانبه از موسیقی ایرانی گفت: آن موسیقی که ما از ان حمایت می.کنیم موسیقی سنتی و موسیقی مقامی است که نیازمند تبلیغات و حمایت.اند و جزو هویت موسیقایی ما به شمار می.آیند.
رئیس دفتر موسیقی ارشاد با اشاره به بودجه اندک این نهاد گفت:برای موسیقی ایرانی در دو بخش اجرای زنده و تولید آلبوم اقداماتی انجام داده.ایم و در این راستا سعی می.کنیم با بودجه اندکی که داریم شرایطی برای رشد موسیقی ایرانی فراهم کنیم، بخشی از این کمک.های ما نقدی است،بودجه طوری بین هنرمندان تقسیم می.شود که انگیزه برای ادامه فعالیت داشته باشند.
او از انتشار چهار آلبوم در سال آینده خبر داد که با حمایت دفتر امور موسیقی انجام می.شود و گفت:در سال 91 بهترین اجراهای سال 90 با مشارکت دفتر موسیقی به صورت آلبوم ارائه می.شوند.، دو آلبوم هم به عنوان بهترین آلبوم.های سال 90 عرضه می.شوند. اگر این دوستان علاقه به همکاری با دفتر موسیقی را داشتند این فعالیت.ها را ادامه خواهیم داد.
مدیر دفتر موسیقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موسیقی مقامی در جامعه انعکاس ندارد و حتی گاهی در سکوت کامل به صحنه می.رود از راهکارهایی سخن گفت که برای این موسیقی و تبلیغ آن پیش بینی شده و افزود:در حال رایزنی با ارگان.هایی هستیم که می.توانند در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم تبلیغات بهتری برای این گروه.ها انجام بدهیم.
وی ادامه داد:. یکی از طرح.هایی که در این مدت در دفتر موسیقی مطرح و مورد استقبال قرار گرفت این طرح بود که شاگردان ممتاز رشته موسیقی سنتی فعال در هنرستان.ها را بورسیه کنیم.این طرح از امسال اجرا می.شود از مقطع متوسطه آغاز سپس مقاطع دیگر را نیز حمایت می.کنیم.
میرزمانی از سفارش قطعات برای ارکستر سنفونیک تهران خبر داد و گفت:. ضمن آنکه قطعات خاص سرجایشان باقی می.مانند از آهنگسازان برای تصنیف قطعات کوتاه دعوت می.کنیم.
او یادآور شد:. هنرمندان جوانی را چه در بخش آهنگسازی و چه در خوانندگی به کار خواهیم گرفت، به امید اینکه با آثار متنوع.تری روبرو شویم، در این حالت قطعات از لحاظ ساختار گسترش پیدا می.کنند.
اجرای پایان نامه.های دانشجویان کشور در ارکستر سنفونیک دعوت برای قطعه سازی برای ارکستر ملی از دیگر نکات مورد اشاره میرزمانی بود که گفت:در سال.های گذشته این پایان.نامه.ها در بخش رقابتی جشنواره فجر حضور پیدا می.کردند، اما تا به حال اجرا نشده.اند سعی می.کنیم در ارکسترسنفونیک و ارکستر ملی از این پایان نامه.ها استفاده شود. در حال حاضر قطعات ارکستر ملی تکراری هستند و نظر ما این است که قطعات جدید.تری اجرا شود، کسانی که. می.توانند آثار جدید ارائه دهند آنها را به همکاری دعوت می.کنیم.
میرزمانی در بخش دیگری بر گسترش امور بین الملل دفتر موسیقی تاکید کرد و از ایده.هایش برای استفاده از آهنگسازان خارجی به خصوص موسیقی کشورهای اسلامی در ایران سخن گفت و این شرایط را زمینه.ای برای اوج گیری هنرمندان تلقی کرد.
وی تصریح کرد:. می.خواهیم بین هنرمندان رقابت ایجاد کنیم تا بهترین هنرمندان انتخاب شوند.
میرزمانی از موسیقی پاپ هم سخن گفت اما شرطی را به سخنانش اضافه کرد که شعاری برای موسیقی پاپ بود با این عنوان، آشتی با فرهنگ و هویت خودی،. و سپس گفت: علاقه مند هستیم اگر حرکتی در حوزه موسیقی غیر مقامی به ویژه پاپ انجام می.شود، مال فرهنگ خودمان باشد. اگر جوانان به موسیقی پاپ علاقه.مند هستند، باید از این فرصت استفاده کنیم نه اینکه این مساله را یک تهدید تلقی کنیم. در نشست.های متوجه شدیم، گروه.های پاپ را گاهی در فشار قرار می.دهند و به شیوه کنسرت.های آنها خرده می.گیرند، موسیقی پاپ باید به پاپ ایرانی و ملی تبدیل شود و باید به آن جهت دهیم.
مدیر دفتر موسیقی در ادامه سخنانش در مورد موسیقی پاپ بیان کرد: سوژه موسیقی پاپ امروز فقط مسائل عاشقانه است. مساله عشق را نمی.توان انکار کرد و کسی با آن مخالف نیست اما می.توان سوژه.های دیگر را هم گسترش داد. اگر یک آلبوم پاپ هشت قطعه دارد حداقل یک قطعه غیر عاشقانه در آن وجودداشته باشد، برای نمونه چقدر موسیقی پاپ درباره ایران داریم که مورد استقبال هم قرار گرفته است.
او پیشنهاد داد: خوانندگان پاپ از اشعار و متون قدیم نیز استفاده کنند و نگاهی هم به دیوان.های حافظ و سعدی بیندازد و موجی را ایجاد کنند که انس و الفتی بین موسیقی پاپ و ادبیات کهن ایجاد شود.
میرزمانی گفت:استفاده از ملودی.های موسیقی محلی ممکن است در ابتدا خواننده.ها را به سمت یک ملودی خاص ببرد اما به مرور تنوع ایجاد می.شود.ملودی در آثار موسیقایی جایگاه خاصی دارد هنرمند پاپ باید بداند کمی هم به سراغ ملودی برود نه اینکه به دنبال ریتم باشد، این ملودی است که یک اثر را جاودانه می.کند و موسیقی پاپ امروز ملودی شنیده نمی.شود، برای همین تاثیرات این موسیقی لحظه.ای است.
وی با اشاره به اینکه حوزه موسیقی مقامی روز به روز چراغش خاموش می.شود،گفت: متاسفانه آقای ماشاء.الله بامری درگذشت و دیگر هیچ کس نمی.تواند جایگزین این هنرمندان باشد.آنچه ریشه در فرهنگ کشور دارد باید حمایت شود.


به یاد ماشاء الله بامری
میرزمانی درباره روند صدور مجوز در زمان مدیریتش توضیح داد: در زمان صدور مجوزهای موسیقی هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است، اما در بخش موسیقی پاپ کمی به زمان احتیاج داریم چرا که آلبوم.های قبلی که تا حدودی مراحل مجوز را طی کردند باید مجوز را به طور کامل دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.ما هر اثر فاخری را حمایت می.کنیم، به خصوص هنرمندانی که به فرهنگ ایرانی علاقه مند هستند و در این زمینه آثاری ارائه می.کنند.
مدیر دفتر موسیقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا محمد گلریز به عنوان دبیر سومین جشنواره موسیقی مقاومت انتخاب شد بیان کرد: زمانی که آقای گلریز را انتخاب کردیم توجهی به این امر نداشتیم که ایشان در رادیو و تلویزیون فعالیت داشتند، دلیل انتخاب ما این بود که ایشان یک چهره شناخته شده هستند و آثار فاخری را به جامعه موسیقی ارائه کرده.اند.
بخش دیگری از این نشست به بحث اختصاص داشت که چرا افراد خاصی در شورای سیاست.گذاری دفتر موسیقی فعال هستند و دائم در این مراکز حضور دارند.


دو انتصاب جدید در دفتر موسیقی ارشاد
میرزمانی در این.باره بیان کرد:. قصد داریم چهره.های جوان را نیز وارد کنیم و شاید در آینده شاهد این جریان باشیم به هر حال سابقه کارشناسی و تجربه در این امر خیلی مهم است.باید افرادی به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری انتخاب شوند که به پیشرفت کار کمک کند.
مدیر کل دفتر موسیقی در ادامه سخنانش گفت:. فردا جلسه.ای داریم و به زودی اعلام می.کنیم که چه کسی باید برای جشنواره موسیقی فجر پاسخگو باشد و مسائلی درباره فراخوان جشنواره مطرح می.شود و از این پس دبیر باید پاسخگو چنین سوالاتی باشد.
او درباره اینکه سهم شهرستان.ها از موسیقی سنتی چیست،گفت: در موسیقی استان.ها نیز شاهد یک تحرک هستیم و آثاری عرضه می.شود به این صورت که در هر استان یک آلبوم تولید می.کنیم. درباره اجرای صحنه.ای شهرستان.ها نیز باید بگویم ما در زمینه صلاحیت گروه.ها پاسخگو هستیم، اما بعضی از سوالات است که مسئولان استان.ها باید پاسخگو باشند. ما هم در صورت لزوم آنها را دنبال می.کنیم.
میرزمانی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که چرا هیچ سالنی ویژه اجرای موسیقی وجود ندارد،پاسخ داد: نگهداری یک سالن هزینه.های هنگفتی دارد اما تلاشمان این است در برخی از سالن.ها که جایگاه ویژه.ای دارند رایزنی.هایی کنیم که میزبان موسیقی.های فاخر شوند.
این مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه چه کسی پاسخگو بالا رفتن اجاره سالن.ها است، گفت:. به هر حال تالار وحدت نیز هزینه.هایی متحمل می.شود، حجم برنامه.های فرهنگی زیاد است برای همین سالن.ها درگیر چنین مسائلی می.شوند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن