تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817506324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست طرح خودرو‌هاي فرسوده از آغاز طرح ويژه اسقاط خبر داددلا‌ل‌پروري به نام ايجاد انگيزه در بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: سرپرست طرح خودرو‌هاي فرسوده از آغاز طرح ويژه اسقاط خبر داددلا‌ل‌پروري به نام ايجاد انگيزه در بخش خصوصي
گروه اقتصادي ـ محمد حسين مهرزاد: سرپرست طرح خودروهاي فرسوده از آغاز طرحي ويژه براي اسقاط خودروها خبر داد كه با اجراي آن از فردا به زعم وي براي بخش خصوصي انگيزه ايجاد مي‌شود اما به نظر مي‌رسد آنچه اتفاق مي‌افتد جز ترويج واسطه‌گري و دلا‌ل‌پروري چيز ديگري نيست.
به گزارش سياست روز، مهران سالا‌ريه در نشست خبري خودضمن تشريح طرحي گنگ و مبهم آغاز مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده را اعلا‌م كرد.براساس اين طرح متقاضيان پس از ثبت‌نام و اسقاط خودرو و ثبت آن در سايت اينترنتي ‌www.farsoodeh.ir http://www.farsoodeh.ir امتياز گواهي اسقاط دريافت مي‌كنند و در اين مرحله 4 انتخاب دارند كه براي دريافت پول مي‌توانند يكي از آنها را ادامه دهند:
الف: واگذاري به وارد كننده خودرو جهت شماره‌گذاري
براساس قانون وارد‌كنندگان خودرو براساس ميزان مصرف سوخت خودروي موردنظر بايد تعدادي خودروي فرسوده را از رده خارج كنند. براين اساس براي خودروهايي با مصرف كمتر از 6 ليتر در 100 كيلومتر يك دستگاه، 6 تا 10 ليتر دو دستگاه و بيش از 10 ليتر 3 دستگاه خودروي فرسوده بايد از رده خارج شود.
با توجه به اينكه دولت از چرخه دريافت پول حذف مي‌شود واسطه‌ها با خريد امتياز گواهي اسقاط به دلا‌لي در بازاري جديد به نام گواهي اسقاط خواهند پرداخت كه با توجه به ذكر پرداخت حداكثر يك ميليون و 500 هزار تومان آن هم با بوروكراسي و مدت زمان نامعين از سوي دولت مشخصا متقاضيان ترجيح مي‌دهند به بازارهاي واسطه‌اي روي بياورند كه نتيجه‌اي جز هرج و مرج و خريد و فروش گواهي‌ها در پي نخواهد داشت.
ب: واگذاري به خودرو‌ساز داخلي
دراين مورد خودروساز داخلي با تعيين قيمتي پايين‌تر از قيمت بازار و پرداخت سريع پول مي‌تواند مشتريان زيادي را به خود جلب كند چرا كه مشتري ترجيح مي‌دهد با خودروسازي نظير ايران خودرو و سايپا طرف باشد تا واسطه‌اي بي‌نام و نشان در اين گيرودار خودروسازان نيز از پرداخت يك ونيم ميليون تومان به دولت خلا‌صي مي‌يابند.
ج: به وارد‌كنندگان خودرو جهت استفاده از تخفيف گمركي
اين مورد نيز به مانند بند الف وارد‌كنندگان را وارد چرخه مي‌كند و به تبع آن راه ورود دلا‌ل‌هايي كه بين وارد‌كننده و مشتري نرخ نهايي امتياز گواهي اسقاط را تعيين مي‌كنند.باز مي كند.
د: دريافت وجه حداكثر يك ميليون و پانصد هزار تومان از دولت
اين بند را مي‌توان گنگ‌ترين بخش اين طرح ناميد چرا كه هيچ اشاره‌اي به نحوه ارزش‌گذاري خودرو نشده است و مشخص نيست بر چه اساسي تا سقف يك ميليون و 500 هزار تومان به متقاضيان داده مي‌شود. اگرچه سالا‌ريه پس از مواجهه با سوالا‌تي از اين دست اعلا‌م كرد فعلا‌ به تمامي متقاضيان 5/1 ميليون تومان اعطا مي‌شود اما هيچ تضميني وجود ندارد كه تا چه زماني ادامه مي‌يابد. يكي ديگر از ابهامات اين بند اشاره نكردن به مدت زمان انتظار متقاضي براي دريافت مبلغ مذكور است.
گفتني است طرح مذكور براي خودروهاي سواري يا وانت 4 سيلندر به بالا‌ از مدل 1352 و يا 1972 ميلا‌دي تا سن فرسودگي اجرامي‌شود كه اين سن براي سواري 25 و وانت 15 سال در نظر گرفته شده است.
با وجود ابهامات مذكور وتبعات اين طرح به نظر مي‌رسد اين ايده هنوز براساس كار كارشناسي ارائه نشده و تنها يك پيشنهاد خام باشد كه اجراي آن از فردا بار ديگر را در مديريت بخش‌هاي مختلف به ذهن متبادر مي‌كند.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن