تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817696999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن ضد هک(کسانی که نمی خوان هک بشن بشتابن)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: انجمن ضد هک(کسانی که نمی خوان هک بشن بشتابن)
انجمن ضد هک



بايد توجه داشته باشيد كه اينترنت محيطى بسيار نا امن است . شما از هر سايتى كه بازديد مى كنيد آن سايت قادر خواهد بود خيلى راحت اطلاعاتى از قبيل شماره IP ، نام كامپيوتر ، نام شما و بسيارى ديگر از مشخصاتتان را اسكن كند و در ليست بازديد كنندگان خود حفظ كند .
به عنوان مثال به اين آدرس www.privacy.net/analyze رجوع كنيد ( همين الان اين كار را بكنيد ، خطرى ندارد !) . در صفحه اين سايت شما مى توانيد كليه مشخصات سيستم خود و همچنين شماره IP خود را ببينيد .
همچنين بسيارى از سرورها بين شما و سرور سايت نهايى كه مى خواهيد به آن دسترسى داشته باشيد قرار دارند و اين امكان براى آنها وجود دارد كه همانند يك نرم افزار sniff اقدام به شنود اطلاعات مبادله شده نمايند . ( در همان صفحه سايت مذكور در قسمت پائين صفحه آن سرورها را مى توانيد ببينيد )
هر email كه به دست شما مى رسد ممكن است همراه با يك فايل آلوده به ويروس و يا Trojan باشد .
دوستان اينترنتى كه پيدا مى كنيد احتمال دارد كه كاملا با منظور با شما دوست شده باشند و قصد نهايى آنها دزديدن اطلاعات شما و يا حتى سر به سر شما گذاشتن باشد .
دراينجا لازم مى بينم در مورد علمى به نام مهندسى اجتماعى توضيح بدهم .
مهندسی اجتماعی علمى است كه يك نفوذگر با اتكا به آن سعى بر فريب دادن شما مى نمايد تا شما به او اعتماد كنيد و يا به دليل ترس از موضوعى فرامين او را اطلاعت كنيد . چند مثال مى زنم
به طور مثال ممكن است :
فردى عصبانى كه خود را مامور يا صاحب مسئوليت خاصى اعلام مى كند با شما تماس بگيرد و خواهان كلمه عبور شما شود .
غريبه اى در اينترنت خود را دوست قديمى يكى از دوستانتان معرفى كند و از شما خواهان شماره تلفن او بشود .
يك email به دست شما برسد كه مثلا شما را تهديد كند يا اينكه با وعده و وعيد باعث شود بر روى فايل ضميمه آن و يا يك link كه به آن اشاره شده كليك كنيد .
خود من يك بار جهت آزمايش ، با فرستادن يك email به دوستانم به آنها آدرس email نامعتبرى را معرفى كردم كه مثلا از طريق آن بتوانند پسورد ديگران را در Yahoo پيدا كنند . روش كار از اين قرار بود كه آنها بايد در سطر اول نامه آدرس email خود و در سطر دوم پسورد خود و در سطر آخر آدرس قربانى را ذكر مى كردند . تقريبا همه آنها بلا استثنا گول خوردند و نامه مذكور را فرستادند . توجه داشته باشيد كه شما در اينترنت به موارد مشابه بسيارى برخورد خواهيد كرد . در واقع شما با فرستادن اين نامه خيلى مودبانه كلمه رمز خود را در اختيار نفوذگر قرار مى دهيد . ( البته اقدام من صرفا آزمايشى بود و با رعايت احترام حريم شخصى تمام دوستان و حفظ امنيت كلمه عبور آنها انجام گرفت ) .
همچنين بسته به اينكه شما مونث يا مذكر باشيد ، ممكن است يك روز ، يكدفعه يك آدم خوش برخورد از جنس مخالف ( شما كه او را نمى بينيد ! او خودش را از جنس مخالف معرفى مى كند) در يكى از اتاقها يا نرم افزارهاى Chat با شما آشنا شود و طرح دوستى با شما را بريزد و بسته به اين كه چقدر حرفه اى باشد احتمالا در كار خود موفق هم خواهد شد . پس از مدتى پيشنهاد مى كند كه يكى از عكسهاى خود را براى شما بفرستد و حتى ممكن است از شما هم بخواهد همين كار را بكنيد . خوب عكس فرستاده شده از طرف او ممكن است خيلى هم جذاب باشد ولى مطمئن باشيد كه زير پرده اين جذابيت يك برنامه هك پنهان شده ( داستان تروايى ها كه يادتان نرفته ؟ در واقع اين همان اسب تروا است )
پس نكته اخلاقى ما اين بود كه دنيا جاى بسيار بدى است و آدم نبايد از هر غريبه اى آب نبات قبول كند ! ( البته متقابلا نبايد از هر غريبه اى هم بترسد و تهديد او را جدى بگيرد )
چند نکته ی مهم
در زير نكاتى را ذكر مى كنم كه شما با رعايت آنها دنياى خودتان را مقدارى كوچك تر و بسيار بسيار ، امن تر خواهيد كرد :
1- اسم واقعى خودتان را راحت فاش نسازيد . در فرم هاى پر شوند و آدرس email از اسامى مستعار استفاده كنيد .
2- براى وارد كردن email در بخش ثبت نام و يا عضويت سايتها سعى كنيد از آدرس اصلى خود استفاده نكنيد . به راحتى مى توانيد يك آدرس دوم براى خود درست كنيد .
3 - كوكيها را كنترل كنيد . كوكيها فايلهاى كوچكى هستند كه هنگام بازديد شما از سايتها به صورت خودكار توسط آن سايت در كامپيوتر شما ذخيره مى شوند و شامل فهرستى از علايق شما و يا پسوردهاى ذخيره شده شما مى باشند . براى كنترل كوكيها در قسمت تنظيمات Internet Explorer از قسمت Control panel مى توانيد در قسمت Privacy تنظيمات مربوط به قبول كوكيها را به سطح امنيت بالاترى انتقال دهيد . ( به راحتى ميتوان با Analyze كوكيهاى موجود در كامپيوتر يك فرد ، موفق به پيدا كردن پسوردهاى اشتراك و همچنين دريافتن اين امر كه او به چه نوع سايتهايى علاقه دارد شد )
4 - جزئيات شخصى خود را به سرعت براى غريبه ها فاش نسازيد . مطمئنا احتياجى نيست كه شما آدرس دقيق و شماره تلفن خود را در يك فرم عضويت يا در هنگام ساختن آدرس email و يا در صفحه خانگى خود ذكر كنيد .
5 - مراقب سايتهايى كه با گرفتن آدرس mail و يا اطلاعات شخصى ، شما را در قرعه كشى ها شركت مى دهند و يا جوايزى به شما مى دهند باشيد . اين سايتها از راه فروش اين اطلاعات پول خوبى به دست مى آورند و آن وقت شما بايد با تبليغاتى كه از هر طرف به آدرستان مى رسد سر و كله بزنيد .
6 - امنيت برنامه IE را از طريق تنظيمات ويژه آن كه در بخش كنترل پانل قرار دارد بالا ببريد . با اين كار ممكن است بعضى از Active x ها اجرا نشوند ولى در نهايت سودى كه شما از اين امر مى بريد ارزش اين كار را دارد . ( البته بعضى از دوستان از مرورگرهاى ديگر نظير Netscape و Opera استفاده مى كنند كه تنظيمات ويژه خود را دارد )
7- نرم افزارهايى مانند Kazza و Napster باعث مى شوند فايلهاى سيستم شما با ديگران به اشتراك گذاشته شود . اين در واقع مانند تابلوى : بفرماييد داخل ، غذا حاضر است ! مى باشد . از استفاده از اين نرم افزارها تا حد امكان پرهيز نمائيد و يا در صورت استفاده حتما امنيت Pc خود را به حد مطلوب برسانيد .
اما در پايان اين بخش به مساله اصلى كه تا به حال هدف ما پرداختن به آن بوده مى رسيم .
امنیت نرم افزاری
احتمالا همه شما مى دانيد و يا شنيده ايد كه امنيت ويندوز XP بسيار بالاتر از ويندوزهاى قبل از خود مى باشد . اين مساله حقيقت دارد . ويندوز XP كه در حقيقت هسته NT را در خود دارد ويندوزى است كه براى امنيت بالا طراحى شده . شايد شما از اين موضوع ناراحت هستيد كه اين سيستم عامل بعضى از بازيها و ساير نرم افزارها را اجرا نمى كند . براى رفع اين مشكل خيلى راحت مى توانيد نرم افزار Service pack XP ارائه شده توسط Microsoft را از طريق سايت اينترنتى آن و يا از طريق CD هاى موجود بر روى ويندوز نصب كنيد . از اين گذشته در حال حاضر بيشتر شركت هاى سازنده نرم افزار و بازى وجود XP را پذيرفته اند و نرم افزارهاى خود را سازگار با آن طراحى مى كنند .
ويندوزهاى NT و از جمله آخرين آنها XP قادر به استفاده از سيستم فايلى NTFS هستند . اين سيستم فايل استثنائى قابليتهاى بسيار بالاى امنيتى را در خود دارد كه در محيط شبكه آشكار مى شوند . ( در مورد آن بحث نمى كنم چون واقعا از موضوع اصلى پرت است ! )
استفاده از اين سيستم فايلى انتخاب مناسبى براى حفظ اطلاعات حساس و كلمات عبور شما است .
اصل مطلب
توصيه می کنم اگر از ويندوز XP دلخورى نداريد از آن استفاده كنيد . روش خود من اين است : استفاده همزمان يك ويندوز XP و يك 98 در سيستم . در اينصورت ممكن است بعضى نرم افزارها را در محيط سريع و دوستانه 98 اجرا كنيد و براى اينترنت و كار با شبكه فقط از XP استفاده نماييد .
در هر صورت چه از 98 استفاده مى كنيد و چه از هر سيستم عامل ديگر ، اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه هيچ سيستم عاملى بدون نقص نيست . بنابراين همواره با استفاده از سايت اينترنتى سيستم عامل خود آخرين وصله هاى نرم افزارى ( Patch ) ساخته شده را دريافت و نصب كنيد . اين وصله ها حاصل آزمايشات عملى و پيدا كردن راه حلهايى براى بستن راه هاى نفوذ احتمالى هستند .
از سيستم عامل كه بگذريم نوبت به نصب نرم افزارهاى امنيتى مى رسد . تعدادى از مشهورترين آنها در قسمت برنامه هاى ضد هك در اختيار شما هستند .
حتما يكى از آنها را در سيستم خود نصب كنيد . به اضافه يك Anti virus خوب . اينجا لازم است كه به مطلب مهمى اشاره كنم . كليه ويروس كشها قادر به شناسايى و نابود كردن Trojan ها هستند . بنابراين با نصب يك ويروس كش قوى در سيستم شما جلوى ورود برنامه هاى هك را مى گيريد .
همواره آنها را در حافظه فعال نگه داريد . اين كار ارزش اين را دارد كه مقدارى سرعت سيستم پايين بيايد . و همواره كليه فايلهاى ضميمه email را ، حتى اگر از طرف دوستان به دست شما مى رسد scan كنيد ( اينجا حتما چند نفرى از دست من دلخور مى شوند ! ) . اين احتمال را بدهيد كه ممكن است دوست شما از ويروس يا برنامه هكى كه سيستم وى را آلوده كرده مطلع نباشد و با فرستادن نامه بدون اينكه بخواهد شما را نيز در معرض خطر قرار دهد .
Anti virus هاى خوب قابليت ارتقا از طريق اينترنت را دارند . Norton Anti Virus و Norton internet security برنامه هاى بسيار قدرتمند با قابليتهاى بالا هستند ( بگو آقا جان چرا اينقدر تبليغ ميكنى ؟ پول گرفتى ؟ ) . اين نرم افزارها پس از نصب روى سيستم با يكديگر مجتمع مى شوند و از طريق قسمت Live Update قابليت ارتقاى رايگان از طريق اينترنت را دارند . به اين ترتيب همواره شما را در برابر جديدترين ويروسها و Trojan ها محافظت مى كنند . به علاوه اين نرم افزار آنقدر بى سر و صدا كار مى كند كه شما فقط موقع حمله هاى ويروسى و يا از طرف هكرها متوجه آن مى شويد . گاهى اوقات Norton Internet Security ممكن است از شما سوالاتى در زمينه ارتباط يك برنامه با اينترنت بپرسد كه مى توانيد حتى بدون نگاه كردن و با اعتماد كامل OK را بزنيد . ( بر خلاف برنامه Zone Alarm . اين برنامه از شما مى پرسد كه دزدها دارند وارد منزل مى شوند ! اجازه مى فرماييد ؟! سپس شما هم با بى خيالى Ok مى كنيد و فرداى آن روز عكستان در قسمت پايين روزنامه ها به صورت سياه و سفيد تمام رخ چاپ مى شود !!! )
__________________






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن