تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820838153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انحلال سبك كوبه اوزاكا تا حل مساله حجاب بهزاد كتيرايي: هيچ‌گاه نگفته‌ام براي كسب تجربه به ژاپن رفتيم حضور تمامي بازيكنان در انتخابي تيم ملي الزامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انحلال سبك "كوبه اوزاكا" تا حل مساله حجاب بهزاد كتيرايي: هيچ‌گاه نگفته‌ام براي كسب تجربه به ژاپن رفتيم حضور تمامي بازيكنان در انتخابي تيم ملي الزامي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

بهزاد كتيرايي گفت: كاراته ايران نمي‌توانست مادام العمر بازيچه‌ي چهار مسوول جهاني و افرادي مانند "تومي موريس"، رييس شوراي داوران WKF شود كه زمينه‌هاي امپرياليستي دارند. به همين دليل سبك "شيتوريو كوبه‌اوزاكا" كه متعلق به "موريس" و در ايران فعال است، تا حل مساله حجاب بانوان كاراته‌كا منحل اعلام مي‌شود.

رييس فدراسيون كاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهاركرد: "تومي موريس" در جايي صراحتا اعلام كرد مساله حجاب سياسي است. در اين شرايط كه مسوولان عالي رتبه نظام و سازمان ورزش ايران از حضور بانوان محجبه كاراته‌كا در ميدان جهاني حمايت و حركت داور مسابقه را محكوم كرده‌اند، نمي‌دانم برخي از روي چه دلايلي اين حركت فدراسيون را اشتباه عنوان كرده‌اند. اين حركت ما برخلاف قوانين WKF نبود و حتي وكيل زبده سازمان تربيت بدني نيز با مطالعه كامل مفاد اساسنامه فدراسيون جهاني كاراته اعلام كرد در هيچ ماده‌اي از اساسنامه، قانوني مبني بر ممنوعيت حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمي كاراته وجود ندارد.

وي افزود: سال‌ها است كه فدراسيون جهاني كاراته بي‌دليل از حضور بانوان محجبه ايراني در مسابقات رسمي جلوگيري مي‌كند. فدراسيون كاراته ايران در راه كسب مجوز حضور بانوان محجبه، ديپلماسي تعامل را اجرا كرد، ولي آنها به ما وعده دروغين دادند و مرتبا بهانه مي‌آوردند. ما متوجه شديم آنها دارند كاراته ايران را بازي مي‌دهند و به همين دليل است كه به لحاظ حركت "تومي موريس" مسوول شوراي داوران WKF و پس از انجام بررسي‌هاي لازم، فعاليت سبك "كوبه اوزاكا" كه تحت مديريت موريس قرار دارد، فعلا در ايران متوقف و اين سبك منحل اعلام مي‌شود.

رييس فدراسيون كاراته با تكذيب نقل قولي از جانب وي كه عنوان شده بود "براي كسب تجربه به مسابقات جهاني ژاپن مي‌رويم"، گفت: اين نقل قول كذب بوده و آن را قويا تكذيب مي‌كنم. متاسفانه در هنگام حضور در ژاپن اين چنين جمله‌اي از قول من در رسانه‌اي درج شده است كه در فرودگاه و پس از بازگشت از اعزام، متوجه آن شدم. هيچ گاه نگفته‌ام كسب تجربه را در ميدان جهاني به مدال ترجيح داده‌ايم بلكه صحبت من اين بود كه علاوه بر مسايل فني، تجربياتي نيز از چنين رويدادهايي كسب مي‌شود. اينك ميانگين سن كاتاروهاي ايران 22 سال است كه ارزشمند است. فدراسيون پيگيري‌هاي لازم را در خصوص انتشار اين خبر كذب انجام مي‌دهد زيرا منطق نيز نمي‌پذيرد كه چنين نظري عنوان شود.

كتيرايي در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا، ‌با تاكيد بر استفاده از نظرات مشاورين و كارشناسان فني كاراته در آماده‌سازي و اعزام تيم ملي به رويداد جهاني، اظهاركرد: در بدو ورود به كاراته اعلام كردم چون فني كاراته نيستم، بنابراين از مشاورين فني در اين نوع تصميمات و برنامه‌ريزي‌ها استفاده مي‌كنم. تيمي كه به مسابقات جهاني اعزام شد حاصل همين كارشناسي‌ها بود و با حمايت فدراسيون، تمامي امكانات لازم نيز در اختيار تيم ملي قرار داده شد. در واقع شرايط اردوها، اعزام‌هاي برون مرزي و مجموع تداركات مورد تاييد كارشناسان فني فدراسيون بود. حتي كارشناس خبره فدراسيون نيز اين تيم را تاييد كرد و در اعزام به تركيه نيز در كنار تيم ملي حضور داشت. وي پس از مسابقات عنوان كرد در برخي اوزان تغييرات بايد انجام شود ولي در اين شرايط صلاح نيست و بايد به فا صله زماني اعزام تا مسابقات جهاني با همين نفرات كار كرد.

وي افزود: از ابتداي مسووليتم گفتم از نقطه نظرات كارشناسان فني كاراته استفاده مي‌كنم و دخالتي نيز درمسايل فني نكردم. در ادامه كار نيز در هفته جاري كميته كارشناسي متشكل از اعضاي فني و خبرگان كاراته و همچنين مسوولان اجرايي فدراسيون با هدف بررسي دلايل نتايج كسب شده در ژاپن تشكيل مي‌شود. سال آينده مسابقات آسيايي بزرگسالان و جهاني جوانان و اميد را در پيش داريم و با نظر كارشناسان و پس از انجام بررسي‌هاي لازم، چگونگي‌ انتخابي‌ها و برگزاري اردوها مشخص مي‌شود. ما به درخشش نفرات جوانان و اميد، اميدواريم. از طرفي از اين پس همه بازيكنان، صرف‌نظر از نام و سوابقشان، بدون انتخابي وارد اردوهاي تيم ملي نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه فدراسيون از مربي خارجي براي هدايت تيم كاتا استفاده خواهد كرد ولي گزينه‌هاي داخلي براي هدايت تيم ملي كوميته مناسب هستند، درباره كادرفني تيم ملي در مسابقات جهاني ژاپن گفت: اين كادر براي هدايت تيم ملي در اين مسابقات منصوب شده بودند و اينك ماموريت آنها پايان يافته است . البته از سرمايه‌هاي فني كاراته استفاده خواهيم كرد ولي جايگاه‌ها فرق خواهد داشت. به عنوان مثال در مسابقات آسيايي مالزي، سليماني سرمربي تيم ملي بزرگسالان بود كه وي را حفظ كرديم و در مسابقات آسيايي جوانان، هدايت اين رده را برعهده گرفت.

رييس فدراسيون كاراته بار ديگر در تاكيد برنامه‌ريزي فدراسيون در حضور بانوان محجبه كاراته‌كا در ميادين رسمي اظهار كرد: 9 ماه است كه به روي اين طرح كار مي‌كنيم و تصميمي في‌البداهه نبود. اسپينوز، رييس فدراسيون جهاني در مسابقات مراكش قول داد كه اين امكان را فراهم خواهد كرد. ما نيز تصور كرديم كه كار تمام شده است حتي در مكاتبات رسمي خود نيز به اين قول وي اشاره كرديم كه با سكوت WKF روبرو شد.

كتيرايي ادامه داد: در آسيا، "جوزه"، دبيركل فدراسيون آسيايي كاراته شرايط را به نحو ديگري مطرح و با توجيهات مختلف حضور بانوان محجبه ايران را به فرصت‌هاي بعد موكول مي‌كرد. در قانون WKF ممنوعيتي براي حضور بانوان محجبه در مسابقات نيست و فدراسيون جهاني 20 سال است كه مسوولان فدراسيون كاراته ايران را به اصطلاح سركار گذاشته است. قبل از اعزام اعلام كردم اين ريسك را مي‌پذيرم و شاهد بوديم در اين دوره، دو بانوي محجبه ايران، رسما ثبت نام شدند و مشكلي ايجاد نشد.

رييس فدراسيون كاراته در پايان گفت: در شرايطي كه هلن سپاهي، بانوي كاراته‌كاي محجبه ايران، براي ورود به تاتامي برگزاري مسابقه آماده مي‌شد، تومي موريس مسوول شوراي داوران فدراسيون جهاني به داور مسابقه دستور داد كه از ورود كاراته‌كاي ايران به روي تاتامي جلوگيري شود. سپاهي با اعتقاد به درستي تصميم خود و دفاع از ارزش‌ها، اعتقادات اسلامي و مذهبي‌اش به عنوان يك كاراته‌كاي محجبه در اين مسابقات حضور يافت و پس از ممانعت داور نيز به عنوان يك بانوي مسلمان غيور، از تصميم خود دفاع كرد و حاضر به مسابقه نشد.

انتهاي پيام
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن