تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخلاف تاييد صلح‌آميز بودن برنامه‌هاي هسته‌يي ايران از سوي البرادعي؛ كاخ سفيد ايران را به شكست در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برخلاف تاييد صلح‌آميز بودن برنامه‌هاي هسته‌يي ايران از سوي البرادعي؛ كاخ سفيد ايران را به شكست در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

كاخ سفيد ايران را به شكستي "تاسف‌انگيز و مايوس‌كننده" در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و رد پيشنهاد آمريكا براي مذاكرات در سطح عالي متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوردون جاندروئه، سخنگوي كاخ سفيد روز چهارشنبه ايران را به عدم همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم كرد و مدعي شد: شكست ايران در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاسف‌انگيز و مايوس‌كننده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز چهارشنبه گزارش چهار صفحه‌يي خود درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران را در اختيار 35 عضو شوراي حكام آژانس قرار داد.

اين گزارش بار ديگر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران را تاييد مي‌كرد.

جاندروئه تاكيد كرد كه پيروي ايران مي‌تواند به بسته مزاياي اقتصادي و ديپلماتيك از جمله پيشنهاد گفت‌وگوها بين كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا و هماي ايراني اش منجر شود.

وي در بيانيه‌اي كوتاه گفت: اگر ايران فعاليت‌هاي غني‌سازي‌اش را متوقف كند در باز است، اما به نظر نمي‌رسد آنها قصد داخل شدن از آن را داشته باشند.

ايران همواره اعلام كرده كه آماده گفت‌وگو و مذاكره است، اما با اين شرط كه آمريكا به سياست هويج و چماق پايان دهد.

ايران پس از ارجاع پرونده هسته‌يي‌اش به شوراي امنيت دخالت اين شورا را غيرقانوني اعلام كرده بود و از اجراي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سر باز زده است.

آمريكا در حالي ايران را به عدم همكاري با آژانس متهم مي‌كند كه ايران نه تنها در چارچوب مقرارات معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌يي (ان پي تي) و موافقتنامه پادمان بلكه در چارچوب تعهدات حقوقي و نشان دادن حسن نيتش چه در اجراي مداليته و چه همكاري‌هاي پس از آن تعامل مثبتي را با آژانس داشته است.

كاخ سفيد در حالي اين اظهارات را مطرح مي‌كند كه در پاسخ به درخواست ايران مبني بر ارايه اصل اسناد مربوط به مطالعات ادعايي طفره مي‌رود.

ايران اعلام كرده است كه با توجه به اسلايدهاي ارايه شده به ايران ادعاهاي آمريكا و برخي كشورهاي ديگر در اين خصوص ساختگي و جعلي است.

البرادعي در گزارش خود تاكيد كرده كه آژانس قادر بوده است عدم انحراف مواد هسته‌يي اظهار شده در ايران را بازرسي و تأييد كند و همه مواد هسته‌يي در تاسيسات نطنز و هم‌چنين همه زنجيره‌هاي سانتريفيوژ نصب شده را از طريق دوربين‌ها، بازرسان و كنترل آژانس تحت نظارت كامل قرار داده است.

آژانس در ادامه گزارش‌هاي قبلي‌اش اعلام كرده كه در حال حاضر هيچ اطلاعاتي در خصوص طراحي واقعي يا ساخت اجزاي مواد هسته‌يي يك سلاح هسته‌يي يا ديگر اجزاي كليدي آن سلاح، همانند چاشني‌ها يا مطالعات فيزيك هسته‌يي مرتبط كه توسط ايران انجام گرفته باشد، در اختيار ندارد.

مدير كل آژانس در اين گزارش نيز استفاده واقعي از مواد هسته‌يي در ارتباط با مطالعات ادعايي را نيافته است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن