تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821057599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام سازمان ملل با سفير ايران در افغانستان ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام سازمان ملل با سفير ايران در افغانستان ديدار كرد
كابل - "آنتونيو گترس" نماينده عالي كميسارياي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه با فداحسين مالكي سفير ايران در افغانستان ديدار و گفت و گو كرد.


به گزارش ايرنا، اين ديدار در حاشيه نشست بين المللي طرح بازگشت و استقرار مجدد افغان ها در محل وزارت امور خارجه افغانستان انجام شد.
مالكي سفير كشورمان بازگشت دانش آموختگان افغان از مراكز آموزش عالي ايران براي كمك به بازسازي و پيشرفت افغانستان را پيشنهاد كرد.
هم اكنون بيش از سه هزار افغان با مدرك تحصيلي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا در ايران حضور دارند.
مالكي خواهان همكاري دولت افغانستان و كميسارياي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با توجه به نياز شديد اين كشور به نيروي انساني تحصيل كرده براي جذب اين افراد شد.
گترس ضمن استقبال از اين پيشنهاد، خواهان بررسي اين موضوع شد.
اين مقام سازمان ملل قرار است در آينده نزديك براي ملاقات با مقام هاي ايراني براي سومين بار به كشورمان سفر كند.
گترس تبعه پرتغال است كه در ژوئن سال 2005 ميلادي جانشين رود لوبرس به عنوان نماينده عالي كميسارياي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان شد.
وي قبلا نخست وزير پرتغال بود، هم اكنون رياست يكي از مهمترين نهادهاي كمك كننده در امور انساني را در 116 كشور براي ارئه خدمات به بيش از 19 ميليون پناهنده بر عهده دارد.
وي در سال 1949 ميلادي در ليسبون متولد شد.
همچنين شيرمحمد اعتباري سرپرست وزارت امور مهاجرين افغانستان در حاشيه نشست مزبور با عباس محتاج معاون وزير كشور ايران در كابل ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار موضوع پيگيري توافق قبلي در مورد 300 هزار فقره پروانه اشتغال براي افغان هايي كه در ايران ثبت نام نموده اند و در طرح آمايش شركت كردند، مورد بررسي قرار گرفت.
ايران بر تعهدات خود تاكيد نمود و اعلام كرد كه صدور پروانه كار صرفا براي اتباع داراي اقامت قانوني خواهد بود، افغان هايي كه به صورت غيرقانوني در ايران اقامت دارند، شامل حال آنها نمي شود.
افراد موردنظر براي دريافت پروانه كار بايد گذرنامه از نمايندگي هاي افغانستان در ايران دريافت كنند.
مدت پروانه كار شش ماه خواهد بود و در صورت رعايت مقررات ايران از سوي اين افراد، مدت اشتغال هر شش ماه يكبار براي مدت سه سال قابل تمديد خواهد بود.
نشست بين المللي طرح بازگشت و استقرار مجدد مهاجران افغان امروز با حضور عباس محتاج معاون وزير كشور ايران و نيز نمايندگان 30 كشور و سازمان بين المللي در كابل برگزار شد.
آساق **332**1392
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن