تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820886665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح/سفير پاكستان در تهران:احتمال دخالت كشورهاي ثالث در ربودن ديپلمات ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشروح/سفير پاكستان در تهران:احتمال دخالت كشورهاي ثالث در ربودن ديپلمات ايراني
سفير پاكستان در ايران با تاييد خبر "احتمال دست داشتن كشورهاي ثالث در ربودن ديپلمات ايراني در پيشاور" گفت: تروريستهاي عامل ربودن ديپلمات ايراني روابط ايران و پاكستان را هدف قرار داده اند. دشمنان قصد دارند آن را خدشه دار كنند و در اين زمينه هوشياري مردم ، دولت و رسانه هاي دو كشور ضروري است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بخش عباسي سفير جمهوري اسلامي پاكستان در كشورمان پيش از ظهر امروز در يك نشست خبري به تشريح آخرين وضعيت پيگيريهاي دولت پاكستان در مورد ديپلمات ربوده شده در پيشاور پرداخت.

وي گفت: خبر غم انگيز ربوده شدن كنسول ايراني در پاكستان براي من به عنوان سفير جديد پاكستان بسيار غم انگيز است و همه تلاشم را در اين جهت متمركز كرده ام كه اين حادثه به استحكام روابط ايران و پاكستان تاثير نگذارد.

عباسي تصريح كرد: هنگامي كه اين حادثه رخ داد رئيس جمهور زرداري در آمريكا بود و از آنجا تماس گرفت و ابراز نگراني كرد و دستور پيگيري داد. نخست وزير رشيد گيلاني هم نگراني خود را ابراز كرد و تاكيد كرد كه هر اقدامي كه لازم باشد انجام خواهد داد.

سفير پاكستان در ايران گفت: خود من با جهان ملك وزير كشور تماس گرفتم و من بعد هم اقدامات لازم را انجام مي دهم.

وي افزود: دليل آنكه خواهش كرديم نمايندگان رسانه ها به اينجا بيايند اين است كه نقش رسانه در اين موضوع بسيار مهم است زيرا عوامل تروريستي كه اين حادثه را ايجاد كردند مي خواهند روابط ايران و پاكستان را خدشه دار كنند و ما اميدواريم اين توطئه ها را خنثي كنيم.

عباسي ادامه داد: ناحيه اي كه در آن ربايش رخ داده نزديك مرز افغانستان است و تروريستها در كوهستان مخفي شده اند. يكماه قبل از ربوده شدن كنسول ايراني، كنسول افغاني ربوده شد دو روز قبل هم يك افسر ارشد آمريكايي را ربودند و چندي پيش نيز شهروندان چيني را ربودند كه تا به حال آنها را نيافته اند. اما اين هم بر روابط ما با چين هم تاثير نگذاشت و ما اميدواريم اين موضوع نيز در روابط ما با ايران تاثيري نگذارد .

وي تصريح كرد: مردم ايران برادر مردم پاكستان هستند و مردم ، رسانه ها و دولت هاي ايران و پاكستان نبايد اجازه دهند اين روابط خدشه دار شوند چون اين روابط ارزش بالايي دارد.

سفير پاكستان در ايران گفت: اطمينان مي دهم من دائما در ارتباط با مقامات پاكستاني هستم تا نهادهاي ذيربط اطلاعات جديد را مرتب در اختيار من قرار دهند اميدوارم اين مسئله به زودي حل شود، من به خاطر اين مسئله به زودي به پاكستان سفر مي كنم و شخصا پيگير موضوع خواهم شد .

محمد بخش عباسي سپس به سئوالهاي خبرنگاران پاسخ داد.

وي در مورد اقدامات پليس پاكستان گفت: آنها چند نفر مظنون را بازداشت كرده اند و اين اطلاعات را اعلام نمي كنند چون ممكن است عوامل اين حادثه فرار كنند. منطقه انجام عمليات تروريستي محاصره شده ولي چون كوهستاني است امكان فرار به هر حال وجود دارد.

عباسي وجود عوامل خارجي در اين حادثه را بعيد ندانست و گفت: آنها مايلند اقدامات آنها باعث ناراحتي ايران شود و بر روابط تاثير بگذارد. البته من نمي توانم كشور خاصي را مورد اتهام قرار دهم مگر اينكه مدارك در اختيار داشته باشم. گرچه اين فرضيه نيز در دست بررسي است.

وي ادامه داد: آمريكا، ناتو و ارتش پاكستان عليه تروريسم مبارزه مي كنند ولي تا كنون موفق نبوده اند چون منطقه اي كه ترويست ها در آن پناه گرفته اند كوهستاني، صعب العبور است و شرايط خيلي سختي دارد و افراد نيز به هم شبيه هستند برخورد با آنها بسيار مشكل است.

سفير پاكستان در ايران تصريح كرد: روساي جمهور افغانستان، پاكستان و ايران تاكيد دارند كه مسئله مبارزه با تروريسم فقط با اعمال زور قابل حل نيست و هم اكنون هم راه هاي ديگر مورد توجه قرار گرفته است.

عباسي ارتباط و گفتگو با قبايل محلي را از ديگر راهكارهاي دولت پاكستان براي حل معضل تروريسم در منطقه توصيف كرد.

وي در مورد برخورد پاكستان با گروهك ريگي هم گفت: پاكستان اقدامات جدي را عليه جندالله انجام مي دهد. برادر وي را بازداشت و به ايران تحويل داده است چند نفر ديگر را هم بازداشت كرده است ولي چون آنها ادعا كرده اند كه پاكستاني هستند قضيه به دادگاه پاكستان ارجاع شده است و ما نمي توانيم بر دادگاه اعمال نظر كنيم.

به گزارش مهر ، عباسي در پاسخ به سئوالي در خصوص لزوم اقدامات ويژه دولت پاكستان براي حفاظت از ديپلمات ها گفت: ما يك وضعيت عادي نداريم بلكه وضعيت جنگي است برخي از ديپلمات هاي اروپايي در پاكستان يك سيستم امنيتي ويژه براي خود درست كرده اند و محافظت شخصي دارند و ديپلمات هاي ايراني هم كه مي دانستند اين خطرات وجود دارد بايد چنين كاري مي كردند دو روز قبل از ربودن ايشان يك مقام آمريكايي در آنجا ترور شده بود ولي وي در آنجا باز هم به تنهايي رفت و آمد مي كرد.

وي افزود: البته دولت پاكستان يك محافظ براي ايشان قرار داده بود كه در درگيري با تروريست ها كشته شد.

سفير پاكستان در ايران در پاسخ به سئوالي در مورد شايعه ربوده شدن و ترور متكي وزير خارجه كشورمان در سفر به پاكستان گفت: اين توطئه دشمن است چون دشمنان مي خواهند رابطه ايران و پاكستان بد باشد.

عباسي در پايان خطاب به اهالي رسانه در ايران گفت: دشمنان موفق نخواهند شد روابط ايران و پاكستان را خراب كنند اين همكاري ها توسعه پيدا مي كند اكنون هيئت هايي از پاكستان به ايران مي آيند و اكنون نيز يك هيئت رسانه اي پاكستاني در ايران حضور دارد.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن