تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفت طرح بزرگ معدني تا پايان امسال در كشور به بهره برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هفت طرح بزرگ معدني تا پايان امسال در كشور به بهره برداري مي‌رسد
اقتصاد. معدن . بهره برداري
مدير عامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران گفت :از آغاز سال جاري تاكنون پنج طرح بزرگ معدني در كشور به بهره برداري رسيده و در ماه‌هاي باقي مانده امسال نيز هفت طرح بزرگ معدني جديد به مرحله بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، اردشير سعد محمدي در نشست خبري كه روز دوشنبه برگزار شد، افزود : اين هفت طرح شامل زغالسنگ همكار ، سنگ آهن ميشدوان ، سرچاهون سنگ آهن مركزي ، خط لوله آب ‪ ۱۴۲‬متري سنگ آهن مركزي ، خط چهارم معدن چادرملو ، گندله‌سازي گل گهر و طرح گوگرد زدايي معدن گل گهر مي‌باشد.

وي در ادامه افزود: پنج طرح معدني به بهره برداري رسيده در سال جاري نيز شامل طرح زغال سنگ مكانيزه طبس ، سنگ آهن جلال آباد ، طرح پتاس خور و بيابانك ، طرح كك‌سازي زرند و طرح گندله‌سازي اردكان است .

سعد محمدي در ادامه خاطرنشان كرد كه در سه سال گذشته نزديك به يك ميليارد تن سنگ آهن از معادن كشور اكتشاف شده است .

مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران با اشاره به افزايش بازده در تمام معادن ، به تشريح عملكرد سال جاري شركت پرداخت و افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون ‪ ۳۵‬ميليون تن مواد اوليه معدني ، ‪ ۸۰۰‬هزار تن زغال سنگ ، ‪ ۱۵‬ميليون و ‪ ۳۰۰‬هزار تن سنگ آهن دانه بندي و كنسانتره در شركت‌هاي تحت پوشش شركت توليد شده است .

** واگذاري ‪ ۲‬معدن به بخش خصوصي
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، سعد محمدي گفت: امسال ‪ ۲‬معدن را به بخش خصوصي واگذار كرديم و ‪ ۲۰‬معدن نيز در حال طي مراحل قانوني واگذاري است و آگهي‌هاي مربوط به واگذاري آنها در روزنامه‌هاي كثير الانتشار منتشر شده است .

اين مقام مسئول در ادامه افزود: هدف شركت بر اين محور بنا شده كه بتوانيم معادن جديد را اكتشاف كنيم و پس از به بهره برداري رساندن به بخش خصوصي واگذار كنيم .

** براي واگذاري معدن انگوران به بخش خصوصي منتظر ابلاغ هستيم
مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران در خصوص مصوبه استاني هيات دولت براي واگذاري معدن سرب و روي انگوران به بخش خصوصي گفت: براي واگذاري معدن انگوران به بخش خصوصي منتظر ابلاغ رسمي هستيم ، ولي اين مصوبه هنوز به ما ابلاغ نشده است .

سعد محمدي همچنين افزود: دستور رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن بر اي ما حجت است و اگر واگذاري معدن انگوران به بخش خصوصي طول كشيده ، دليل آن عمليات فني است كه در معدن بايد صورت بگيرد .

وي افزود: براي انجام واگذاري ،معدن بايد به شرايط طبيعي برسد و شرايط كا ر به دليل ريزش معدن در سال ‪ ۸۵‬هنوز فراهم نبوده است .ولي همه متفق القول هستند كه واگذاري معدن صورت بگيرد .

وي ياد آورد شد كه معادن جزوه انفال محسوب مي‌شوند و نظارت بر معادن چه دولتي و چه خصوصي به عهده وزارت صنايع و معادن است .

سعد محمدي همچنين اظهار داشت : پروانه بهره برداري معدن انگوران متعلق به دولت است .در سال ‪ ۸۵‬مديريت اجرايي معدن انگوران را بعهده گرفتيم ، اما امور اجرايي را پيمانكار بخش خصوصي انجام مي‌دهد.

وي افزود: معدن انگوران بهترين فعاليتش را در ‪ ۲‬سال اخير داشت و در سال جاري نيز بالغ بر ‪ ۱۰‬ميليون تن باطله برداري از معدن سرب و روي انگوران انجام داده‌ايم و معدن را به سمت شرايط مساعد براي بهره برداري پيش مي بريم .

سعد محمدي در مورد ذخاير معدن سرب و روي انگوران در زنجان كه بزرگترين معدن از اين نوع در خاورميانه محسوب مي‌شود ، گفت: ‪ ۱۲‬ميليون تن ماده معدني در معدن باقي مانده است كه با توجه به نياز يك ميليون تني كارخانه هاي كشور به ماده معدني ، سرب و روي انگوران مي‌تواند تا ‪ ۱۲‬سال جوابگو باشد .

** كاهش قيمت ماده معدني روي در سال جاري
مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران با اشاره به كاهش قيمت جهاني روي در سال جاري گفت: در حال حاضر قيمت شمش روي به يك هزار ر و ‪۱۰۰‬ دلار رسيده و به دليل كاهش قيمت‌ها ، برخي شركت‌هاي بزرگ توليد روي جهان كارخانه‌ها و معادن خود را تعطيل كردند ، اما ما شرايط را با فروش اقساطي و كاهش قيمت خاك روي به گونه‌اي فراهم كرده‌ايم كه كارخانه‌ها بتوانند به توليد ادمه دهند .

وي در مورد معدن سرب و روي مهدي آباد در يزد نيز گفت: اين معدن ‪۲۰۰‬ ميليون تن ماده معدني دارد كه با راه اندازي كارخان‌ها مي‌تواند به توسعه منطقه كمك كند .

** برگزاري هشتمين همايش بين‌المللي ايمني ، بهداشت و محيط زيست سعدمحمدي در ادامه گفت: هشتمين همايش بين‌المللي ايمني ، بهداشت و محيط زيست در معادن و صنايع معدني و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي معدن و صنايع معدني پنجم تا هفتم آذر ماه امسال در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار مي شود.

وي با اشاره به حضور شركت‌هاي آلماني و هندي در اين همايش افزود : تاكنون ‪ ۲۲۱‬مقاله به دبير خانه اين همايش ارسال شده كه ‪ ۲۸‬مقاله در همايش ارايه خواهد شد .
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن