تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم از افزايش كشت بي‌سابقه شاه دانه در افغانستان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي مقدم از افزايش كشت بي‌سابقه شاه دانه در افغانستان خبر داد
اجتماعي. مواد مخدر . اجلاس
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : بر اساس آمارهاي رسمي منتشره شده سازمانهاي بين‌المللي كشت شاه دانه در افغانستان به شكل بي‌سابقه‌اي در حال گسترش است و توليد هرويين با درصد خلوص بالا نيز در اين كشور ادامه داد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، دكتراسماعيل احمدي مقدم در چهل و سومين كميسيون فرعي مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل ،خاورميانه و خاور نزديك افزود: به رغم تلاش بي‌وقفه كشورها و گسترش همكاريهاي بين المللي وضع حوزه‌هاي مختلف مبارزه با مواد مخدر را مي‌توان به پيكره انساني تشبيه كرد كه اندام‌هاي او غيرموزون رشد كرده باشد.

وي اظهار داشت : اولويت انتخاب كشورهاي متاثر از توليد و قاچاق مواد ، اختصاص اعتبارات ، تامين زيرساخت‌هاي مبادله اطلاعات ، تجهيز روزآمد آنها در مناطق حساس هيچ يك با خطرات و خسارتهايي كه قاچاقچيان در مبدا مسير و مقصد بوجود مي‌آورند تناسبي نداشته و تاثير چنداني در فعاليت باندهاي بزرگ قاچاق مواد مخدر ندارد.

احمدي مقدم ادامه داد:چرا امروز بايد توليد مواد مخدر سنتي در افغانستان دو برابر ميزان تقاضاي جهاني باشد و هر روز بر ميزان اثرات مخرب آنها افزوده شود و تمامي جوامع بويژه منطقه آماج سيل ويرانگر داروهاي محرك و روانگردان باشد.

وي تاكيد كرد: شواهد موجود و گزارشات دريافتي از افغانستان حاكي از آن است كه نيروهاي خارجي حاضر در اين كشور و ساير نهادهاي مسوول توقف كشت و توليد ، كنترل قاچاق موادمخدر و جلوگيري از ورود پيش سازها به اين كشور ، در ايفاي وظايفشان موفق نيستند.

احمدي مقدم گفت : پيش سازها همچنان با شيوه‌هاي متفاوت تر از گذشته به افغانستان گزارش مي‌شود قاچاقچيان عمده بين‌المللي به فعاليت خود از اين كشور تا اقصي نقاط دنيا ادامه مي‌دهند .

وي افزود:بر اساس گزارشها بيش از هشت ميليون نفر از مردم افغانستان در زمستان امسال با توجه به شرايط جغرافيايي و خشكسالي با قحطي روبرو مي شوند كه بالقوه اين افراد در معرض سوء‌استفاده دلالان و قاچاقچيان بين المللي هستند.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشريح اقدامات ايران كه به واسطه موقعيت ژئوپولوتيك و همجواري با مبدا توليد مواد مخدرصورت مي‌گيرد، تاكيد كرد: كشور ما همواره بيشترين خسارت جاني و مالي را در برخورد با اين پديده شوم ضدبشري متحمل شده است .

وي از مسوولان ، سازمانهاي بين‌المللي و نمايندگان مبارزه با مواد مخدر و كشورهاي ناظر خواست در اين نشست به بررسي راهكارهاي مناسب در برخورد با اين معضل جهاني از تجربيات سه دهه نيروي انتظامي ايران در مقابله با باندهاي قاچاق در مرزهاي زميني ، دريايي و هوايي استفاده كنند.

احمدي مقدم ادامه داد:اكثر كشورهاي منطقه از زير ساختهاي لجستيكي ، سخت افزاري و نرم افزاري پيشرفته و لوازم كافي براي تشخيص محموله مواد مخدر برخوردار نيستند در اين زمينه كشورهايي كه بازار مصرف جذابشان قاچاقچيان را اغوا مي‌كند و سازمانهاي بين‌المللي مي‌بايست برنامه‌هايي را براي تامين اعتبار در بخش آموزش انجام دهند.

وي تصريح كرد:تقويت ابتكارات منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي براي همكاري ميان كشور و گسترش حوزه فعاليت آنها بايد اساس اقدامات نهادهاي بين‌المللي را تشكيل دهد.

احمدي مقدم در عين حال گفت :نبايد اجازه داد تاثير جانفشاني ماموراني كه در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر جان خود را از دست دادند با شهادتشان پايان يابد پس بايد ترتيبي اتخاذ كرد تا مشخصات اين افسران در اسناد سازمان ملل ضبط و با اعطاي نشان‌هاي افتخار از آنان تقدير كرد شايد اين گام بسيار كوچك مايه تسلي خاطر خانواده‌هاي آنان شود.

وي خاطرنشان كرد:بايد قوانين بين‌المللي تنظيم و يا قطعنامه‌هايي تصويب شود كه بر اساس آنها تجهيزات مورد نياز كشورها براي مقابله ،كاهش تقاضا و درمان به ساده‌ترين شكل در كوتاهترين زمان در اختيار آنها قرار گيرد.

چهل و سومين كميسون فرعي مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل خاورميانه و نزديك از امروز به مدت پنج روز در مركز مطالعات وزارت امور خارجه با حضور كارشناسان و مسوولان مواد مخدر كشورهاي منطقه برگزار مي‌شود.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن