تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشعري خبر داد :بيش از 2000 ناشر كشور عضو فيپا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اشعري خبر داد :بيش از 2000 ناشر كشور عضو فيپا هستند
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اعلام عضويت بيش از 2000 ناشر كشور در طرح صدور الكترونيكي فيپا گفت: كاهش مدت زمان صدور فيپا به 6 روز كاري و الكترونيكي كردن صدور آن در ميان ناشران با استقبال خوبي مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، دومين نشست كتابخانه ملي با ناشران صبح امروز با موضوع صدور الكترونيكي فيپا برگزار شد.

علي اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در اين نشست كه با حضور بيش از 40 ناشر تهراني و غير تهراني برگزار شد با اعلام آغاز ثبت نام دوره‌هاي آموزش رايگان اينترنتي كتابخانه ملي گفت: دوره‌هاي "مباني كتابداري و اطلاع رساني" و "مجموعه سازي" نخستين كلاسهاي آموزشي اين دوره خواهند بود.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور ثبت نام در اين دوره‌ها را براي عموم كتابداران و علاقمندان آزاد خواند و افزود: ايجاد دوره‌هاي آموزش مجازي بر اساس سياستهاي سازمان اسناد و كتابخانه‌ملي در مورد توسعه كمي و كيفي آموزش تخصصي كتابداري و علوم اطلاع رساني در سطح كشور و منطقه است و با استفاده از فناوريهاي نو آماده شده است.

وي آسيب شناسي فعاليتها و خدمات كتابخانه ملي را يكي از برنامه هاي دوره فعاليت خود خواند و افزود: بر اين اساس توانسته‌ايم با استفاده از ظرفيت فناوريهاي نو بسياري از فرآيندها را بهينه يا به آنها سرعت بخشيم.

اشعري بحث ارائه فيپا را يكي از مهمترين موارد بهينه شده در كتابخانه ملي دانست و افزود: كاهش مدت زمان صدور فيپا به 6 روز كاري و الكترونيكي كردن صدور آن در ميان ناشران با استقبال خوبي مواجه شده است.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اعلام عضويت بيش از 2000 ناشر كشور در اين طرح افزود: با استفاده از اين سيستم آمد و شد ناشرين به كتابخانه ملي كاهش يافته و براي ناشرين شهرستاني هم مزيتهاي بسياري در سرعت بخشيدن به انتشار كتابهايشان ايجاد شده‌است.

اشعري از برگزاري دوره هاي آشنايي با فيپاي الكترونيكي براي ناشران خبر داد و افزود: تا پايان سال با برگزاري 4 كارگاه آموزشي نحوه استفاده از اين سيستم را به ناشران كشور آموزش خواهيم داد و در حال آماده سازي دوره اموزش مجازي اين سيستم نيز هستيم.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي همچنين با اشاره به ظرفيتهاي آموزشي اين سازمان به ناشران كشور پيشنهاد داد از اين ظرفيت براي آموزش كتابداري به كاركنان حوزه نشر كشور استفاه كنند.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور با اشاره به آمارهاي مختلف سرانه مطالعه در كشور گفت: برخي از اين آمارها به اين دليل كه مبتني بر پژوهشهاي علمي نيست، دقيق و قابل استناد نيستند اما با نگاهي به متوسط شمارگان نشر كتاب در كشور و ميزان حضور افراد در كتابخانه‌ها مي‌توان حدس زد در وضعيت مطلوبي قرار نداريم.

خاني پور مديركل پردازش كتابخانه ملي نيز در اين نشست با اشاره به سابقه 10 ساله صدور فيپا در كشور استقبال ناشران از طرح صدور الكترونيكي فيپا را بسيار خوب خواند و افزود: اميدواريم با تعامل با ناشران برخي مشكلات اين سيتم در آينده نزديك رفع شود.

در ادامه اين نشست نيز برخي از ناشران به ارائه نظرات و پيشنهادات خود در مورد تسهيل مراحل صدور فيپا، مشكلات صدور فيپا براي ناشراني كه با ناشرين خارجي همكاري مي كنند و تقدم و تأخر صدور فيپا و دريافت مجوز كتاب پرداختند.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن