تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي با «اداره ادبيات جوانان كانادا»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آشنايي با «اداره ادبيات جوانان كانادا»
اداره ادبيات جوانان كانادا در سال 1975 ميلادي بنا نهاده شده است و در حال حاضر بيش از 141 هزار و 724 منبع ادبي به زبان هاي كانادايي و فرانسوي در اين اداره نگهداري مي شود كه در اختيار جوانان اين كشور قرار داده مي شود.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از سايت خبري "كلكسيون اسكاندا"، «اداره ادبيات جوانان كانادا» با اعطاي كمك هاي مالي به ناشران كانادايي، از انتشار كتاب هاب برجسته فرهنگي در حوزه جوانان حمايت مي كند.
از جمله ديگر طرح هاي اداره ادبيات جوانان كانادا جهت تشويق جوانان به مطالعه و نويسندگي، مي توان به اعطاء جوايز ادبي نظير "جايزه ادبي استاندارد"، حمايت از انتشار فصلنامه هاي ادبي، بر پايي تورهاي تشويقي براي نويسندگان و بازخواني عمومي آثار هنري جوانان اشاره نمود.

اداره ادبيات كانادا در واقع مجموعه اي كامل از آثار با ارزش تاريخي و فرهنگي است كه تاريخ و فرهنگ كشورهاي مختلف را براي نوجوانان و جوانان علاقمند بازگو مي كند. دولت فدرال در سال 1990 ميلادي، مبلغ دو ميليون دلار به هنرهاي ادبي كانادا اختصاص داد.

همچنين آثار با ارزش تاريخي و دست نويس گذشتگان به صورت كلكسيون در قسمتي از اداره ادبيات جوانان نگه داري مي شود كه بازديد از اين قسمت در روزهايي خاص براي عموم آزاد است. بسياري از نوجوانان و جوانان كانادايي علاقمند به تاريخچه و فرهنگ كشور خود و ساير كشورهاي جهان، در اين روزها از اين نمايشگاه ديدن مي كنند.

كتابخانه و آرشيو اداره ادبيات كانادا

كتابخانه و بخش آرشيو اداره ادبيات جوانان كانادا يكي از اصلي ترين بخش هاي اين اداره محسوب مي شود.

بخش آرشيو اداره، تمامي اسناد و مدارك با ارزش كشور كانادا را جمع آوري كرده و در معرض ديد عموم شهروندان كانادايي قرار داده است. مسوولان بخش بايگاني اداره ادبيات كانادا موظف هستند به تمامي سوالات بازديدكنندگان درخصوص هر يك از اين مدارك و اسناد پاسخ دهند.

در مجموعه، بخش بايگاني اداره ادبيات جوانان كانادا تمامي اسناد، يادداشت هاي فرهنگي و تاريخي مهم كشور، وسايل سمعي و بصري، لوازم عكاسي و آثار هنري تاريخي كانادا را نگهداري مي كند.

از سال 1872ميلادي، وظيفه اصلي آرشيوهاي ملي كانادا حفاظت، نگهداري و سازماندهي مجموعه يادگارهاي ملي، مرمت آثار تاريخي و ملي كشور و تلاش گسترده در جهت ارتقاء هويت ملي كانادا بوده است.

كتابخانه اداره ادبيات جوانان كانادا نيز سعي دارد با برقراري روابط نزديك و صميمانه با كتابخانه ملي اين كشور، منابع خود را تقويت نمايد كه اين امر موجب جذب جوانان بيشتري به اين مركز ادبي مي شود. بالا بودن سطح آگاهي هاي علمي و اطلاعاتي جوانان كانادا موجب پيشرفت هرچه بيشتر اين كشور در زمينه هاي تحقيقاتي و اختراعاتي شده است.

در مجموع مي توان گفت كه كتابخانه ملي كانادا مسووليت حفاظت، توسعه و ترويج ميراث نوشتاري كشور و سازماندهي و حفظ و نگهداري آثار برجسته ادبيات كانادايي و خارجي را بر عهده داشته و به كتابخانه هاي كانادا و اشخاص متفرقه اطلاعات مرجع و خدمات اطلاعاتي ارائه مي نمايد.

همچنين بر اساس قانون اساسي كانادا، دو زبان انگليسي و فرانسه زبان هاي رسمي اين كشور محسوب مي شوند. حمايت و پشتيباني دپارتمان ميراث فرهنگي از آموزش زبان جوامع اقليت در تمامي ايالت ها و قلمروهاي كانادا باعث فراهم آمدن فرصت هاي آموزشي براي كودكان كانادايي جهت آشنايي كامل با فرهنگ كشور مي شود.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن