تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانستنيهاي كامپيوتر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: دانستنيهاي كامپيوتر
متداولترين اشتباهات كاربران در هنگام كار با كامپيوتر

بيشتر اشتباهات به مسائل امنيتي مربوط مي شود. نصب بي رويه نرم افزار خصوصا نرم افزارهائي كه از طريق اينترنت دريافت مي گردد ، كليك بر روي دكمه OK در يك جعبه محاوره اي كه ممكن است باعث تغيير تنظيمات يك برنامه و در نهايت رفتار يك كامپيوتر و حتي در برخي موارد از كارافتادن سيستم گردد ، نمونه هائي اندك در اين زمينه مي باشند.
پيشنهاد ميكنيم اين ترفند را حتما با دقت مطالعه بفرماييد چرا كه ممكن است شما نيز اين اشتباهات را مرتكب شويد و خودتان بي خبر باشيد!
اتصال كامپيوتر به برق بدون استفاده از يك سيستم حفاظتي به منظور كنترل نوسانات جريان برق : عدم رعايت اين موضوع مي تواند باعث صدمه فيزيكي به كامپيوتر و از بين رفتن داده موجود بر روي آن گردد .
برخي از كاربران اين تصور را دارند كه صرفا" پس از بروز يك شوك الكتريكي قوي احتمال بروز مشكل براي سيستم وجود خواهد داشت .
ضمن رد اين برداشت ، مي بايست به اين نكته اشاره گردد كه هر چيزي كه بتواند در سيگنال هاي الكتريكي وقفه اي را ايجاد و جريان برق را مجددا" از ابتدا آغاز نمايد ، مي تواند باعث سوزاندن قطعات كامپيوتر گردد .
استفاده از برخي وسايل برقي ، خصوصا" دستگاه هائي نظير سشوار و هيتر كه به ولتاژ بالائي نياز دارند ، مي تواند باعث ايجاد نوسانات شديد گردد . پس از قطع جريان برق و اتصال مجدد آن نيز ممكن است تا رسيدن به يك سطح ولتاژ مطلوب ، زماني بطول انجامد ( هر چند اندك ) و در همين فاصله ممكن است مشكلات خاصي براي برخي از دستگاه ها ايجاد گردد .
براي حفاظت سسيستم در مقابل خرابي ناشي از نوسانات شديد جريان برق ، مي بايست از يك محافظ مناسب استفاده نمود .
استفاده از ups ( برگرفته از Supply Power Uninterruptidle ) در بسياري از موارد نسبت به دستگاه هاي محافظ ترجيح داده شود ، چراكه اين نوع دستگاه ها داراي امكانات مناسبي مي باشند كه مي توان عليرغم قطع جريان برق همچنان از كامپيوتر استفاده و در صورت لزوم سيستم را بطور موفقيت آميز خاموش نمود .
استفاده از اينترنت بدون فايروال : تعداد زيادي از كاربران ( خصوصا" كاربراني كه از طريق منزل به اينترنت متصل مي شوند ) ، كامپيوتر خود را به مودم متصل و بلافاصله از اينترنت استفاده مي نمايند ، بدون اين كه نسبت به اين موضوع آگاهي داشته باشند كه خود را در معرض چه تهديداتي قرار داده اند . هر كامپيوتر متصل به اينترنت مي بايست با بكارگيري فايروال ، حفاظت گردد . فايروال ، مي تواند بخشي درون مودم / روتر و يا يك دستگاه جداگانه باشد كه بين مودم /روتر و كامپيوتر قرار مي گيرد و يا يك نرم افزار خاص باشد كه بر روي كامپيوتر نصب مي گردد (نظير فايروال ارائه شده به همراه ويندوز XP ) . نصب يك فايروال به تنهائي كافي نبوده و مي بايست پيكربندي آن را با رعايت مسائل امنيتي انجام داد .
قصور در اجرا» و يا بهنگام سازي نرم افزارهاي آنتي ويروس و آنتي : spyware بدون شك ، برنامه هاي آنتي ويروس داراي يك نقش اساسي به منظور ايمن سازي يك كامپيوتر مي باشند .
به دنبال نصب اينگونه نرم افزارها ممكن است كاربران با مشكلات خاصي در خصوص اجراي برخي برنامه هاي كامپيوتري مواجه و يا به منظور نگهداري و بهنگام سازي آنان هزينه هاي خاصي را متقبل شوند ، ولي مسائل فوق نمي تواند دلايل قانع كننده و منطقي به منظور عدم نصب و بهنگام سازي يك نرم افزار آنتي ويروس بر روي سيستم باشد .
برنامه هاي مخرب كه نرم افزارهاي آنتي ويروس آنان را به عنوان ويروس ، تروجان و يا كرم ها تشخيص خواهند داد ، علاوه بر اين كه ممكن است مشكلات خاصي را براي يك سيستم ايجاد نمايند ، مي تواند يك شبكه كامپيوتري را نير با مشكلات عديده اي مواجه نموده و حتي باعث از كارافتادن سرويس هاي شبكه گردند .
spyware ، نوع ديگري از تهديدات فزاينده در عصر حاضر مي باشند كه بر روي كامپيوتر كاربران و بدون آگاهي آنان نصب و اقدام به جمع آوري اطلاعات و ارسال آنان به يك مكان ديگر مي نمايند .
برنامه هاي آنتي ويروس ، اغلب قادر به تشخيص و برخورد مناسب با اين نوع برنامه هاي مخرب نمي باشند ، بنابراين مي بايست از يك نرم افزار اختصاصي تشخيص spyware استفاده گردد .
نصب و uninstall برنامه هاي مختلف خصوصا" نسخه هاي : deta تعداد زيادي از كاربران كامپيوتر تمايل دارند كه از آخرين فن آوري ها و نرم افزارهاي موجود استفاده نمايند . اين گروه از كاربران، همواره اقدام به نصب نسخه هاي جديد نرم افزارها بر روي سيستم خود مي نمايند .
نسخه هاي deta معمولا" رايگان مي باشند و اين فرصت را در اختيار كاربران علاقه مند قرار مي دهند كه قبل از ارائه نسخه نهائي كه اكثر كاربران با آن كار خواهند كرد ، با ويژگي ها و پتانسيل هاي آن آشنا شوند . همچنين ، امروزه مي توان نرم افزارهاي shareware و freeware متعددي را در اينترنت يافت كه كاربران علاقه مند و كنجكاو را ترغيب به دريافت و نصب آنان بر روي سيستم بدون توجه به مسائل امنيتي مي نمايد . ادامه دارد
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن