تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817680365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر ميگرن داريد، اگرديابت داريد، اگر فشار خون داريد...


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حقيقات انجام شده توسط جامعه متخصصين ستون فقرات و بيماري.هاي مفصلي انگلستان نشان مي.دهد تقريبا نيمي از زنان به.دليل حمل كيف.هاي دستي سنگين از كمردرد يا دردهاي مفصلي رنج مي.برند.






كيف.تان دشمن شما ست؟





با داشتن وسايلي مانند تلفن همراه، دفترچه يادداشت، بطري آب، كيف لوازم آرايش، كيف پول، اسپري، كتاب و مانند آن.ها، وزن كيف دستي زنان به.طور متوسط به بيش از 3 كيلوگرم مي.رسد.
تحقيقات انجام شده توسط جامعه متخصصين ستون فقرات و بيماري.هاي مفصلي انگلستان نشان مي.دهد تقريبا نيمي از زنان به.دليل حمل كيف.هاي دستي سنگين از كمردرد يا دردهاي مفصلي رنج مي.برند. اين در حالي است كه برخي زنان كيف.هاي سنگين و با وزن بيش از 6 كيلوگرم را با خود حمل مي.كنند كه هنگام حمل آن.ها ستون فقرات از تعادل خارج شده و به بخش.هاي خاصي از بدن فشار وارد مي.شود. اين موضوع مي.تواند در دراز مدت باعث بروز دردهاي مزمن حتي تغيير شكل جزئي ستون فقرات شود. هنگام حمل كيف.هاي سنگين، گردن شما به.طور ناخودآگاه به سمت ديگر متمايل مي.شود تا به شما در حفظ تعادل بدن.تان كمك كند. اين كار فشار زيادي به عضلات و عصب.هاي يك سمت گردن وارد كرده و بعد از مدتي دردهاي اين ناحيه به سراغ شما مي.آيند. در اين هنگام شانه.اي كه بار را حمل مي.كند به سمت عقب متمايل مي.شود كه باعث وارد شدن فشار زياد به عضلات پشت و ستون فقرات مي.شود. درصورتي كه اين كار در مدت زمان طولاني تكرار شود بافت.هاي داخل ديسك كمر و گردن از بين مي.روند و به رشته.هاي عصبي فشار وارد مي.شود. اين موضوع مي.تواند به دردهاي مزمن در اين نواحي منجر شود كه در مواقعي، جز عمل جراحي راهي براي بهبود آن.ها نيست.







شايد علت چاقي.تان سر درد باشد

دختراني كه دچار سردردهاي مزمن ميگرني هستند بيشتر از ديگران وزن اضافه مي.كنند.
دانشمندان متوجه شدند نزديك به 40.درصد از دختراني كه در دوره كودكي ميگرن داشتند تا رسيدن به 18.سالگي دچار اضافه وزن مي.شوند. اين دختران حداقل 10 كيلوگرم نسبت به افرادي كه هرگز سردردهاي مزمن را تجربه نكرده.اند، چاق.ترند.
قبلا هم دانشمندان متوجه ارتباط ميگرن با اضافه وزن در بزرگسالان شده بودند اما اين تحقيقات براي نخستين بار ثابت كرد سردردهاي مزمن در كودكان هم به افزايش وزن كمك مي.كند.
تحقيقات نشان مي.دهد تقريبا يك ششم از زنان و دختران به سردردهاي ميگرني دچار مي.شوند كه در بعضي از آن.ها، شدت بيماري كم و در برخي ديگر بسيار شديد است.
اين احتمال وجود دارد كه سردردهاي مزمن باعث بروز حالت تهوع و استفراغ در زنان شده و آن.ها را به خوردن غذاي متفاوت وادار مي.كند. هم.چنين افرادي كه به ميگرن مبتلا هستند فعاليت بدني كمتري دارند و زمان بيشتري نيز در خانه استراحت مي.كنند كه اين عامل هم در افزايش وزن نقش زيادي دارد.
البته زناني هم كه دچار اضافه وزن هستند بيشتر ميگرن مي.گيرند. دانشمندان متوجه شدند در اين بين به خصوص زناني كه از ناحيه شكم چاق هستند بيشتر از ديگران در معرض خطر ابتلا به ميگرن هستند.







قبل از خواب همه چيز را خاموش كنيد

دانشمندان اعلام كردند راز داشتن يك خواب خوب اين است كه شما يك ساعت قبل از رفتن به رختخواب، تلويزيون، تلفن.همراه، كامپيوتر و لپ.تاپ خود را خاموش كنيد.
اين در حالي است كه تقريبا 90 درصد مردم يك ساعت قبل از خاموش كردن چراغ.هاي خانه و آماده شدن براي خواب با اين وسايل الكترونيكي كار مي.كنند اما تحقيقات نشان مي.دهد، استفاده از اين وسايل الگوي خواب انسان.ها را به شدت تغيير مي.دهد. دانشمندان معتقدند نور مصنوعي حاصل از تلويزيون و صفحه نمايش كامپيوتر باعث تحريك بيش از اندازه مغز شده و برنامه.ريزي آن را به هم مي.زند. آخرين مطالعات انجام شده توسط سازمان خواب آمريكا نشان مي.دهد انجام بازي.هاي كامپيوتري، استفاده از تلفن همراه و جست.وجو در اينترنت بدترين كاري است كه يك شخص مي.تواند يك ساعت قبل از خوابيدن انجام دهد. نور مصنوعي حاصل از اين وسايل در ترشح برخي از هورمون.هاي بدن اختلال ايجاد كرده و باعث افزايش هوشياري، تغيير ساعت خواب، افزايش فعاليت مغزي و مانند اين.ها مي.شود كه تمام آن.ها در به هم.زدن آرامش خواب، نقش مهمي بازي مي.كنند. از سوي ديگر بعضي از فناوري.هاي مدرن امروزي مانند تلفن.هاي همراه بعد از خوابيدن هم دست از سر ما برنمي.دارند. تقريبا يك دهم جوانان بين 20 تا 30 سال اقرار كرده.اند زنگ تلفن يا رسيدن پيام كوتاه به.طور مرتب آن.ها را از خواب بيدار مي.كند. نكته نگران.كننده اينجاست كه حتي بعضي از كودكان در رختخواب هم بازي.هاي كامپيوتري را رها نمي.كنند و تا آخرين لحظه از اين وسايل بازي استفاده مي كنند و مقابل كامپيوتر و تلويزيون هستند.







باشگاه مي روي؟ هوس شيريني مي.كني؟

تحقيقات نشان مي.دهد رفتن به باشگاه و ورزش.كردن تمايل گروهي از انسان.ها را براي خوردن شيريني.ها و غذاهاي چرب افزايش مي.دهد.
اين يافته جديد توضيح مي.دهد كه چرا مردم بعد از انجام فعاليت بدني تمايل شديدي به خوردن غذاهاي پرچرب پيدا مي.كنند و به اين ترتيب تلاش.هاي آن.ها براي كاهش وزن با شكست روبه.رو مي.شود. محققان معتقدند بعد از ورزش.كردن، مغز انسان به.طور ناخودآگاه به.دنبال يك پاداش است و در بسياري از مواقع يك غذاي پرچرب يا شيرين را ترجيح مي.دهد. به همين دليل است كه بعضي از ما حتي بعد از ورزش.كردن هم نمي.توانيم وزن خود را كم كنيم. براي بررسي اين موضوع، محققان مطالعاتي را روي تعدادي از مردان و زنان به مدت 4 هفته انجام دادند. بعد از انجام فعاليت.هاي ورزشي، تصاوير غذاهاي مختلف به اين افراد نشان داده شد تا ميزان تمايل آن.ها به غذاها مشخص شود.با انجام اين كار محققان متوجه شدند افرادي كه بعد از يك دوره ورزش كردن موفق به كاهش وزن شدند، بعد از پايان تمرين خود به غذاهاي سالم مانند برنج علاقه نشان مي.دادند اما در عوض آن.هايي كه موفقيتي در كاهش وزن خود پيدا نكرده بودند بيشتر به غذاهايي مانند شكلات و غذاهاي چرب تمايل نشان مي.دادند. تركيب غذاهاي شيرين و چرب به شدت مورد علاقه انسان.ها اما در عوض ميزان كالري اين نوع غذاها نيز به شدت بالاست و مي.تواند نتايج چند هفته ورزش كردن را كاملا بي.اثر كند.


رابطه بهار و تابستان با قرصي كه مي خوريد

آيا شما هم حس كرده.ايد در فصل.هاي بهار و تابستان كه تابش نور خورشيد شديدتر است، اثر داروهاي مصرفي.تان كم مي.شود؟

اين موضوع عجيبي نيست، چرا كه دانشمندان سوئدي متوجه شدند در اين فصل.ها بدن به واسطه قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ويتامين D بيشتري مي.سازد.
اين محققان به مدت 10 سال مطالعاتي را روي 70 هزار بيمار انجام داده و نمونه خوني آن.ها را به.طور مرتب بررسي كردند. اين بررسي.ها نشان داد شيوه عملكرد داروها در بدن انسان در فصول سرد كه نور خورشيد كمتر به زمين مي.تابد با فصول ديگر تفاوت مي.كند. در فصل تابستان كه گرم.ترين زمان سال است اثر برخي داروها بين 7 تا 17 درصد كمتر مي.شود و به همين دليل شايد شما در اين مواقع احساس كنيد از داروهاي خود نتيجه كافي نمي.گيريد. دانشمندان معتقدند قرار گرفتن بدن در برابر نور خورشيد و جذب ويتامين D بيشتر در سرعت تجزيه دارو و اثر بر بدن تاثير چشمگيري دارد.
به همين دليل اگر شما حس مي.كنيد با گرم.تر شدن هوا داروهاي.تان اثر كمتري روي شما دارد مي.توانيد با پزشك خود در اين مورد مشورت كنيد اما به هيچ وجه خودتان مقدار داروي مصرفي را افزايش ندهيد!







فقط 30دقيقه

هميشه پزشكان و كارشناسان در مورد خطرات مصرف غذاهاي شور هشدار مي.دهند اما با انجام مطالعاتي به.طور علمي خطرات مصرف اين نوع غذاها اثبات شد.
تحقيقات نشان مي.دهد بعد از خوردن يك غذاي پرنمك فقط 30 دقيقه طول مي.كشد تا عملكرد رگ.هاي خوني قلب دچار مشكل شود. محققان متوجه شدند بين 30 تا 60 دقيقه بعد از خوردن غذاي شور، جريان خون در بدن به.طور موقت محدود شده و رگ.هاي خوني سفت مي.شوند.
براي بررسي اثر غذاهاي مختلف روي بدن، دانشمندان قبل و بعد از خوردن چند وعده غذايي متفاوت، نمونه خون تعدادي از داوطلبان را بررسي كردند. با انجام اين كار دانشمندان متوجه شدند ظرف مدت 30 دقيقه پس از خوردن غذاي شور، جريان خون در بدن، دچار اختلال مي.شود و اين حالت تا يك ساعت بعد به اوج خود مي.رسد. تعدادي از كارشناسان هشدار دادند بسياري از خانواده.ها به.طور مرتب هر شب غذاهايي مصرف مي.كنند كه در مجموع بيش از 4.گرم نمك وارد بدن آن.ها مي.كند.
اين در حالي است كه آخرين تحقيقات نشان مي.دهد مصرف نمك زياد به سرعت مي.تواند انعطاف رگ.هاي خوني را دچار اشكال كرده و آن.ها را سفت و سخت كند. اين حالت يكي از مهم.ترين علائم ابتلا به بيماري.هاي قلبي است.
دانشمندان هشدار مي.دهند مصرف نمك در بسياري از خانواده.ها بسيار زياد است. به.طور كلي، قرار دادن نمكدان در سفره غذا يكي از بزرگ.ترين اشتباهات عادات تغذيه.اي است و به.طور ناخودآگاه ديگران را به استفاده از نمك بيشتر ترغيب مي.كند.







6سال رفته را برگردانيد

داشتن ديابت در ميانسالي به.طور متوسط 6 سال از عمر انسان را كم مي.كند.
دانشمندان براي نخستين.بار، كاهش اميد به زندگي را در بين افراد مبتلا به ديابت نوع 2 بررسي كردند و متوجه شدند درصورتي كه اين بيماري به درستي كنترل نشود، عمر انسان.ها را كوتاه مي.كند. قبلا هم دانشمندان مي.دانستند ديابت خطر ابتلا به حمله قلبي و سكته را 2 برابر مي.كند اما تحقيقات جديد نشان داد، افرادي كه به اين بيماري دچار هستند با احتمال بيشتري بر اثر ابتلا به سرطان، عفونت و بيماري.هاي رواني جان خود را از دست مي.دهند. اين بررسي.ها همچنين نشان داد افرادي كه در دوره ميانسالي به ديابت دچار مي.شوند به.طور متوسط 6 سال زودتر مي.ميرند. 60 درصد دليل كاهش طول عمر اين افراد بيماري.هاي مرتبط با رگ.هاي خوني است كه مي.تواند منجر به سكته و بيماري.هاي قلبي شود. همچنين اين افراد بيشتر از ديگران به بيماري.هاي كبدي، ريوي، كليوي و گوارشي دچار مي.شوند. ديابتي.ها بيشتر از ديگران دچار افسردگي مي.شوند كه دليل اصلي آن مي.تواند تغيير شيوه زندگي اين افرادو اثراتي باشد كه اين بيماري بر بدن مي.گذارد. اما براي جلوگيري از بخش زيادي از اين عوارض، راه.هاي ساده.اي وجود دارد. كنترل وزن، كنترل قند خون، مصرف منظم داروها و داشتن فعاليت بدني كافي مي.تواند تا حد زيادي بيماران ديابتي را در كاهش علائم اين بيماري ياري كند. مراجعه به پزشك در فواصل زماني منظم هم مي.تواند به كنترل ديابت كمك كند.

منبع : مجله زندگی ایده آل






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن