تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821167781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه كتاب بهترين مسير ارتقاء فرهنگ عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نمايشگاه كتاب بهترين مسير ارتقاء فرهنگ عمومي است
مشهد - خبرگزاري مهر: فرماندار مشهد برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي كتاب را يكي از بهترين موارد و مسيرها در تسريع روند ارتقاء فرهنگ عمومي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حسن موحديان صبح امروز در حاشيه دهمين نمايشگاه بين المللي كتاب خراسان رضوي افزود: با توجه به سابقه تاريخي و فرهنگي خراسان و جايگاه اين سرزمين به عنوان يكي از سرفصل هاي تمدن ايراني و اسلامي برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب هر سال براي مردم فرهنگ دوست اين ديار امري كاملا ضروري است.

وي با اشاره به اهميت كتاب و كتابخواني در دين و فرهنگ اسلام، اظهار داشت: با توجه به اينكه معجزه پيامبر اسلام (ص) كتاب است و تاكيد دين مبين اسلام همواره بر جهل زدايي و رفع ابهامات از اذهان عمومي به واسطه بهره بردن از علوم مختلف است فرهنگ كتابخواني بايد همواره در اجتماع ما مورد توجه مردم و مسوولان قرار بگيرد.

موحديان با تاكيد بر ارتباط مستقيم و بسيار مهم كتابخواني و تقويت ابعاد نرم افزاري فرهنگ عمومي تصريح كرد: موضوع ارتقا همه جانبه فرهنگ اجتماعي با تاكيد بر جنبش نرم افزاري بنا به فرموده مقام معظم رهبري از جمله مسايل بسيار مهم برنامه هاي دستگاه هاي فرهنگي كشور است.

وي ادامه داد: برپايي نمايشگاه هاي كتاب از جمله مهم ترين و عمومي ترين راه ها در جهت تحقق اين مهم است.

فرماندار مشهد با بيان اينكه دولت بايد در برپايي نمايشگاه هاي كتاب بيشتر از پيش بخش خصوصي را ياري كند اذعان داشت: درست است كه دولت امور نشر و چاپ را به بخش خصوصي واگذار كرده اما در برپايي نمايشگاه هاي كتاب و ارائه تسهيلات به ناشران در جهت ارتقاء كمي و كيفي چاپ و نشر بايد حمايت هاي لازم را انجام دهد.

همچنين رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب مشهد موجب رشد باورهاي شيعي مي شود و بايد سرمايه گذاري بيشتري در اين بخش انجام شود.

حجت الاسلام فرزانه با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه مشهد شهري دانشگاهي و حوزوي است برگزاري نمايشگاه كتاب مشهد موجب رشد باورهاي شيعي مي شود و بايد سرمايه گذاري بيشتري در اين بخش انجام شود.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به تاثير بسيار بالاي كتاب و كتابخواني در گسترش فرهنگ اسلامي جامعه افزود: بايد به جايي برسيم كه مطالعه جزيي از فرهنگ مردم شود.

وي ادامه داد: سرانه مطالعه در ايران پايين است و بايد براي بالا بردن اين فرهنگ تلاش كرد كه برگزاري نمايشگاه هاي كتاب مي تواند در اين زمينه تاثيرگذار باشد.

فرزانه افزايش رو به رشد تعداد بازديدكنندگان از نمايشگاه بين المللي كتاب را در مقايسه با سال هاي گذشته مثبت ارزيابي كرد و خاطرنشان ساخت: شهر مشهد داراي مردمي فرهيخته و كتاب دوست است و پشتيباني از اهل قلم و گسترش چاپ و نشر مي تواند راه ساز ايران اسلامي باشد.

دهمين نمايشگاه بين المللي كتاب خراسان رضوي تا 30 آبان ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد برپا است.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن