تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819488749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي ربايش ديپلمات كشورمان در پيشاور مطرح شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در پي ربايش ديپلمات كشورمان در پيشاور مطرح شد
سرويس سياسي-
در پي ربايش يك ديپلمات ايراني در پاكستان، مقامات اين كشور با محكوم كردن اين حركت تروريستي وعده دادند براي آزادي او از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد.
10مرد مسلح تروريست كه پليس پاكستان آنها را ناشناس خوانده صبح پنجشنبه «حشمت الله عطارزاده نياكي» ديپلمات ايراني و كارشناس اقتصادي سركنسولگري كشورمان در پيشاور را كه از منزل عازم محل كار خود بود، مورد حمله قرار دادند. در اين اقدام تروريستي، محافظ پاكستاني ديپلمات ايراني كشته و عطارزاده نيز ربوده شد.
به گفته پليس پاكستان تاكنون هيچ گروه يا فردي مسئوليت اين حادثه را برعهده نگرفته است اما مقامات اسلام آباد وعده دادند تا براي آزادي ديپلمات ايراني تمام تلاش خود را بكارگيرند.
در همين رابطه آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان اين حمله تروريستي را محكوم كرد، نخست وزير وي نيز خواستار تحقيق گسترده درباره اين عمليات تروريستي و برخورد با عاملان حادثه مذكور شد.
سفارت پاكستان در تهران هم با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اقدام تروريست هاي جنايتكار در ربودن ديپلمات ايراني در پيشاور تصريح كرد اسلام آباد تمام تلاش خود را براي آزادي عطارزاده به كار خواهد گرفت.
در اين بيانيه آمده است: ايران و پاكستان، روابط نزديك و دوستانه اي با يكديگر دارند و رهبران دو كشور از درايت خود استفاده خواهند كرد و هرگونه توطئه براي خدشه داركردن اين روابط را ناكام خواهند گذاشت.
همچنين كاردار سفارت پاكستان در تهران نيز كه در غياب سفير اين كشور به وزارت امور خارجه فراخوانده شده بود وعده داد دولت پاكستان تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا ديپلمات ايراني را به هر نحو ممكن آزاد كند.
نصرالله خان مدعي شد دولت متبوعش مصمم است تا افراد خاطي را به سزاي اعمال خود برساند. البته در اين ديدار، مديركل آسياي غربي وزارت امور خارجه مراتب اعتراض خود را نسبت به فراهم نبودن اقدامات و ترتيبات امنيتي براي حفظ جان ديپلمات ها براساس كنوانسيون وين، اعلام كرد.
«محمدعلي قانع زاده» با محكوميت شديد اقدام اخير تروريستي ربوده شدن ديپلمات ايراني افزود: مقامات جمهوري اسلامي ايران انتظار دارند هرچه سريع تر دولت پاكستان با تمام توان و با استفاده از ابزارهاي لازم، ديپلمات جمهوري اسلامي ايران، «حشمت الله عطارزاده» را آزاد كرده و با سلامت كامل به آغوش خانواده وي بازگرداند.
همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه نيز با اشاره به كنوانسيون حقوق ديپلماتيك وين به مسئوليت جدي دولت پاكستان در ضرورت تلاش همه جانبه براي صيانت از ديپلمات ها و اماكن ديپلماتيك تاكيد كرد.
قشقاوي خاطرنشان كرد: سفارت و سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران به طور فعال با مقامات دولت پاكستان و همچنين مقامات محلي در حال پيگيري موضوع بوده و اميدواريم با فعاليت مجدانه مقام هاي پاكستان نسبت به شناسايي عوامل رباينده اقدام عاجل معمول و زمينه حفظ سلامت كامل و آزادي هرچه زودتر ديپلمات ايراني فراهم شود.
اگرچه هنوز درباره هويت ربايندگان ديپلمات ايراني اطلاعي در دست نيست و هيچ گروهي هم مسئوليت اين اقدام را نپذيرفته اما حدس زده مي شود كه اين اقدام بي ارتباط با تلاش هاي آمريكا و انگليس براي تبديل كردن افغانستان و پاكستان به «تهديدي براي همه كس» نيست. يك مقام آگاه امنيتي در اين باره به كيهان گفت: «وضع در پاكستان و افغانستان براي غرب به هيچ وجه مساعد نيست. آنها مي دانند كه به همكاري ايران براي حل بحران در اين مناطق نياز دارند.» وي ادامه داد: «به همين دليل و به منظور جلب همكاري ايران احتمالا آنها اين حادثه را ترتيب داده اند تا به ايران پيام بدهند تروريسم در افغانستان و پاكستان همانقدر كه تهديدي براي آنهاست، تهديد براي ايران هم هست.» و در پايان تاكيد كرد كه ايران در محاسبات خود درباره اين مناطق دچار اشتباه نخواهد شد.
پليس پاكستان از رفت و آمد ديپلمات ايراني آگاه بود
در همين حال سفير ايران در اسلام آباد پس از ربوده شدن «حشمت الله عطارزاده» ديپلمات ايراني در شهر پيشاور اظهار داشت، وي رفت و آمد خود را به پليس اعلام كرده بود و پيش از اين هيچ تهديدي نداشت.
ماشاءالله شاكري سفير ايران در پاكستان در گفت وگو با شبكه تلويزيوني اين كشور افزود، ديپلمات ايراني در سراسر پاكستان هيچ تهديدي نداشت و هيچ گروهي تاكنون مسئوليت اين اقدام را بر عهده نگرفته است.
وي تصريح كرد: ديپلمات ايراني رفت و آمد خود را به پليس اعلام كرده و پليس منطقه آگاه بود و اين مسئوليت پليس بود كه از ديپلمات ايراني محافظت كند.
شاكري گفت: سفارت ايران در اسلام آباد با وزارت امور خارجه و وزارت كشور در تماس است و آزادي ديپلمات ربوده شده را پيگيري مي كند.
وي همچنين در گفت وگو با مهر با بيان اين كه تا اين لحظه خبر روشني از وضعيت حشمت الله عطارزاده نياكي در دست نيست تاكيد كرد: با اين حال هيچ خبر نگران كننده اي نيز دريافت نكرده ايم.
پاكستان طالبان را مسئول ربودن ديپلمات ايراني معرفي كرد
خبرگزاري شينهوا در خبري از اسلام آباد اعلام كرد وزارت كشور پاكستان روز جمعه نيروهاي محلي طالبان را مسئول ربودن ديپلمات ايراني معرفي كرد.
رحمان مالك مشاور نخست وزير پاكستان به خبرنگاران در اسلام آباد گفت: اين نيروها كه با شكست روبه رو شده اند اكنون به ربودن خارجي ها روي آورده اند ربودن ديپلمات ايراني سومين حادثه از اين نوع طي هفته هاي اخير است.
وي با محكوميت اين اقدام افزود اين نيروها پيام هاي بدي را به جهان مخابره مي كنند مشاور نخست وزير پاكستان تاكيد كرد اين اقدام هيچ ربطي به دين اسلام ندارد آنها به اين كشور نيز وفادار نيستند و دشمنان پاكستان هستند خبرگزاري شبكه خبري بين المللي پاكستان به نقل از مالك اعلام كرد او در گفتگو با سفير ايران درپاكستان وي را از اين امر مطمئن كرده است كه دولت پاكستان از همه ابزار و منابع خود براي آزادي هرچه سريعتر اين ديپلمات استفاده مي كند. افراد مسلح ناشناس همچنين اول مهر عبدالخالق فراحي نامزد سمت سفيري افغانستان را در پيشاور ربودند هنوز هيچ اطلاعي درباره محل نگهداري وي به دست نيامده است زياء الحق احدي برادر وزير دارايي افغانستان و رئيس دانشگاه آريانا پيشاور نيز در پيشاور ربوده شدند.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن