تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804821373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد احمد خاتمي -1:مشورت عار نيست / نتيجه بودجه ريزي خوش‌خيالانه كسري منابع است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سيد احمد خاتمي -1:مشورت عار نيست / نتيجه بودجه ريزي خوش‌خيالانه كسري منابع است
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه بودجه ريزي كشور بايد با تاكيد بر وضعيت اقشار محروم و ضعيف باشد بر ضرورت مشورت تصميم گيران كشور در پيشبرد امور تاكيد كرد

به گزارش خبرنگار مهر ، آيت الله سيد احمد خاتمي خطيب موقت جمعه تهران در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گفت : در ماههاي آبان و آذر اولويت كار دولت و مجلس بودجه ريزي است و بنده از اين دو قوه مي خواهم بودجه كشور را با توجه به وضعيت اقشار محروم و آسيب پذير ببندند ، البته مي دانم كه آنان در اين زمينه دغدغه لازم را دارند ولي تلاششان را بيشتر كنند.

وي افزود: مسئولان نظام بايد توجه داشته باشند كه بودجه كشور را طوري تنظيم كنند كه تكيه بر نفت نداشته باشد اين كار خدمت بزرگي است كه مسئولان مي توانند به نظام داشته باشند. آنان به هنگام بودجه ريزي بايد قيمت واقعي نفت را ببينند نه خوش خيالانه چرا كه بستن بودجه خيالانه باعث كسري بودجه در كشور خواهد شد.

آيت الله خاتمي همچنين خطاب به دولتمردان گفت: دولتمردان كشور بايد توجه خاص نيز به بحث پژوهش داشته باشند و حساب ويژه اي براي اين امر باز كنند، البته مردم نيز بايد با صرفه جويي جدي و جلوگيري از اسراف به اصلاح اوضاع اقتصادي كمك كنند

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود با بيان اينكه همه چيز ملت ايران حتي دين و مكتب ما به قرآن گره خورده است، گفت: اگر نام جمهوري اسلامي ايران امروز در دنيا پرآوازه شده به بركت اسلام است ، والا ما نه پولدارترين كشور و نه نظامند ترين كشور دنيا هستيم كه از اين طريق نام كشورمان پرآوازه شود .

وي افزود: در بين تزهاي گوناگون شرقي و غربي تزي به نام جمهوري اسلامي ايران خود را نشان داده است كه مي تواند با درايت كامل حكومت خود را اداره كند كه اين امر را در سه دهه اخير شاهديم.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آداب قرآن خواني در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: ما نبايد اجازه دهيم كه حريم قرآن خدشه دار شود ، قرآن خواني آداب خود را دارد و با آداب نامانوس قرآن آوردن و بردن چه معنا دارد . بنده حساسيتهاي متدينين در اين عرصه را ارج مي نهم و از همه مهمتر حساسيتهايي كه مراجع تقليد كه نگهبان دين و مكتب ما هستند بسيار ارزشمند است.

اين اظهارات آيت الله خاتمي در پي آن بيان شد كه در هفته اي كه گذشت در همايش سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيش از تلاوت قرآن 12 خانم با لباس محلي دف زنان روي سن آمدند و در حالي كه قرآن را در سيني گذاشته بودند، به حالت ريتميك قرآن را به قاري تحويل دادند و در پايان قرائت نيز به همين شيوه قرآن را از وي پس گرفتند، اين شيوه برخورد با كتاب قرآن مجيد در روزهاي اخير انتقاد شديد مراجع عظام را برانگيخت .

خطيب جمعه تهران در ادامه سخنانش تاكيد كرد: ولايت و مرجعيت در مملكت ما دو بال عزت و عظمت ايران اسلامي هستند .

وي در بخش ديگري از سخنان خود به دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص برخي بي بند و باريها در كشور اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه رهبر انقلاب در رابطه با فضاي بي بند و باري ابراز نگراني كرده اند به نظر مي رسد كه اين مسئله روز بايد به طور شايسته مورد تحليل قرار گيرد، چرا كه جامعه ما نيازمند آرامش رواني و اخلاقي است.

وي تاكيد كرد : اينكه برخي بخواهند اين فضاي آرام و متين را آلوده كنند كار نادرستي است چرا كه در فضاي جامعه اسلامي انصاف بايد حرف اول را بزند و در همه قضاوتها انصاف ديده شود. نبايد كارهايمان طوري باشد كه به طور مغرضانه، جناحي و يا گروهي و باندي بخواهيم به موضوعي نگاه كنيم و يا براي نظام مسئله اي درست كنيم .

آيت الله خاتمي يكي ديگر از ابعاد انصاف را توصيف عمق شكوه وعظمت انقلاب اسلامي خواند و گفت: متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي ما هنوز نتوانسته ايم عمق شكوه اين انقلاب را براي نسلهاي سوم و چهارم كشور تبيين كنيم ، كشوري كه قبل از پيروزي انقلاب اسلام در آن منزوي بود و 57 سال بردگي مسئولان حرف اول را مي زد ، كشوري كه 57 سال روال حاكميتش بي عفتي بود ، با حضورامام در آن ، آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت .

خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: اين درست نيست كه با وجود نظام اسلامي در اين كشور گروههايي بخواهند اصل نظام را زير سئوال ببرند . اگر كاستيها گفته مي شود در كنارش بايد شكوه و عزت نيز گفته شود، چرا كه نظام اسلامي ما يك مجموعه اي است كه در راس آن ولي فقيه قرار دارد .

وي تصريح كرد: خوشبختانه امروز سه قوه مقننه و مجريه و قضاييه در كشور در حال خدمت هستند . رئيس جمهور و دولتمردان ما در حال خدمت كردن به اين ملت هستند ، خدمت آنان خدمت 8 ساعته نيست بلكه يك خدمت شبانه روزي است كه سفرهاي استاني هيئت دولت نمونه بارز آن به شمار مي رود.

خاتمي گفت: امروز خوشبختانه رئيس قوه قضائيه ما يك مجتهد برجسته است و از سوي ديگر رئيس مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ما از چهره هاي خدمتگزار به ملت است، پس با اين شرايط تخريب اين افراد بي انصافي است . بويژه در شرايطي كه دنياي استكباري در پي آن است تا اعلام كند كه مسئولان نظام اسلامي ايران در برخي موارد با يكديگرمشكل دارند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به حمايت رهبر معظم انقلاب از تمامي نهادهاي رسمي نظام اشاره كرد و گفت: هم امام خميني (ره) و هم رهبر انقلاب از نهادهاي رسمي نظام هميشه حمايت كردند كه اين كار كاملا خردورزانه است ولي حمايتهاي آقا هيچ وقت به معناي بستن فضاي انتقاد نبوده است . رهبري با تخريب مخالفند يعني اينكه كسي عينك سياه بزند و فقط تخريب كند كه متاسفانه برخي از مطبوعات ما با داشتن اين عينك بدبيني و سياه تنها معايب دولت را مي شمارند و خدمات آنان را نمي بينند.

وي افزود: حضرت آقا هميشه فرموده اند كه كشوري كه درون آن انتقاد نباشد آن كشور مرده است.

آيت الله خاتمي بابيان اينكه از اول انقلاب تاكنون دشمنان دلخوش به تفرقه بين مسئولان بوده اند گفت: تفرقه بين مردم و مسئولان و تفرقه بين مسئولان نظام با يكديگر شايد خوش ترين خبر براي دشمنان ما باشد، پس مسئولان نظام بايد كاملا هوشيار باشند كه در دام نيفتند چرا كه با انصاف و مدارا مي شود تعامل و وحدت را هميشه حفظ كرد.

امام جمعه موقت تهران همچنين به اهميت مشورت در مسائل گوناگون اشاره كرد و گفت: اگر كساني كه در عرصه تصميم گيري كشور هستند به جاي اينكه در كارها مشاورت بگيرند، به سراغ استخاره بروند كار درستي نيست. اين درست نيست كه ما بخواهيم در كارهايمان خود را از مشورت ديگران محروم كنيم و رو به استخاره بياوريم چرا كه در هيج جا نيامده استخاره اولويت بر مشورت دارد.

وي افزود: فرايندي كه اسلام بر همه كارها ديده است فكر است اگر شخص به جايي رسيد كه از ترديد بيرون آمد بايد سريعا وارد ميدان شود و به آن كار بپردازد چرا كه هر كس در كارها فكر كند و وارد شود پشيمان نخواهد شد.

به گزارش مهر ، خطيب موقت تهران افزود: مشورت يعني استفاده از انديشه ديگران كه اين امر از ويژگيهاي مومنان است. پس كسي نبايد از مشورت كردن عارش بيايد .

خاتمي همچنين با اشاره به برگزاري رزمايش آرامش و امنيت كه از سوي نيروي انتظامي برگزار شد اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي به عنوان نيروي خدمتگزار مردم كه حافظ امنيت و آرامش است هميشه محبوب ملت بوده و هست كه اميدواريم در مسئوليت و رسالتشان موفقيتهاي بيشتري را كسب كنند.

وي همچنين بااشاره به هفته كتاب و كتابخواني گفت: ما پيرو مكتبي هستيم كه آيات آغازينش با قلم و خواندن آغاز شده است . جاي دارد كه پيروان آن مكتب ازآن جدا نباشند .

ادامه دارد ...
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن