تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرنوشت اشياء گمشده در مشهد+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به گزارش شيعه آنلاين - احمد فياض: بر کسی پوشیده نیست که کلان شهر مذهبی مشهد مقدس و پایتخت معنوی ایران اسلامی همواره میعادگاه عاشقان و دلسوختگان عالم آل محمد(ص) - امام علی بن موسی الرضا(ع)- از اقصی نقاط کشور پهناورمان است. حتی در تعطیلات نوروزی 90 نیز علیرغم بُعد سفر و آزاد سازی نرخ حاملهای انرژی این شهر میزبان نزدیک به هفت میلیون زائر ارجمند بود و بدون تردید تنها شهر زیارتی – توریستی ایران است که توزیع سفر سالیانه در آن به بیش از 20 میلیون نفر می رسد. زائرانی که گرچه اغلب آنان را هموطنان ولایتمدار تشکیل می دهند اما بعضا نیز در میان آنها زائرانی از دیگر کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دیده می شود که تحت عنوان توریست های مذهبی، زائر بارگاه قدسی امام هشتم(ع) می شوند.
حضور این تعداد زائر در طول سال به همراه جمعیت 3 میلیون نفری مجاوران این امام همام همیشه حاشیه های جذابی را به همراه دارد. یکی از این حواشی، اشیاء بجامانده در میان ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در ناوگان تاکسیرانی این شهر است که باور تنوع و میزان حجم ریالی آنها حقیقتا مایه شگفتی و در نوع خود بسیار جذاب می باشد. خوشبختانه دو سالی است که متولیان تاکسیرانی مشهد به منظور فرهنگ سازی اقدام به برگزاری مینی نمایشگاهی از این اشیاء بجامانده نموده و با دعوت از رسانه ها اطلاع رسانی می نمایند. پنج شنبه گذشته دومین نمایشگاه از این اشیا در محل سازمان تاکسیرانی مشهد مقدس که عمدتا به طول سال 89 و نوروز 90 تعلق داشت برگزار شد. ناگفته نماند این مجموعه، تنها شامل اشیا و اقلامی است که پس از گذشت ماهها هیچگونه مراجعه ای از سوی مالکین آنها جهت تحویل صورت نپذیرفته و فراخوان مالک نیز علیرغم تلاشهای انجام شده بنا به هر دلیلی امکان پذیر نبوده است. به عبارتی نیمی از اشیاء پیدا شده پس از احراز مالکیت و شناسایی مالک و طی مراحل قانونی به مالک و یا مالکین مسترد شده است.
اما شاید برای شما نیز شنیدن اینکه سرنوشت این اشیاء که هویت مالکین آنها پس از گذشت ماه ها مشخص نشده چه فرجام شیرینی دارد؛ جالب باشد چرا که برخی تصور می کنند که مثلا این اشیاء به نفع سازمان تاکسیرانی و یا شهرداری شهر فروخته می شود اما اینچنین نیست بلکه با دستور مقام قضایی و سیر مراحل اداری تمامی اشیاء، تحویل ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی(ره) می گردد.
در طول سال 89 نیز بالغ بر 2100 قلم از اموال جامانده مسافرین توسط تاکسیرانان امانتدار و پاک نهاد مشهدی تحویل این سازمان شده که ارزش ریالی آنها بیش از یک میلیارد و چهار صد و پنجاه میلیون ریال تخمین زده می شود. در زیر مجموعه ای از عکس هایی که طی برگزاری این دو نمایشگاه گرفتم را برای اولین بار با این سبک و سیاق گذاشته ام که می دانم دیدن آن باعث بهت و حیرت مخاطبان می شود. طبیعی است که روزمرگی ها و مشغله های فکری باعث شده تا بر درصد حواس پرتی ما اندکی افزوده شود و لذا تعجب نکنید که مثلا در میان تاکسی؛ لباس نامزدی! به جا مانده باشد و یا پایه های گلدان نیم متری!،کلاه کاسکت موتور سواران، فلاکس چای، لب تاب، عصا و حتی کالسکه بچه! و اشیاء زینتی و گران قیمت، انواع گوشی، انواع دوربین و ....!.
یکی از حاشیه های جذاب نمایشگاه سال قبل پیدا کردن کارت شناسایی خبرنگاری یکی همکاران روزنامه و همچنین یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس در میان ده ها کارت شناسایی پیدا شده بود!
در پایان نیز توصیه هایی برای شما عزیزان دارم چرا که اگر توفیق حاصل شد و زائر مشهد الرضا(ع) شدید و درون تاکسی نشستید شاید شما نیز در زمره همین عزیزان حواس پرت قرار گیرید!.
1- در صورت سوار شدن درون هر تاکسی و یا مسافربر شخصی حتما شماره پلاک آن را یاد داشت نمایید.
2- تاکسی های مشهد علاوه بر پلاک شماره ای تحت عنوان کد بهره برداری دارند که بصورت برچسبی در شیشه عقب تاکسی نصب و در معرض دید قرار دارد. یاد داشت این کد بهره برداری به شما این امکان را می دهد تا در صورت برجای گذاشتن هر شی درون تاکسی بسرعت مالک تاکسی شناسایی شود چرا که این امکان وجود دارد که پس از شما مسافر دیگری سوار شده و شی بجامانده شده را بردارد.
3- شماره های 5013695 و 5013696 با پیش شماره 0511 را بخاطر داشته باشید و پس از جامانده شدن وسایلتان می توانید با این شماره ها تماس حاصل فرمایید.
4- واحد اشیاء پیدا شده نیز در سازمان تاکسیرانی مشهد آماده خدمتگزاری به عزیزان زائر و مجاور است. آدرس آن مشهد- انتهای بلوار وکیل آباد- نبش اقبال لاهوری است و می توانید به این واحد مراجعه نمایید.
5- همچنین تمامی کیوسکهای تاکسیرانی و گشتهای این سازمان که منقش به آرم سازمانی اند و بازرسان تاکسیرانی که در محدوده حرم مطهر تعدادشان نیز زیاد بوده می توانند در این مواقع کمک حال شما باشند.
[IMG]......................../upload/images/5nzdkpb83fxdhx9qk8c.jpg[/IMG]

[IMG]......................../upload/images/kqsrybdsae66cawat6kf.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/yg50txos7ovwz316uf.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/l0of6oajdnm7wy5q1w7a.jpg[/IMG]

[IMG]......................../upload/images/qw1jea3u7dalacxz5.jpg[/IMG]

[IMG]......................../upload/images/rxcrnerutfv3iyvztwq3.jpg[/IMG]

[IMG]......................../upload/images/8m7ravw5lnpgsvijse.jpg[/IMG]

[IMG]......................../upload/images/bj0shb6jsnku3fqa3xa.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/sam8v6t3hymngjtlgnwz.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/xgifce99c9puct9s0ga3.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/qps3b99gnu70z3loejkx.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/t5pvd6m4313joegr.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/fodsu0m92dta9sa4p127.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/yp1xujcefud376ipy34.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/2x7gc7xiha2cdsx4pcml.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/nr9a7okm7dww3km35fk.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/3u4n1349seiwp595o9.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/jd5jaoc4caikxqz40m7v.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/fuhxpn9u6z75sd7vl2a.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/p7l6x6gi8zs9jrf5be17.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/y9sdt3wzwx98koirfqgj.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/4usmof6nl3oejagijbwq.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/jmnlz9p4835a4d7srdlf.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/u1uf75phckvpst6wlz.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/3p2a54ywmsfg3nzi8uu.jpg[/IMG]
[IMG]......................../upload/images/1ifcjwa57arro8xcdw2.jpg[/IMG]







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن