تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در وزارت صنايع شوراي سياستگذاري تعرفه واردات خودرو در سال 88 را بررسي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در وزارت صنايع شوراي سياستگذاري تعرفه واردات خودرو در سال 88 را بررسي كرد
خبرگزاري فارس: بحث در مورد تعيين تعرفه واردات خودرو در سال آينده در وزارت صنايع كليد خورد و اين موضوع در جلسه اخير شوراي سياست گذاري صنعت خودرو مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، هرسال با فرارسيدن ماه‌هاي آبان و آذر بحث در مورد تعيين تعرفه واردات محصولات مختلف در دستگاه‌هاي مرتبط آغاز مي‌شود تا پيشنهاد هركدام از اين بخش‌ها براي نهايي شدن به كميسيون ماده يك ارائه شود.
احمد نعمت بخش، دبير انجمن خودروسازان در اين مورد به فارس گفت: پيشنهاد مكتوب انجمن در مورد تعرفه واردات خودرو براي پنج سال آينده به شوراي سياست‌گذاري صنعت خودرو ارائه شده و هم اكنون اين موضوع در شورا در حال بحث است.
وي ادامه داد: خودروسازان از وزارت صنايع خواسته‌اند تا طبق لايحه‌اي از هيات دولت بخواهد تا بخشي از مقررات مالي دولت اصلاح شود كه امكان كاهش تعرفه واردات فول CKD خودرو فراهم شود.
وي افزود:‌ در حال حاضر تعرفه واردات خودرو بصورت CBU به كشور 90 درصد است كه ما خواستار تعيين تعرفه 80 درصدي براي سال آينده هستيم البته به شرطي كه تعرفه واردات خودرو بصورت فول CKD نيز از 64 درصد فعلي به 50 درصد برسد.
به گفته وي با وجود ايجاد بحران اقتصادي در واحدهاي خودروساز خارجي و احتمال كاهش قيمت اين خودروها، باز هم توليدكنندگان داخلي خواستار كاهش تعرفه واردات خودرو هستند زيرا در صورت كاهش تعرفه واردات قطعات وضعيت توليدكنندگان داخلي نيز بهبود خواهد يافت.
نعمت بخش با بيان اينكه تعرفه واردات خودرو بصورت CBU طي چهار سال اخير از 168 به 90 درصد كاهش يافته است گفت:‌ اين درحالي است كه تعرفه واردات فول CKD خودرو تنها چهاردرصد كاهش يافته و در اين مدت از 68 درصد به 64 درصد رسيده ‌است.
وي با اشاره به مخالفت قطعه‌سازان با كاهش تعرفه واردات خودرو بصورت CKD گفت: هم اكنون تعرفه واردات قطعات خودرو بين 64 تا 25 درصد است و ممكن است قطعه سازان در مورد قطعاتي كه با تعرفه 25 درصدي وارد مي‌شوند، مشكل پيدا كنند ولي ما خواستار كاهش تعرفه‌ 64 درصدي به 50 تا 20 درصد هستيم.
به گفته وي تعرفه 25 درصدي بيشتر به واردات قطعات خودروهاي سواري با ميزان ساخت داخل بيش از 56 درصد مانند پرايد و پژو اختصاص دارد و خودروهاي با ميزان ساخت كمتر از 65 درصد مانند ماكسيما مشمول تعرفه 64 درصدي مي‌شوند.

* تعرفه فعلي واردات قطعات خودروهاي سنگين حفظ شود
بحث در مورد تعرفه واردات خودرو به كشور علاوه بر سواري، خودروهاي سنگين را نيز شامل مي‌شود.
علي ملك، مديرعامل سايپا ديزل در اين مورد به فارس گفت: درحال حاضر تعرفه اسمي واردات خودروهاي سنگين حدود 5/22 درصد است كه البته تعرفه موثر به حدود 15 درصد مي‌رسد.
وي افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودروهاي سنگين با ميزان ساخت بالاي 60 درصد حدود 15 درصد است و اين رقم براي خودروهاي سنگين با عمق ساخت بالاتر به حدود 5/22 درصد نيز هم مي‌رسد.
وي ادامه داد: ما از كاهش تعرفه واردات CKD خودرو حمايت مي‌كنيم ولي تعرفه واردات CBU اين نوع خودروها نبايد كاهش يابد.
ملك با اشاره به نقش مهم توليدكنندگان خودروهاي سنگين در ناوگان حمل و نقل كشور اظهار داشت: با توجه به توليد اين نوع خودروها در داخل، نيازي به كاهش تعرفه واردات CBU نيست تا با حفظ تعرفه‌هاي فعلي توان توليد داخل تقويت شود.
انتهاي پيام/
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن