تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821096531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلودگي راديواكتيو به 40 كيلومتري نيروگاه.هسته.اي ژاپن رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در حالي كه دولت ژاپن حد فاصل 20 تا 30 كيلومتري اطراف نيروگاه هسته اي " داي ايچي " فوكوشيما را منطقه خطرناك اعلام كرده است ، مواد راديو اكتيو در فاصله 40 كيلومتري نيروگاه از حد مجاز بالاتر رفته است.
خبرگزاري هاي كيودو و ان اچ كي ژاپن و " تايوان سكيوريتي " از تايوان روز پنجشنبه گزارش كردند : روستاي " ايتاتا " در 40 كيلومتري نيروگاه هسته اي فوكوشيما آلودگي بيش از اندازه راديو اكتيو را تجربه كرده است و مردم بايد اين منطقه را تخليه كنند.
اين در شرايطي است كه " يوكيو آدانو " سخنگوي دولت ژاپن هنوز به اين مساله اشاره نكرده و شاخص و حد فاصل جديدي براي سكونت در اطراف نيروگاه تعيين نكرده است.
فشارها بر دولت ژاپن به منظور تخليه مناطق اطراف اين نيروگاه با توجه به بالارفتن ميزان نشت راديو اكتيو تا 4000 برابر بيشتر از حد مجاز تشديد شده است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي از ژاپن خواسته است تغيير شاخص ها براي سكونت مردم را در نظر گرفته و شعاع گسترده تري را براي اسكان اعلام كند.
نزديك به سه هفته از زمين لرزه 9 ريشتري و سونامي ژاپن كه بدترين فاجعه اتمي پس از چرنوبيل در سال 1986 اعلام شده است ، مي گذرد و " نائوتو كان " نخست وزير اين كشور با موجي از انتقادهاي سنگين به دليل ناكامي در مهار بحران مواجه شده است.
روزنامه تايواني "تايپه تايمز" مي نويسد : اطراف منطقه آلوده 136 هزار نفر جمعيت دارد كه هنوز به رغم درخواست بسياري از آنها ناحيه را ترك نكرده اند.
آژانس بين المللي انرژي اتمي تخليه روستاي مذكور را به دليل شدت آلودگي خواستار شده است اما دولت ژاپن تصميمي در اين باره نگرفته است.
" آدانو " در مصاحبه اي كوتاه در ژاپن گفت : "دليلي ندارد در اين شرايط كه هنوز راديو اكتيو بر سلامت مردم تاثيري ندارد ، تصميماتي از اين دست بگيريم . ما همه چيز را زير نظر داريم . اوضاع وخيم شود تصميم مي گيريم.
شاخص هاي بدست آمده چيز ديگري را نشان مي دهد مبني بر اينكه ميزان الودگي به چهار هزار و 385 برابر حد مجاز رسيده است.
اين در شرايطي است كه نگراني ها از ريزش مواد آلوده به اقيانوس آرام هر روز ابعاد جدي تري مي گيرد.
" نيكلا ساركوزي " رييس جمهوري فرانسه امروز(پنجشنبه) به ژاپن سفر مي كند.
او نخستين مقام خارجي است كه پس از اين بحران و زمين لرزه و سونامي سنگين وارد توكيو مي شود.
اين سفر در حالي صورت مي گيرد كه فرانسه اكنون رياست گروه 20 و بلوك 8 را در اختيار دارد.
فرانسه كشوري كه بيشترين توليد برق هسته اي را در جهان دارد مي گويد براي مساعدت به ژاپن تلاش خواهد كرد.
اين در حالي است كه آمريكا نيز پيشنهاد كرده است روبوت هايي را براي مرمت نيروگاه هسته اي آسيب ديده در اختيار ژاپن قرار دهد.
اين اتفاقات درحالي مي افتد كه هنوز از سرنوشت 17 هزار نفر پس از سونامي و زلزله اطلاعي در دست نيست و شمار كشته ها از مرز يازده هزار نفر گذشته است.
نشت راديو اكتيو فقط محدود به ژاپن نيست و پراكندگي آلودگي كشورهاي چين ، آمريكا و سنگاپور و منطقه هنگ كنگ را در بر گرفته است و از تايوان خبر مي رسد كه آلودگي بتدريج وارد اين جزيره خواهد شد.
ميزان الودگي هنوز بالا نيست و خطري براي سلامت انسان ندارد.
ژاپن صادرات شير و بسياري از فراورده هاي ديگر از جمله سبزيجات را از منطقه الوده متوقف كرده است.
اين كشور از سازمان تجارت جهاني خواسته است ممنوعيت هاي غيرمنطقي به دليل نشت راديو اكتيو بر ژاپن تحميل نكند.
براوردها نشان مي دهد اگرچه صادرات محصولات خوراكي ژاپن فقط يك درصد است اما ميزان خسارات ناشي از سونامي و زمين لرزه و بحران هسته اي از مرز 300 ميليارد دلار گذشته است.
از زمان وقوع اين حوادث شاخص سهام " نيكي " ژاپن 9 درصد و سهام تپكو مالك نيروگاه هسته اي 77 درصد سقوط كرده است.
فعاليت توليدي در ژاپن به پايين ترين ميزان در دو سال گذشته رسيده است. بازار سهام اين كشور در خطر است و سرمايه گذاران نگران تر از هميشه هستند.
اگر اين وضعيت ادامه يابد بر اساس تحليل بانك آمريكايي " مريل لينچ " شركت تپكو مالك نيروگاه هسته اي " فوكوشيما " بايد 133 ميليارد دلار غرامت بپردازد كه چهار برابر دارايي هايش است.
رسانه هاي داخلي و خارجي گزارش كرده اند كه به همين دليل اين شركت اطلاعات شفافي را در باره بحران هسته اي بدست نمي دهد.
تلاش ها براي خنك كردن راكتورهاي آسيب ديده نيز به نتيجه محسوسي نرسيده است و دولت به 55 نيروگاه برق هسته اي ديگر دستور داده است تدابير امنيتي را تقويت كنند.
ژاپن تا پيش از اين واقعه 30 درصد از برق خود را از انرژي هسته اي تامين مي كرد و قصد داشت آن را تا سال2030 ميلادي به 50 درصد برساند كه بيشترين ميزان در كل جهان محسوب مي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن