تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817721743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت.وگو با مت دیمون + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

كارگردان.ها ما را انتخاب می.كنند
مت دیمون كار بازیگری را از سال 1988 شروع كرد. او كه متولد سال 1970 است در سال 1997 با «باران.ساز» فرانسیس فورد كاپولا تبدیل به چهره.ای مطرح شد. در این سال.ها در فیلم.های موفقی مثل آقای ریپلی مستعد، سه.گانه یاران اوشن و هویت بورن، سیریانا، برادران گریم و خبر چین! بازی كرده است.



در طول ماه.های گذشته دو فیلم «منطقه سبز» و «آخرت» از او به نمایش عمومی در آمده است. كار جدید او «بی باك» یك وسترن درام ماجراجویانه است كه با هزینه..ای 38 میلیون دلاری توسط جوئل وایتن كوئن كارگردانی شده است.
داستان این فیلم كه نامزد 10 جایزه اسكار از جمله بهترین كارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر مردشده، درباره دختر نوجوانی است كه یك مارشال ایالتی را اجیر می.كند تا قاتل پدرش را پیدا كرده و بكشد. در طول راه یك تفنگدار تگزاسی به این دو می.پیوندد، این گاوچران تگزاسی برای كشتن قاتل پدر دختر نوجوان، دلایل شخصی خود را دارد.
نقش این كاراكتر را در قصه فیلم، مت دیمون بازی می.كند. این بازیگر در یك گفت.وگوی اینترنتی درباره بی باك و مسائل مورد توجه رسانه.های گروهی صحبت می.كند.

آیا نسخه اصلی بی باك را كه جان وین بازی كرده بود، قبل از شروع كار فیلمبرداری نسخه جدید برادران كوئن، دیده بودید؟


خیر و به همین دلیل از برادران كوئن خواستم اگر می.توانند .آن را برایم نمایش دهند. آنها گفتند اگر بخواهی این كار را می.كنیم، اما نكته مهم.تر این است كه تو اول قصه كتاب آن را بخوانی، زیرا فیلمی كه قرار است در آن بازی كنی بیشتر از نسخه اصلی به قصه كتاب آن وفادار است. من یك نسخه دی.وی.دی اصلی از فیلم را خریدم كه به تنهایی آن را تماشا كنم. ولی هنوز هم این كار را نكرده.ام. قبل از شروع فیلمبرداری كتاب چارلز بورتیس را خواندم و به كمك آن، خودم را آماده بازی در نقش كردم. چیزی كه بیشتر از هر چیز سر صحنه فیلمبرداری كمك حالم بود، فیلمنامه.ای بود كه كوئن.ها در اختیارم گذاشتند.

بالاخره نسخه اصلی فیلم را دیدید یا خیر؟!
خیر، ندیدم!. آن نسخه دی.وی.دی داخل آرشیو فیلمم هست و هنوز فرصتی برای دیدنش پیدا نكرده.ام. دلیل اصلی.اش این نیست كه نمی.خواهم آن فیلم را نگاه كنم. خب، من چهار بچه.دارم و وقتی سرگرم بازی در فیلم نیستم، باید به. آنها و وضعیت خانوادگی.ام رسیدگی كنم.

بی باك با این انتقاد روبه.رو شده كه شباهت چندانی به كارهای قبلی برادران كوئن كه وجه مشخصه آن عجیب و غریب و خشن بودن است، ندارد.
خب، من خیلی هم با این تحلیل و نظریه موافق نیستم. این فیلم هم به همان عجیب و غریبی ساخته.های قبلی كوئن.ها است و برداشتی وفادارانه از قصه كتاب می.باشد. نمی.دانم برادران كوئن باید دیگر چه كار می.كردند تا با این انتقاد روبه.رو نشوند.

شما كه همیشه در نقش اول فیلم.های سینمایی ایفای نقش كرده.اید. نقش خود در فیلم برادران كوئن را چگونه توضیح می.دهید؟


كاراكتر لابوف تگزاسی یك نقش مكمل است و نه نقش اصلی. برادران كوئن وقتی برای بازی در این نقش با من تماس گرفتند، گفتند از قصد تو را برای این نقش انتخاب كرده.ایم و اصرار داشتند كه من آن را بازی كنم. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه این نكته شدم كه چرا. آنها مرا برای این نقش می..خواهند. شخصیت لابوف اگر چه یكی از كاراكترهای مكمل است و حضور چندانی روی پرده ندارد (شبیه دو كاراكتر اصلی دیگر فیلم).، اما این حضور بسیار قوی و مهم است. به همین دلیل بود كه برادران كوئن می.خواستند این نقش را به دست بازیگری بسپارند كه به قول خودشان معروف و ستاره است. طبق تحلیل آنها، اگر ایفای نقش به یك بازیگر معمولی و درجه دو سپرده می.شد، كاراكتر لابوف روی پرده آن اهمیت و بزرگی خاص را كسب نمی.كرد.

بی باك در كارنامه كاری شما یك فیلم خاص است، ضمن این كه نوع فعالیت این روزهای شما بسیار متفاوت از كارهای اولتان است.
بی باك یكی از آن فیلم.هایی بود كه امضای قرارداد آن كمی طول كشید. ولی خود كار به قدری جذاب بود كه نتوانستم خودم را از وسوسه بازی در آن و دور شدن از خانه و خانواده رها كنم. مثل هر بازیگر دیگری تلاش دارم كه با پروژه.های خوب و موجه همكاری كنم. ولی وقتی شما كار در فیلم تازه.ای را شروع می.كنید، به هیچ وجه نمی.توانید صددرصد اطمینان داشته باشید كه آن فیلم و كار شما با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران روبه.رو شود. كار ما همیشه با ریسك و خطر همراه است و بخشی از جذابیت حرفه ما هم همین عدم اطمینان و پا در هوا بودن است.

بی باك اولین همكاری مشترك با برادران كوئن است. در این باره صحبت می.كنید؟


چندان هم با آنها بیگانه نبودم. فیلم.های قبلی.شان را دیده بودم و دوستشان داشتم. در عین حال، در سال 1994 در فیلم «پیر پسرهای خوب» با فرانسیس مك دور ماند، همسر جوئل كوئن همبازی شدم و جوئل را سر صحنه فیلمبرداری این فیلم دیدم و با هم حرف زدیم. تعدادی از دوستان صمیمی.ام در طول این سال.ها، بازیگر فیلم.های كوئن.ها بودند و چیزهای خیلی زیادی درباره.شان شنیده بودم. به همین دلیل، وقتی به همكاری با آنها دعوت شدم، با آنها خیلی راحت بودم. می.دانید، خیلی وقت.ها سخت است كه تو بتوانی به عنوان یك بازیگر سر صحنه فیلمبرداری احساس راحتی و آرامش كنی. امیدوارم در آینده بازهم فرصت همكاری با آنها پیش بیاید.

بعد از چند كار ناموفق تجاری، بی باك اولین فیلم 100 میلیون دلاری شما در 2 سال اخیر است.
موفقیت بالای مالی فیلم باعث تعجب همه ما شد. كسی فكر نمی..كرد فیلمی از برادران كوئن در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریكای شمالی بتواند 130 میلیون دلار فروش كند. می.دانید بی باك یك كار غیرمتعارف و فاقد كلیشه.های رایج سینمای عامه.پسند است. با این حال، استقبال تماشاگران از آن خیلی بود. می.توانم بگویم برادران كوئن با این فیلم، یكبار دیگر ژانر سینمای وسترن را احیا كردند.

با وجود شهرت فراوان، این.طور به نظر می.رسد كه از شایعات رسانه.ای دوری می.كنید و علاقه.ای ندارید تیتر اول خبرهای جنجالی باشید. آیا حفظ چنین وضعیتی سخت و مشكل است؟


هم بله و هم خیر. می.توانید راهی را پیدا كنید كه به كمك آن، این كار را انجام دهید. همیشه طوری رفتار و زندگی می.كنم كه شایعه.سازان رسانه.ای و پاپاریزی.ها نتوانند سراغم بیایند. اگر در یك مكان عمومی باشم كه دیگران بتوانند صدایم را بشنوند، كاملا مراقب رفتار و صحبت كردنم هستم. با حرف.هایم بهانه و سوژه به دست رسانه.های جنجالی نمی.دهم. البته من با آن كه بازیگر هستم، یك زندگی كاملا معمولی دارم. دوستانی هم در دنیای سینما (مثل براد پیت، آنجلینا جولی و جورج كلونی دارم). و هم در زندگی عادی.ام دارم. حتی شاید بعضی وقت.ها به آن حسادت كنم كه تیتر اول رسانه.های جنجالی و شایعات مربوط به آن هستند! ولی وقتی با خودم خلوت می.كنم و صادقانه حرف می.زنم، احساس می.كنم روش زندگی فعلی.ام را كاملا دوست دارم.

برای نگارش فیلمنامه «ویل هانتینگ خوب» اسكار گرفتید. چرا دیگر فیلمنامه نمی.نویسید؟
مشكل اصلی وقت و زمان كافی برای این كار است. كار نگارش زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می.دهد. من به عنوان یك بازیگر در حال حاضر بشدت درگیرم و سرم حسابی شلوغ است. اما به مجرد آن كه وقت آزاد و كافی برای نوشتن یك فیلمنامه جدید پیدا كنم، بلافاصله قلم را به دست خواهم گرفت.

پروژه.هایتان را چگونه انتخاب می.كنید؟

در این رابطه، بحث اصلی كارگردان است و همیشه این مساله به تصمیم فیلمسازان برمی.گردد. آیا آنها مرا برای بازی در فیلم خود انتخاب می.كنند؟ ما بازیگران كمتر اتفاق می.افتد كه تصمیم بگیریم در این یا آن پروژه بازی كنیم. برعكس، این فیلمسازان هستند كه با انتخاب.های خود، ما را نامزد بازی در این یا آن فیلم می.كنند. یك فیلمساز متوسط می.تواند یك فیلم درخشان را خراب كند و یك فیلمساز بزرگ، از یك فیلمنامه متوسط یك كار عالی ارائه می.دهد. تو به عنوان بازیگر همیشه به دنبال آن هستی كه با فیلمسازان بزرگ همكاری كنی و وقتی با پیشنهاد همكاری با او روبه.رو می.شوی، احساس می.كنی برنده یك مسابقه سواركاری خیلی سخت هستی و توانسته.ای زودتر از بقیه به خط پایان برسی.

منبع : جام جم آنلاین






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن