تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821150601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمي از هزينه جشنواره تامين شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نيمي از هزينه جشنواره تامين شد


: بيست وهفتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در حالي بهمن ماه سال جاري در تهران آغاز مي شود كه اين جشنواره هنوز نتوانسته حامي مالي اي به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را به خود جذب كند تا بتواند هزينه نزديك به يك ميليارد و 600 هزار توماني برگزاري آن را تامين كند.

حسين مسافر آستانه دبير بيست وهفتمين جشنواره تئاتر فجر با ابراز تاسف از اينكه هنوز جايگاه تئاتر در جذب اسپانسر مغفول مانده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را تنها حامي جشنواره مي داند كه تنها 800 ميليون تومان از هزينه هاي جشنواره را تامين مي كند و اين رويداد مهم تئاتري نيمي از هزينه هاي خود را بايد از طريق جذب حمايت هاي ساير نهادهاي دولتي و خصوصي برآورده كند: «برخي از شركت ها و نهادهايي كه قصد سرمايه گذاري را دارند بيشتر به دنبال بازتاب مالي و تبليغاتي خود هستند و تئاتر هنوز نتوانسته اين نيازها را به طرق مختلف تامين كند. شايد به اين دليل است كه سينماها با توجه به شناخت بيشتر مردم و بازگشت سرمايه براي جذب اسپانسر موفق تر عمل كرده اند.
با اين همه مسافر آستانه مي گويد براي جلب اسپانسر هنوز نااميد نيستيم و تلاش مي كنيم، بتوانيم بخش هايي از هزينه هاي برگزاري جشنواره را تامين كنيم. او به جز شهرداري تهران به گفت وگو با سه بانك خصوصي و چند نهاد دولتي و غيردولتي اشاره مي كند كه اين گفت وگوها در حال انجام است اما به نتيجه قطعي نرسيده است.
اين در حالي است كه سال گذشته با حضور مجيد سرسنگي به عنوان دبير جشنواره و پست همزمان او در قائم مقامي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، شهرداري تهران به عنوان جدي ترين حامي جشنواره از نظر تامين سالن هاي بيشتر، مكان اسكان مهمانان داخلي و خارجي و تبليغات شهري حمايت گسترده اي را از جشنواره تئاتر فجر داشته است اما به نظر مي رسد در سال جاري شهرداري به جز در اختيار دادن برخي سالن ها از جمله سالن مجموعه تماشاخانه ايرانشهر كه قرار است تا پيش از جشنواره در باغ هنر افتتاح شود همكاري ديگري نداشته باشد. بيست و هفتمين جشنواره تئاتر فجر امسال مانند ساير جشنواره هايي كه در سال 87 برگزار مي شود تحت تاثير سي امين سال پيروزي انقلاب قرار گرفته و چنانچه مسافر آستانه در نشست خبري اعلام كرده قرار است جشن بزرگي درخور اين سال و پيشينه فعاليت هنري باشد. در اين دوره بخش اصلي متشكل از سه بخش تجربه هاي نو، مسابقه بين الملل و چشم انداز تئاتر ايران در سال 88 به صورت رقابتي برگزار مي شود، همچنين در اين دوره دو بخش مرور آثار سال 87 و تئاتر خياباني نيز به صورت غيررقابتي انجام مي شود.
در بخش مسابقه بين الملل كه دبير جشنواره آن را يكي از مهم ترين بخش ها اعلام كرده كه حضور قدرتمند بسياري از گروه هاي نمايشي داخلي و خارجي را به خود ديده است؛ از ميان 78 متن ايراني رسيده به دبيرخانه، 16 متن به مرحله بازبيني راه پيدا كرده است كه شش متن براي نمايش از ايران و بيش از شش متن از ساير كشورها انتخاب خواهد شد. هنوز تكليف گروه هاي شركت كننده خارجي و نتيجه بازبيني مشخص نيست. امسال همچنين بخش ويژه به مرور آثار هنرمندان كشورهاي اسلامي اختصاص دارد كه به گفته مسافرآستانه اين بخش براي شناخت تئاتر كشورهاي همسايه و اسلامي در نظر گرفته شده است: «27 سال است كه ما جشنواره تئاتر برگزار مي كنيم اما نمي دانيم كه كشورهاي همسايه خودمان در حوزه تئاتر چه دستاوردهايي دارند و روي كشورهاي مسلمان تاكنون هيچ مطالعه اي نداشتيم. به همين دليل امسال اين بخش را با نگاهي فرهنگي در جشنواره گنجانده ايم كه بتوانيم شناختي در اين مورد به دست بياوريم.»
بيست وهفتمين جشنواره تئاتر فجر دوم تا يازدهم بهمن در تهران برگزار مي شود.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن