تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با عليرضا نيكبخت ‌واحدي ، شماره 10 پرحاشيه پرسپوليس حاشيه تنها منحصر به من نيست‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با عليرضا نيكبخت ‌واحدي ، شماره 10 پرحاشيه پرسپوليس حاشيه تنها منحصر به من نيست‌
جام جم آنلاين: شايد وقتي راهي تهران شد تا پيراهن استقلال را بر تن كند، فكرش را نمي‌كرد روزي با پيراهن پرسپوليس مقابل اين تيم بايستد؛ اما اين اتفاق افتاد تا همواره حاشيه، جزيي جدانشدني از نامش باشد. شماره 10 پرحاشيه امروز پرسپوليس هميشه خبرساز بوده است؛ چه روزهايي كه به دليل افت فاحش مورد انتقاد قرار گرفته بود و چه روزهايي كه با درخشش و گلزني ناجي تيمش بوده است.


انتقال از استقلال به پرسپوليس ، تقابل با هواداران معترض استقلال ، اختلاف با قطبي و نارضايتي از نيمكت ‌نشيني مهم‌ترين محورهايي بوده است كه در چند فصل اخير ، زندگي ورزشي نيكبخت واحدي را تحت تاثير قرار داده است ، اما او عقيده دارد كه در پرسپوليس با آرامش كار خود را دنبال مي‌كند و همين كه توانسته است دوباره سيرصعودي را در پيش بگيرد، احساس رضايت مي‌كند.

بازگشت افشين قطبي به پرسپوليس، ماندن عليرضا نيكبخت‌واحدي در جمع سرخپوشان را در پرده ابهام قرار داده بود. قطبي از تكرار حواشي متاثر از حضور بازيكن شماره 10 تيمش بيم داشت و نيكبخت نگران بود همين مسائل سبب شود تا در انديشه‌هاي سرمربي جايي نداشته باشد، اما افشين قطبي حرفه‌اي‌گري كرد و به جاي كنار گذاشتن بازيكن محبوب هواداران با او كنار آمد تا امروز كه پس از هر بار گلزني‌اش، با صميميتي قابل باورتر از گذشته نيكبخت را در آغوش بگيرد.

هافبك مهاجم 7 گله پرسپوليس در حالي در 3 فصل حضورخود در پرسپوليس (تا هفته چهاردهم)‌ 24 بار گلزني كرده است كه در سال 84 در 25 بازي براي استقلال فقط يك گل زده بود. عليرضا نيكبخت واحدي روياي آقاي گل شدن را در سر مي‌پروراند و دليل اين تمايل به گلزني را همكاري و هماهنگي‌ موثر و مفيد با علي كريمي و كريم باقري مي‌داند.

نيكبخت واحدي چندي پيش از سوي سايت جهاني تاريخ و آمار فوتبال (www.IFFHS.DE) به عنوان نماينده ايران كانديداي انتخاب محبوب‌ترين بازيكن جهان شده است. او از اين‌كه در اين فهرست 100 نفره از 58 كشور جهان با بازيكناني مثل رونالدينيو، رونالدو، كاسياس، دكو و بالاك رقابت مي‌كند، خوشحال است و اميدوار است كساني كه به پيشرفتش كمك كردند به نفع او راي دهند. با شماره 10 پرسپوليس درباره مسائل مختلف صحبت كرديم، گفتگويي كه پيش روي شماست.

براي بازيكني كه همواره به دليل اختلاف پنهان با سرمربي و حاشيه‌هاي اينچنيني در كانون توجه است، هيچ چيز بهتر از گلزني نيست. گلزني در بازي‌هاي اخير پرسپوليس چقدر جو را به سود نيكبخت تغيير داده است؟

گلزني كه هميشه شادي و خوشحالي خاصي دارد، اما من از اين بابت خوشحالم كه با عملكردم توانستم خيلي چيزها را ثابت كنم، خدا را شكر با همين 9 گل نشان دادم فقط به موفقيت پرسپوليس فكر مي‌كنم و مشكلي هم بين من و آقاي قطبي نيست؛ چون هم من بازيكن و هم سرمربي در نهايت پيروزي و موفقيت پرسپوليس را مي‌خواهيم.

اما خيلي‌ها معتقدند كه شما بيشتر از آنچه كه بايد حاشيه داريد و خبرساز هستيد.

تمام بازيكنان بزرگ در دنيا حاشيه دارند. اين فقط من نيستم كه چنين شرايطي دارم. يك بازيكن وقتي مي‌خواهد در بهترين تيم باشگاهي كار كند، محبوب باشد و هميشه مورد توجه قرار بگيرد، حتما حاشيه هم دارد.

اما اين حاشيه‌ها بيشتر اوقات دردسرساز مي‌شوند و حتي ممكن است بازيكن را از نظر فني با افت مواجه كنند، با اين موضوع موافق نيستيد؟

درست است. من هم سعي مي‌كنم مسائل حاشيه‌اي تاثيري روي بازي‌ام نداشته باشد، اما جو فوتبال در كشور ما به نحوي است كه گاهي ناخواسته از اين نظر لطمه مي‌خوري؛ اما هيچ بازيكني دوست ندارد كه به چنين مشكلي بربخورد، به هر حال پيش مي‌آيد.

درباره اختلاف با افشين قطبي تا به حال زياد توضيح دادي، اصل قضيه چه بود و حالا وضعيت نسبت به فصل گذشته چقدر تغيير كرده است؟

فصل گذشته هم مشكلي كه واقعا ريشه‌اي باشد، وجود نداشت. بيشتر سوء تفاهم يا بهتر است بگويم اختلاف نظر و سليقه بود. خوشبختانه سوءتفاهمات هم برطرف شده است. قبلا هم گفتم، باز هم مي‌گويم هيچ مشكلي با سرمربي ندارم، اما عده‌اي براي رسيدن به اهداف خود اين شايعات را درست مي‌كنند و به آن دامن مي‌زنند.

اما بعضي اوقات چيزي خلاف اين حرف‌ها ديده مي‌شود. مثلا پس از بازي با ابومسلم شايعه شده بود نيكبخت باز هم بين بازيكنان پشت سرقطبي حرف زده است.

شما هم مي‌گوييد شايعه. نمي‌دانم اين حرف‌ها را چرا و چطور درست مي‌كنند. من آنقدر جرات دارم كه اگر چيزي گفته باشم پشيمان نشوم و تكذيب نكنم، اما حرفي نزدم. اتفاقا در هفته‌هاي اخير رابطه خوبي با قطبي دارم و از اين‌كه توانستم به اعتمادش پاسخ مثبت دهم، خوشحال هستم.

از وقتي علي كريمي به تركيب پرسپوليس اضافه شده، به نظر مي‌رسد هم انگيزه بيشتري داشتيد هم آزادتر اجازه نفوذ پيدا كرديد.

من با علي كريمي مد‌ت‌ها در تيم ملي همبازي بودم و از اين هماهنگي لذت مي‌برم. قطعا حضور علي در تركيب پرسپوليس به حركت رو به جلوي تيم كمك مي‌كند و من هم از تيم جدا نيستم. در نهايت اين همكاري تاثير مثبت داشته است.

بيشتر كارشناسان معتقدند مثلث كريم باقري، علي كريمي و نيكبخت واحدي تكيه‌گاه پرسپوليس و افشين قطبي شده است. پيش از بازي برنامه خاصي را با هم مرور مي‌كنيد؟

نه اين صورت كه وظيفه خاصي به ما سه نفر محول شود، اما همه مي‌دانند كريم باقري واقعا براي پرسپوليس تكيه‌گاه است. خوشحال مي‌شوم اگر بتوانم در كنار اين دو بازيكن مفيد باشم.

گلزني‌هاي اخيرت چندان بي‌ربط با اين همكاري‌ها نبوده است.

من تلاش همه بازيكنان را گل كردم. از دروازه‌بان تا خط حمله براي رسيدن يك توپ به دروازه حريف تلاش مي‌كنند ولي گل به نام يك نفر ثبت مي‌شود. در خصوص هماهنگي‌هاي تاكتيكي هم بايد بگويم كه پرسپوليس بازي به بازي از اين نظر بهتر مي‌شود و اين در شيوه بازي ما مشهود است.

اما اين روزها خط دفاع و مدافعان پرسپوليس زياد مورد انتقاد قرار گرفتند، شكست‌هاي سنگين برابر ابومسلم و فولاد عملكرد تيم را زير سوال برده بود.

مقصر آن شكست‌ها و گل‌هاي دريافتي را نبايد تنها مدافعان بدانيم.بازي‌هاي سختي داشتيم، اما اين هم دليلي براي توجيه نيست. همه ما مقصر بوديم، در پذيرش گل‌ها ناهماهنگ عمل كرديم، اما فكر مي‌كنم وضعيت بهتر شد و اين اشتباه‌ها ديگر تكرار نخواهد شد.

ضعف خط دفاعي تا چه حد مي‌تواند مربوط به كمبود بازيكن در اين پست باشد؟

تيم امسال پرسپوليس به لحاظ بازيكن هيچ كمبودي ندارد. خوب هم بازي مي‌كنيم، اما گاهي اشتباه‌هاي كوچك يا بد شانسي، حريف را به گل مي‌رساند.

فكر مي‌كني بدشانسي توجيه خوبي براي قهرمان فصل گذشته ليگ برتر باشد؟ با اين وضع پرسپوليس در آسيا با مشكل مواجه نمي‌شود؟

بدشانسي كه واقعا جزيي از فوتبال است. اصلا به نظر من فوتبال با همين غيرقابل پيش‌بيني بودن‌ها و بدشانسي‌ها جذاب مي‌شود. اما قبول دارم پرسپوليس براي بازي‌هاي بزرگ حق اشتباه كردن ندارد و ما بايد بيشتر از اين دقت كنيم.

اما او نتوانست استفاده كند.

درست است، اما فكر مي‌كنم آرامش فكري ندارد و تحت فشار است. درست مي‌شود.

درباره خودت چطور، با 9 گل زده تا اينجاي كار چقدر انگيزه‌‌داري كه گل‌هاي بيشتري به ثمر برساني يا حتي آقاي گل شوي؟

بايد قبول كرد كه بازي‌هاي ليگ نسبت به فصل‌هاي گذشته سخت شده است و تمام بازيكنان درصدد هستند از تمام توان خود براي گلزني استفاده كنند. در تمام بازي‌هاي اين فصل به عنوان مهاجم بازي نكردم و فكر مي‌كنم در اين شرايط 9 گل خيلي خوب بوده است.

حتما به آقاي گلي فكر مي‌كنم و دوست دارم اين عنوان را به دست بياورم، اما مهم‌تر از آن پيروزي پرسپوليس است و وقتي به اين موضوع فكر مي‌كنم مهم نيست كه خودم گل بزنم يا يك بازيكن ديگر.

آرش برهاني هم اين روزها خوب گل مي‌زند و شايد اميد اول استقلال براي گلزني محسوب مي‌شود.

مهاجمان خوب در ليگ زياد هستند، برهاني هم يكي از آنها. آرش برهاني تنها رقيب من نيست. در مجموع حواس خود را با اين چيزها پرت نمي‌كنم و به موفقيت پرسپوليس در ليگ و بازي‌هاي آسيايي فكر مي‌كنم.

مي‌گويند نيكبخت واحدي تحمل نيمكت‌نشيني ندارد و از تعويض هم هيچ‌وقت راضي نيست، درست مي‌گويند؟

هر بازيكني گاهي مصدوم مي‌شود يا اصلا پيش مي‌آيد كه افت كند. بازيكن تابع سرمربي است و اين هم از همان حاشيه‌هايي است كه براي من درست مي‌كنند.

درخصوص پنالتي‌ زدن هم ظاهرا صحبت‌هايي بود. مثلا اين كه نيكبخت بدون هماهنگي در بازي با برق شيراز پشت توپ ايستاد.

سال گذشته پنالتي‌زن پرسپوليس من بودم، امسال هم هستم. اين موضوع نظر كادر فني هم بود، بنابراين پنالتي‌اي‌ كه را بايد مي‌زدم، زدم و خوشحالم كه اين ضربه تبديل به گل شد.

در اين فصل پرسپوليس بازيكنان خوبي به خدمت گرفت و پول زيادي هم پرداخت كرد. نارضايتي مالي تاكنون وجود نداشته است.

بخشي از مطالبات و پاداش‌هاي اخير پرداخت نشده بود كه آقاي مصطفوي با حضور در تمرين قول داد پرداخت شود. خوشبختانه تاكنون مشكلي نبوده است.

با وجود گذشت چند فصل از حضورت در پرسپوليس همچنان با هواداران استقلال در تقابل هستي،‌ چقدر به آنها حق مي‌دهي كه نارضايتي خود را ابراز كنند. اصلا به اين وضعيت عادت كرديد؟

درباره‌ آن عده از هواداران استقلال كه هنوز هم توهين مي‌كنند و روزهايي را كه براي اين تيم زحمت كشيدم براحتي فراموش كردند، هيچ حرفي ندارم. مطمئن هستم عده‌اي از مردم معمولي كه به استاديوم‌ها نمي‌آيند و طرفدار استقلال هستند، به من لطف دارند. من اين را از برخورد بين مردم متوجه شدم، اما هواداراني كه كم‌لطف هستند را دوست ندارم، اما با اين موضوع كنار آمدم چون بخشي از فوتبال حرفه‌اي است.

فكر مي‌كردي روزي از استقلال جدا شوي و به پرسپوليس بروي؟

ابتداي كار نه. من در استقلال هم در تك‌تك بازي‌ها تمام تلاشم را براي موفقيت تيم به كار گرفتم. مسائلي پيش آمد كه ترجيح دادم جدا شوم. حالا هم مي‌گويم در پرسپوليس راحت‌تر از استقلال هستم. از هواداران پرسپوليس هم تشكر مي‌كنم. آنها به من محبت دارند و برايم سنگ تمام گذاشتند. به نوعي مديون آنها هستم و اميدوارم با بازي‌هاي خوب نيمي از آن همه محبت را جبران كنم.

پس از خداحافظي علي كريمي از تيم ملي شايعه شده بود كه نيكبخت هم همين تصميم را دارد درست بود يا دوباره به بازگشت به تيم ملي اميدوار هستي؟

من اصلا چنين تصميمي نداشتم و با علي‌ دايي هم در اين باره حرفي نزدم، متاسفانه شايعه بود. قصد خداحافظي از تيم ملي را ندارم و اگر روزي چنين تصميمي بگيرم، حتما شخصا اعلام مي‌كنم.

كار علي كريمي را تاييد مي‌كني؟ فكر نمي‌كني مي‌‌‌توانست در اين بازي‌هاي حساس تا جام جهاني به تيم ملي كمك كند؟

حتما براي اين تصميم علي به اندازه كافي فكر كرده است. نمي‌توانم در اين مورد نظر خاصي بدهم. فقط بايد بگويم علي كريمي فوق ستاره فوتبال ايران است كه در اين شرايط مي‌توانست بيشترين كمك را به تيم ملي بكند.

چقدر اميدواري كه در فهرست جديد دايي براي تيم ملي جايي داشته باشي؟

من تمام تلاش خودم را به كار مي‌گيرم تا بهترين بازي‌ها را براي پرسپوليس انجام دهم، چون فكر مي‌كنم بهترين‌ها به تيم ملي دعوت مي‌شوند، از اينجا به بعد كار دست من نيست و دخالت نمي‌كنم.

موضوع نامزد شدن براي انتخاب محبوب‌ترين بازيكن فوتبال جهان از سوي سايت جهاني تاريخ و آمار فوتبال چه بود؟

از اين انتخاب شوكه شدم. خودم هم خبر نداشتم. بايد بگويم خيلي خوشحالم. به هر حال با وجود مسائلي كه پس از انتقام از استقلال به پرسپوليس به وجود آمد و هنوز هم گاهي اذيتم مي‌كند، سعي كردم روند ثابت و روبه‌رشدي داشته باشم و جايگاه خود را حفظ كنم. حالا هم مطمئن هستم هواداران پرسپوليس و حتي استقلالي‌هايي كه منطقي هستند، با مراجعه به اين سايت به من راي مي‌دهند. همين هواداران باعث پيشرفت و محبوبيت من شدند و مطمئن هستم كه فراموشم نمي‌‌كنند. از اين كه نام من در كنار بزرگان فوتبال جهان قرار گرفته،‌ خوشحالم و اميدوارم لياقت‌آن را داشته باشم.

بسياري از كارشناسان معتقدند پرسپوليس با عملكردي كه تا اينجاي كار نشان داده كار راحتي براي تكرار قهرماني در ليگ برتر ندارد، بازي‌هاي آسيايي هم كه شرايط خاص خود را دارد و آمادگي ويژه مي‌خواهد.

پرسپوليس تيم بزرگي است. بارها پيش آمده كه دچار بحران شده يا حتي از صدر جدول فاصله چند امتيازي گرفته اما جبران كرده و دوباره مدعي شده است.

اين بار هم ما مي‌توانيم اين فاصله‌ها را جبران كنيم. مهم اين است كه اين انگيزه و خواست بين همه بازيكنان وجود دارد.

نظرت درباره تيم‌هايي كه در جدول بالاتر از پرسپوليس هستند، چيست؟

به نظر من در هر فصل تيم‌هايي كه جلوتر از پرسپوليس و استقلال قرار مي‌گيرند، ثبات لازم را ندارند و حتما دچار تزلزل مي‌شوند، اين فصل هم همين‌طور است.

جدي‌ترين رقيب پرسپوليس را كدام تيم مي‌‌داني؟

سپاهان كه اين فصل عملكرد خوبي نداشته است، خوشبختانه با پيروزي برابر اين تيم ثابت كرديم كه بيهوده قهرمان نشديم و اين برد اتفاقي نبوده است. فكر مي‌كنم جدي‌ترين رقيب ما در اين فصل استقلال است.

مهمترين هدف عليرضا نيكبخت واحدي براي آينده؟

من بيشتر به حال فكر مي‌كنم و براي آينده برنامه‌ريزي مي‌كنم. تمام تلاشم را مي‌كنم كه در پرسپوليس بهترين بازي‌ها را انجام دهم و اگر بتوانم براي تيم ملي مفيد باشم. اميدوارم هميشه حق به حقدار برسد و حق هيچ‌كس ضايع نشود.

سارا احمديان
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن