تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير هيئت واليبال: 4 تا 5 سال ديگر حرفي براي گفتن داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: دبير هيئت واليبال: 4 تا 5 سال ديگر حرفي براي گفتن داريم
گروه ورزش-اگر زمينه را فراهم كنيم 4 تا 5 سال ديگر در رشته واليبال حرفي براي گفتن داريم.

دبيرهيئت واليبال استان در خصوص تاريخچه اين رشته در استان گفت: واليبال بعد از فوتبال به لحاظ تعداد ورزشكار و تماشاچي در رتبه دوم است.

ريشه واليبال در استان هم به سال هاي 1320 تا 1323 بر مي گردد، زماني كه انگليسي ها اين جا به ورزش هايي مثل چوگان، واليبال، تنيس مي پرداختند، بعضي از جوان ها كه در مدرسه شوكتيه درس مي خواندند به صورت پنهاني با تماشاي آن ها اين رشته ها را فرا گرفتند.

سيدحسين اصغري ادامه داد: جاني مهاجر، اولين كاپيتان تيم بيرجند در سالن 1323 بود كه براي اولين بار اين تيم به مصاف تيم زاهدان در حسينيه شوكتيه رفت.

آن زمان سالن خاصي براي ورزش ها نبود تنها در حياط حسينيه يك تور واليبال براي مسابقه يا تمرين بود.وي تصريح كرد: اين جريان ادامه داشت تا زمان تاسيس سازمان تربيت بدني كه مسابقات واليبال آن زمان به صورت استاني در خراسان انجام مي شد و چون تيم بيرجند بازيكنان بسيار خوبي داشت در سال 56 موفق به كسب مقام اول در مسابقات با وجود حضور تيم هاي قوي تر مشهدي شد.

اصغري تعداد هيئت هاي شهرستاني فعال را 9 هيئت واليبال و داراي چارت سازماني دانست و گفت: در شهرهاي قاين، بشرويه، سرايان، فردوس، نهبندان، درميان، سربيشه، خضري، آرين شهر و خوسف هيئت ها فعال و سه قلعه و آيسك در رديف تشكيل هيئت هستند البته زيركوه نيز متقاضي شده است.وي در شرح مهم ترين فعاليت هاي هيئت در 6 ماهه اول سال افزود: با توجه به سياست مدير كل تربيت بدني، تكيه هيئت بر استعداديابي بوده است و در همين خصوص مسابقات و حضور در ليگ هاي كشوري را محدودتر كرديم.

قبلا بيشتر بودجه هاي هيئت صرف حضور در ليگ ها مي شد كه نتيجه بسيار خوبي هم به دنبال نداشت اما با توجه به سياست جديد، تصميم بر آن است كه بنا ساخته شود و اگر قرار است هزينه اي بكنيم بهتر براي كساني باشد كه بتوانند در آينده براي استان كسب افتخار كنند.

وي اضافه كرد: در ارتباط با استعداديابي سالن حجاب و تختي را در اختيار گرفتيم تا بتوانيم با كمك مربيان مجرب، نونهالان، نوجوانان و جوانان مستعد را شناسايي و آموزش دهيم.

اصغري تصريح كرد: در وهله دوم پس از استعداديابي، حمايت از هيئت هاي شهرستاني با در اختيار گذاشتن بودجه و تجهيزات به آن ها از ساير برنامه هاي هيئت بوده است.

البته از بحث آموزش و برگزاري دوره هاي آموزشي داوري و مربيگري نيز غافل نبوده ايم.

تاكنون 250 داور و مربي رسمي داريم كه شايد به لحاظ تعداد يك امتياز مثبت براي استان باشد اما يك نقطه ضعف براي هيئت است چرا كه از اين تعداد شايد فقط 10 نفر قادر به سوت زدن درست در مسابقات باشند.

اصغري در خصوص فعاليت هاي هيئت در بخش مسابقات واليبال نيز اظهار داشت: بيشتر مسابقات سال جاري در جام رمضان برگزار شد.

156 تيم در استان مسابقه انجام دادند كه 65 تيم از قاين و تعدادي از روستاهاي استان بودند.

در بيرجند 16 تيم در بخش ادارات، 9 تيم در بخش دسته هاي آزاد آقايان و 8 تيم در دسته هاي آزاد بانوان در مسابقات شركت كردند.

مسابقاتي هم در شهرهاي نهبندان، سربيشه، بيرجند، مود، بشرويه، درميان، قاين و فردوس برگزار شد.وي ادامه داد: برنامه ريزي و برگزاري مسابقات هفته دفاع مقدس، برنامه ريزي تمرينات تيم كارگران و مسابقات گراميداشت هفته تربيت بدني كه از سوي بسيج ادارات برگزار شد، با همكاري هيئت واليبال استان بود.دبير هيئت واليبال در خصوص تيم هاي فعال استان گفت: در استان 45 و در بيرجند 15 تيم فعال داريم كه مي توان از اين ميان به تيم هاي شهرداري، معصوم آباد الف و ب و سير و سفر اشاره كرد.

وي در خصوص موفقيت چشمگير مهسا كدخدا واليباليست ملي استان نيز اظهار داشت: چندي پيش فدراسيون درخواست اعزام افراد مستعد كه قد بالاي يك متر و 95 سانتي متر دارند و متولد 69 به بعد هستند را به تهران كرد.

هيئت استان نيز مهسا كدخدا را معرفي كرد.

بعد از 6 ماه كه در اردوي تيم ملي بود به عنوان بازيكن تيم ملي بانوان نوجوان كه براي اعزام به مسابقات آسيايي آماده مي شدند انتخاب شد و به گفته نايب رئيس فدراسيون با اخلاق ترين بازيكن تيم نيز به حساب مي آيد.

اصغري نبود اسپانسر را مهم ترين مشكل هيئت واليبال دانست و افزود: رئيس هيئت به اندازه يك اسپانسر ما را حمايت مي كند، گاهي براي حضور در يك مسابقه هزينه هاي سنگيني را بايد بپردازيم به عنوان مثال براي شركت در ليگ بانوان بايد 2 ميليون و 500 هزار تومان ورودي پرداخت كنيم و پرداخت اين مبلغ براي هيئت بسيار سنگين و مشكل است، از سوي ديگر استعدادهاي بسيار خوبي در استان داريم و نياز است كه شركت ها ما را حمايت كنند.

اگر اسپانسر داشته باشيم مي توانيم در بحث بانوان چندين مهسا كدخدا داشته باشيم.

وي در بيان فعاليت هاي 6 ماهه دوم سال جاري گفت: برگزاري مسابقات قهرماني استان در 2 بخش آقايان و بانوان، برگزاري جلسه مجمع عمومي، بازديد از مدارس ابتدايي و راهنمايي براي استعداديابي، برگزاري جلسه با روساي هيئت هاي شهرستاني و پيشكسوتان، برگزاري دوره هاي مربيگري و داوري و ارتقاي درجه 3، انسجام تيم هاي محلات و برگزاري نمايشگاه واليبال از مهم ترين فعاليت هاي نيمه دوم هيئت در سال جاري است.وي اضافه كرد: مدير كل تربيت بدني قول يك سالن اختصاصي را به هيئت داده اند.

با وجود اين سالن علاوه بر برگزاري تمام مسابقات و جلسات تمرين در آن، مي توانيم طرح استعداديابي را با جديت بيشتري دنبال كنيم.

اميدواريم بتوانيم واليبال را به جايگاه واقعي برگردانيم و اگر با استعداديابي اصولي زمينه ها را فراهم كنيم 4 تا 5 سال ديگر در اين زمينه حرفي براي گفتن خواهيم داشت.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4502]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن