تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه سياستمدارانه علي دايي‌


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: نگاه سياستمدارانه علي دايي‌
يكشنبه شب تيم ملي فوتبال با استفاده از بازيكنان خسته ولي پرانگيزه منتخب ليگ برتر ايران كه بلافاصله پس از برگزاري ديدارهاي هفته چهاردهم عازم دوحه شده بودند، تيم ملي قطر را با تك‌گل دقيقه 74 غلامرضا رضايي شكست داد.
كريم باقري پس از 2549 روز دوري از تيم ملي فوتبال ايران، نقش خود را در رهبري و هدايت اين تيم به سوي پيروزي بر قطر به شكل نسبتا موفقي ايفا كرد تا ضريب احتمال پيروزي بر امارات در خاك حريف تا ميزان محسوسي بالاتر برود.
يكشنبه شب تيم ملي فوتبال با استفاده از بازيكنان خسته ولي پرانگيزه منتخب ليگ برتر ايران كه بلافاصله پس از برگزاري ديدارهاي هفته چهاردهم عازم دوحه شده بودند، تيم ملي قطر را با تك‌گل دقيقه 74 غلامرضا رضايي شكست داد.
پيروزي ايران در شرايطي به دست آمد كه هر دو تيم بخصوص قطري‌ها در اين ديدار، بازي محكم و كم‌نوساني از خود ارائه كردند، مسابقه‌اي كه با برتري نسبي قطري‌ها توام بود، ولي در نتيجه‌گيري، غلامرضا رضايي از فرصت به دست آمده استفاده بهينه‌تري كرد و پس از فرار از عمق دفاع حريف با ضربه پاي چپ گلزني كرد.
ايران در اين مسابقه با آرايش 244 و با تركيب سيد مهدي رحمتي (دروازه‌بان)‌، حسين كعبي، سيد جلال حسيني، پيروز قرباني و ستار زارع در خط دفاع، محمدرضا خلعتبري، مازيار زارع، كريم باقري (كاپيتان)‌ و محمد نوري در خط مياني و سيدجلال رافخايي همراه غلامرضا رضايي در خط حمله به ميدان رفت.
نگاهي به شرايط و آرايش تيم ملي نشان مي‌دهد بيش از نيمي از بازيكنان اصلي حاضر در بازي با امارات در تركيب اوليه تيم قرار داشته‌اند و در حقيقت در اين نيمه، دايي دروازه‌بان و خط دفاعي اصلي خود همراه كريم باقري (كاپيتان جديد)‌ و غلامرضا رضايي ديگر عنصر اصلي تيمش را براي ايجاد آمادگي و هماهنگي هرچه بيشتر به ميدان فرستاده است كه در اين ميان، انتخاب پيروز قرباني (كاپيتان آماده استقلال)‌ به جاي سيدهادي عقيلي مصدوم، مهم‌ترين نكته جديد محسوب مي‌شود.
دايي اكنون سياستمدارانه با قرار دادن كاپيتان‌هاي محبوب استقلال و پرسپوليس، رفته رفته هواداران ميليوني اين دو تيم را به سوي خود جلب مي‌كند.
او در نيمه دوم مثل متسو تغييرات زيادي در تيمش به وجود آورد، فرصتي به طالب‌لو در دروازه داد، احمد آل نعمه محكم و شوتزن را جايگزين ستار زارع كرد تا تفاوت فراوان اين دو بازيكن مشخص‌تر شود، همچنين كيانوش رحمتي را به جاي مازيار زارع، ميثم بائو را به جاي خلعتبري، غلام‌نژاد را به جاي نوري و سيد صالحي را به جاي رافخايي درون زمين فرستاد و در پايان از عملكرد بازيكنان تيمش مقابل قطر ابراز رضايت كرد. رسول كربكندي و امير حاج‌رضايي برخلاف نظر دايي كيفيت مناسبي براي اين بازي توصيف نكردند.
حاج رضايي معتقد است: كيفيت فني پايين بازي تيم ملي در برابر قطر به دليل آن بوده است كه مربيان دو تيم بيشتر به دنبال سنجش نفرات تازه خود بوده‌اند.
كربكندي هم گفت: تيم ما شروع خوبي داشت، اما در ادامه قطر كنترل توپ را در دست گرفت و ايران فقط روي يك ضدحمله به گل رسيد. در اين زمينه من حق دارم نظر متفاوتي با سرمربي تيم ملي داشته باشم، هر چند دايي بعد از هر بازي مي‌گويد 6 موقعيت گل را خراب كرديم.
منصور پورحيدري، سرمربي پيشين تيم ملي هم درباره اين بازي گفت: ديدار از اين حيث قابل اهميت است كه فرصتي به بازيكنان جوان‌تر رسيد تا خودشان را نشان دهند، بازيكناني مثل پيروز قرباني، ميثم بائو و احمد آل نعمه و... كه در اين مسابقه توانستند توانايي‌هاي خود را نشان دهند.درخصوص خوب يا بد بودن تيم نمي‌توان نظري داد، چون بازيكناني تيم را تشكيل مي‌دادند كه تا به حال كنار هم قرار نگرفته بودند.
اما نكته مهم مدنظرمنصور پورحيدري به ساختار دفاعي تيم بر مي‌گردد. او به دايي توصيه مي‌كند توجه ويژه‌اي به مشكلات دفاعي داشته باشد و تمركز خود را روي اين ناحيه قرار دهد. پورحيدري معتقد است قطر تيم بهتري از امارات است، هر چند قطري‌ها هم مشكلاتي در كار تيمي دارند.
اما علي دايي قطر را با وجود پيشرفت زياد در سال‌هاي اخير تيمي همسطح امارات ارزيابي مي‌كند و مي‌گويد: بازي با ايران آخرين فرصت براي امارات است و آنها از تمام قدرت و توانشان در مقابل ما استفاده خواهند كرد، ما هم تيم قدرتمندي داريم و تلاش مي‌كنيم امارات را ببريم.
8 روز تا بازي ايران و امارات در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني باقي است، در حالي‌كه ساعت 30/3 بامداد ديروز تيم ملي از دوحه به تهران بازگشت و پس از استراحتي يكروزه از امروز تا 3 روز ديگر، تمرين‌هاي هوازي خود را در كمپ تيم‌هاي ملي پي بگيرد.
قراين نشان مي‌دهد دايي براي بازي با امارات شيوه نوين 1414 را با تركيب رحمتي (دروازه‌بان) كعبي، حسيني، قرباني و زارع در خط دفاع، نكونام در هافبك دفاعي، مهدوي‌كيا، شجاعي، باقري (كاپيتان) و رضايي در لايه دوم خط مياني و هاشميان در خط حمله در نظر گرفته است.

باقري، نكته مثبت بازي تيم ملي‌
امير حاج‌رضايي با اشاره به پايين بودن كيفيت فني بازي تيم ملي در مصاف با قطر، حضور كريم باقري در جمع ملي پوشان را نكته قابل توجه اين بازي مي‌داند. اين كارشناس فوتبال در اين باره مي‌گويد: اين بازي از نظر كيفي، بازي متوسط روبه پاييني بود كه در اين ميان، حضور كريم باقري در تركيب تيم ملي فوتبال كشورمان اتفاق مثبتي براي اين تيم است.
همراهي اين بازيكن باتجربه با تيم ملي، علاوه بر تاثير مثبت رواني روي تيم ايران، براي حريف روز 29 آبان كشورمان يك عامل موثر رواني منفي است و پيغامي براي اين تيم كه ايران براي تقابل با تيم‌هاي آسيايي در مرحله انتخابي جام جهاني و موفقيت در اين رقابت‌ها از تمام توان خود استفاده كرده است.
باقري براي شروع عملكرد خوبي داشت. اين بازيكن باتجربه سال‌هاست براي پرسپوليس بازي مي‌كند و محور اين تيم به شمار مي‌آيد. اما در بازي تيم ملي مقابل قطر براي نخستين بار كنار عده‌اي بازيكن جوان به ميدان رفت كه هيچ آشنايي با كار و روش بازي آنها نداشت. نبايد از باقري انتظار داشت كه پس از بازگشت دوباره به اردوي تيم ملي همان بازيكني باشد كه در تيم پرسپوليس است.
بيژن ذوالفقارنسب هم مانند حاج‌رضايي بازگشت كريم باقري به تيم ملي را به فال نيك گرفته و مي‌گويد: من بازي باقري مقابل قطر را مثبت ارزيابي مي‌كنم و معتقدم ‌حضور اين بازيكن باتجربه كنار بازيكناني نظير جواد نكونام، ‌مهدي مهدوي‌كيا و مسعود شجاعي بيشتر از ديدار مقابل قطر به چشم مي‌آيد.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن