تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئیات ناکامی جدید دزدان دریایی در ربودن نفتکش های ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئیس برنامه ریزی شرکت ملی نفتکش با تشریح سی و دومین ناکامی دزدان دریایی در ربودن نفتکشهای ایران در خلیج عدن، گفت: با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دزدان دریایی متواری شده اند.
عبدالصمد تعقل در گفتگو با مهر با اشاره به سی و دومین حمله دزدان دریایی به یکی از کشتیهای ناوگان نفتکش ایران در آبهای خلیج عدن، گفت: بر این اساس نفتکش "ایران سیفا" که از بندر عین السخنا مصر به مقصد جزیره خارگ در حرکت بود، در محدوده خلیج عدن مورد حمله چندین فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت.

رئیس برنامه ریزی شرکت ملی نفتکش با اعلام اینکه به دنبال این اتفاق، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در خلیج عدن با اقدام به موقع و آتش سنگین موجب ناکام ماندن دزدان دریایی شد، تصریح کرد: نفتکش سیفا پس از دفع این حمله و بدون هیچ آسیبی مسیر خود را به سمت پایانه نفتی خارگ ادامه داده است.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام تیراندازی هوایی موفق به متواری کردن شناور دزدان دریایی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این نفتکش و تمامی خدمه آن در سلامت کامل به سر می برند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نفتکش سیفا از ظرفیت حمل ۳۱۷ هزار تن نفت خام برخوردار است، بیان کرد: این کشتی ۲ میلیون بشکه نفت خام صادراتی ایران را در مصر به خریداران ترکیه ای تحویل داده است.

به گزارش مهر، این دومین حمله دزدان دریایی منطقه خلیج عدن و دریای سرخ به ناوگان نفتکش ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می رود.

مرداد ماه سالجاری هم یک فروند نفتکش غول پیکر شرکت ملی نفتکش ایران مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که این یورش دزدان دریایی با ناکامی روبرو شده بود.

در حال حاضر ظرفیت ناوگان کشتیهای نفتکش ایران حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده که با این تعداد کشتی امکان جابه جایی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن نفت خام و انواع فرآورده های نفتی وجود دارد.

همچنین هم اکنون ساخت ۲۸ فروند نفتکش جدید توسط سازندگان داخلی و خارجی در حال انجام بوده که با ورود این تعداد کشتی ظرفیت حمل نفت خام و فرآورده های نفتی کشور بیش از ۷.۵ میلیون تن افزایش می یابد.

با ورود ۲۸ فروند نفتکش جدید در مجموع ظرفیت ناوگان نفتکش به ۱۸ میلیون تن خواهد رسید که در مجموع امکان جابه جایی سالانه بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن نفت و فرآورده های نفتی فراهم می شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن