تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828796426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با كیومرث پوراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: پور احمد ؛ قصه به‌من گفت مرا فیلم كن

كیومرث پوراحمد با كارگردانی فیلم <اتوبوس شب> جایزه بهترین كارگردانی بخش سینمای آسیای جشنواره فیلم فجر را ازآن خود كرد. او این‌بار سراغ سینمای جنگ رفته است تا مخاطبانش را در تجربه‌ای تازه شریك كند.چه عاملی باعث شد در ژانری كه تاكنون در آن تجربه‌ای نداشتید (ژانر دفاع مقدس) فیلم بسازید؟زمستان سال گذشته با خانم مینو فرشچی فیلمنامه‌ای كار می‌كردیم كه قرار بود برنامه آینده‌ام باشد... مجموعه داستان‌های كوتاه <داستان‌های شهر جنگی> حبیب احمدزاده را خواندم.قصه‌های جذاب و بكری بود. یكی از آن قصه‌ها یقه مرا گرفت و رها نكرد. قصه، مرا به دنبال خودش كشاند و شد فیلمنامه اتوبوس شب و حالا‌ فیلم اتوبوس شب.در واقع قصه به من گفت كه مرا تبدیل به فیلم كن!به نظر شما اتوبوس شب یك فیلم جنگی است یا فیلم درباره جنگ یا اصلا‌ فیلمی ضدجنگ؟هر فیلمی كه داستان آن در جنگ اتفاق بیفتد، فیلم جنگی است. همانكه در اینجا ژانر دفاع مقدس خوانده می‌شود.اما این كه اتوبوس شب جنگی است یا ضدجنگ...یعنی پاسخ روشن شما در خود فیلم نیست؟به قیافه من می‌خورد كه فیلمی بسازم در ستایش خشونت و جنگ!؟مراحل شكل‌گیری فیلمنامه از یك داستان كوتاه تا قصه نهایی فیلم چگونه بود؟قصه كوتاه حبیب احمدزاده با كمك و یاری موثر دوست هنرمندم حسن شكاری (نقاش و نویسنده) ‌گسترش پیدا كرد.فیلمنامه را چهار بار بازنویسی كردم. از مشاورت‌های مهدی همایون‌فر كه تهیه‌كننده فیلم بود بهره‌گرفتم. دوستان دیگری مثل مرتضی سرهنگی، مجید رضا بالا‌، حمید فرخ‌نژاد و اصغر فرهادی هم ایده‌های خوبی دادند.... فیلم ساخته شده حتی با ورسیون چهارم فیلمنامه هم تفاوت‌هایی دارد و این مربوط می‌شود به روش بداهه‌كاری من. در طول نوشتن‌ها، دوبار با حبیب احمدزاده به آبادان رفتیم، به مناطق جنگی رفتیم. حبیب در پیشبرد كار مهره موثری بود. نوشتن فیلمنامه 9 ماه طول كشید.نگران نبودید كه استفاده از چهره‌های شاخص سینما مثل خسرو شكیبایی و محمدرضا فروتن به حس واقع‌گرای فیلم لطمه بزند؟یعنی چه!؟ اصل بر استفاده از بازیگران حرفه‌ای است. استفاده از نابازیگران كه اصل نیستند. همه هنر یك فیلمساز آن است كه مثلا‌ خسرو شكیبایی را بنشاند پشت فرمان یك اتوبوس و به‌زودی تماشاگر فراموش كند كه این راننده خسرو شكیبایی است. یعنی بازیگران باید درست انتخاب شوند و درست هدایت شوند تا تماشاگر همه شخصیت‌ها را (در نقش خودشان) واقعی تصور كند.واكنش تماشاگران را تا به حال چگونه ارزیابی می‌كنید؟از اینكه توده مردم با یك فیلم جنگی رابطه برقرار كرده‌اند خوشحالم و از این كه خواص و عوام(عموما)‌فیلم را تأیید كرده‌اند خوشحال‌ترم.چرا تصمیم گرفتید فیلم را به صورت سیاه و سفید بسازید؟ كاركردن با شیوه دیجیتال یك ریسك نبود؟فیلم را سیاه و سفید گرفتم چون دلم نمی‌خواست زخم و خون دیده شود... البته شاید این یك بهانه باشد تا دلیل.یك احساس توضیح ناپذیر به من می‌گفت فیلم باید سیاه و سفید باشد. كار كردن در یك اتوبوس با چهل تا مسافر و بیست تا سی نفر عوامل فیلم فقط با یك دوربین دیجیتال كوچك امكان‌پذیر بود. با یك دوربین 35 حرفه‌ای اصلا‌ این فیلم ساخته نمی‌شد از تبدیل ویدئو به فیلم راضی‌ام اما نسخه‌های فعلی ایده‌آل نیست چون روی پزتیو رنگی چاپ شده. پزتیو سیاه و سفید در ایران موجود نیست. امیدوارم به لطف سیمافیلم پزتیو سیاه و سفید وارد كنیم تا بتوانیم در كپی‌های بعدی به كیفیت ایده‌آل دست پیدا كنیم.قصد اكران فیلم را در كشورهای دیگر ندارید؟هركسی دلش می‌خواهد فیلمش در سطح وسیع جهانی اكران شود اما باید خود فیلم این ظرفیت را داشته باشد و پخش‌كننده هم این توانایی را داشته باشد. با همت و پشتكار و علا‌قه مسوولا‌ن CMI ، در مورد پخش جهانی فیلم خیلی امیدوارم.



منبع : روزنا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن