تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقادها را مي پذيريم


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: انتقادها را مي پذيريم
در گزارش هفته قبل به بررسي وضعيت ورزش در دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند پرداختيم. در آن گزارش به محدوديت هائي از قبيل كمبود فضاي ورزشي موجود و نيروهاي اداري بخش تربيت بدني دانشگاه آزاد اشاره شد كه در نتيجه آن تربيت بدني اين دانشگاه به جز سرويس دهي به دانشجويان رشته تربيت بدني و ساعت هاي درس عمومي تربيت بدني1و2نتوانسته شركت دانشجويان را در بخش هاي فوق برنامه فراهم آورد.

در اين شماره به سراغ دانشجويان و مسئولان ورزشي دانشگاه بيرجند رفتيم تا از وضعيت ورزش اين دانشگاه گزارش تهيه كنيم.

دانشگاه بيرجند ، اگر چه تعداد دانشجوي كمتري نسبت به دانشگاه آزاد دارد اما از امكانات ورزشي بيشتري برخوردار است بنابراين مشكلات ورزشي دانشجويان اين دانشگاه از نوعي ديگر است.

سالهاي سرد
يك دانشجوي تربيت بدني در خصوص امكانات اداره تربيت بدني و فوق برنامه دانشگاه بيرجند گفت : امكانات و سالن هاي خوبي در اختيار ما مي گذارند اما همه چيز به فضاهاي فيزيكي خلاصه نمي شود يك هفته است كه سالن ها به شدت سرد است و به دليل سردي سالن مجبور به پوشيدن لباس زياد هستيم كه اين موضوع سبب محدوديت حركت به خصوص در رشته هاي توپي مي شود.

وي ادامه داد : همين چند وقت پيش استخر به دليل تمام شدن مدت اعتبارش به مدت يك هفته تعطيل بود و اين در حالي بود كه سال گذشته هم اين موضوع پيش آمده بود و مسئولان مي توانستند با يك پيش بيني ساده ، مانع از تعطيل شدن كلاس هاي ما شوند.

يك دانشجوي رشته رياضي هم با بيان اين كه فعاليت هاي اداره تربيت بدني و فوق برنامه دانشگاه خوب است گفت : به دليل حجم زياد درس ها ،زمان زيادي براي پرداختن به ورزش ندارم ، اما گاهي به استخر مي روم ولي متاسفانه ساعات استخر بسيار كم و نامناسب است.

يك دانشجوي ترم يك هم گفت : از يك طرف علاقه بسياري به ورزش دارم و از طرف ديگر تمام ساعات تمرين رشته هاي مختلف ورزشي شب هاست و من چون در شهر خانه دارم ، نمي توانم هر شب براي تمرين به شوكت آباد بيايم.

وحيدي فر ادامه داد : در خوابگاه ها حداقل امكانات وجود دارد و حتي بعضي از شب ها مربياني براي آموزش رشته ها به خوابگاه مي آيند اما استقبال دانشجويان خوابگاهي از اين امكانات و مربيان بسيار كم است.

يكي از اعضاي تيم فوتبال دانشكده ادبيات هم گفت : تمرينات تيم بسيار منظم شده است اما امكانات ما آن طور كه بايد باشد نيست اما به دليل علاقه به فوتبال چاره اي جز ساختن و سوختن نداريم.

مدت اردو كم است
وي ادامه داد:تا به حال در قالب تيم هاي مختلف از سوي اداره فوق برنامه به مسابقات زيادي اعزام شده ام. در اعزام ها كمبودي احساس نمي شود اما تنها مشكل اعزام ها اين است كه حداكثر دو هفته و گاهي 2 روز قبل مسابقه نفرات اعزامي مشخص مي شوند واعضاي تيم ، فرصت تمرين ندارند.

دانشجوي ديگري كه در رشته مهندسي برق درس مي خواند ، گفت : هيچ اطلاعي از فعاليت هاي ورزشي دانشگاه ندارد ، حوصله اي هم براي رفتن به شوكت آباد براي يك ساعت ورزش كردن ندارم.تمام كلاس هاي ما در دانشكده فني برگزار مي شود و سالي يك بار هم به پرديس دانشگاه هم نمي رويم از سوي ديگر تمام مسابقات و تمرين هاي ورزشي در سالن فجر است.شما اگر بوديد با اين وضعيت به سراغ ورزش مي رفتيد؟

امكانات ورزشي دانشگاه
مدير تربيت بدني و فوق برنامه دانشگاه بيرجند در خصوص امكانات ورزشي اين دانشگاه گفت : در حال حاضر دو سالن ورزشي فجر و كوثر كه به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار مي گيرند ، يك سالن كشتي و مجموعه آبي ميلاد كه شامل استخر عمومي و كودكان ، دو حوضچه جكوزي و دو سوناي خشك و مرطوب مي باشد را در حال فعاليت داريم

سالاري افزود علاوه بر اين ما فضاهاي سرپوشيده ديگر هم تحت عنوان اتاق هاي ورزشي داريم كه از فضاهاي موجود جنب خوابگاه هاي دانشجويي استفاده كرده ايم و تجهيزات ورزشي از قبيل بدن سازي ، پينگ پنگ ، فوتبال دستي و امكانات ديگري كه مقدور بوده براي استفاده دانشجويان در آن قرار داده ايم.

مسئوليت امور ورزشي در اين مراكز هم بر عهده دبيران انجمن هاي ورزشي است كه در خوابگاه ها مستقر هستند وي ادامه داد فضاهاي ورزشي روباز ما هم شامل زمين چمن و زمين هاي روباز چند منظوره مي باشد كه در سايت هاي مختلف دانشگاه از قبيل سايت دانشكده كشاورزي، سايت پرديس ، مجتمع خوابگاهي صدف دختران ، سرو پسران و فضاي روباز پرديس اميرآباد را داريم. همچنين فضاهايي را تحت عنوان ايستگاههاي تندرستي در خوابگاه هاي سرو ، توحيد و پرديس مورد استفاده دانشجويان قرار مي گيرد تا دانشجويان در اوقات فراغت از امكانات موجود استفاده كنند.فعاليت هايي مانند ورزش صبحگاهي ، عصرگاهي و حتي برخي مسابقات در اين فضاها انجام مي شود.به گفته وي در كنار اين امكانات در مجاورت سايت تربيت بدني فضايي در حدود 2 هزار و 800 متر مربع تحت عنوان جاده تندرستي آماده سازي و آسفالت شده و ايستگاه هايي در اين فضا آماده شد كه علاقه مندان مي توانند از آن استفاده كنند.

محمدحسين سالاري تصريح كرد در حال حاضر نيز يك سالن جديد چند منظوره به مساحت 1460 متر با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در دانشكده كشاورزي در دست احداث است كه اميدواريم به زودي به بهره برداري برسد تا دانشجويان بتوانند در اوقات فراغت از آن استفاده كنند.

وي در خصوص سرانه فضاهاي ورزشي در دانشگاه با بيان اين كه در اين مورد از وضعيت خوبي برخوردار هستيم عنوان كرد : كل فضاهاي موجود در دانشگاه 39 هزار و 730 متر مربع است كه سرانه كل فضاهاي ورزشي با توجه به آمار دانشجويان كه در شش ماه اول داشتيم 7 متر و 35 سانتي متر مربع مي باشد كه اين آمار حتي از استاندارهاي كشورهاي اروپايي هم فراتر مي باشد.

به گفته وي از اين ميزان 33 هزار و 550 متر مربع فضاي روباز با سرانه 32/6 متر مربع و 6 هزار و 180 متر هم سهم فضاهاي سرپوشيده با سرانه 16/1 متر مربع مي باشد.

وي در عين حال تصريح كرد : البته با تمام اين آمارهايي كه هست به علت پراكندگي كه در سطح دانشگاه وجود دارد عملا در بخش فضاي سرپوشيده به خصوص در پرديس اميرآباد مشكل داريم كه با ساخت سالن در دست اقدام اين كمبود هم برطرف خواهد شد.

مدير تربيت بدني و فوق برنامه دانشگاه بيرجند در خصوص درصد مشاركت دانشجويان در فعاليت هاي ورزشي هم گفت : ما در طول سال چند فعاليت ورزشي را به صورت متمركز برگزار مي كنيم كه حدود 2 هزار و 300 نفر در جشنواره هاي ورزشي كه در 9 رشته دختران و 12 رشته پسران برگزار شد شركت كردند كه آمار خوبي است البته سياست گذاري در دانشگاه به نحوي است كه شاهد حضور بيشتر دانشجويان به ويژه دانشجويان دختر در فعاليت هاي ورزشي باشيم.وي برگزاري كلاس هاي آموزشي در رشته هاي مختلف ورزشي را از ديگر اقدامات انجام شده ذكر كرد و افزود : چند دوره اين كلاس ها با موفقيت انجام شده و اكنون هم در حال اجرا مي باشد و هدفمان اين است كه تمام دانشجويان در دوران تحصيل خود در دانشگاه بيرجند حداقل در يك رشته ورزشي آموزش ببينند.در حال حاضر نيز كلاس هاي آموزشي شنا ، دوچرخه سواري ، دارت و تير و كمان براي دختران دانشجو و رشته شنا و دوچرخه سواري براي پسران در حال اجرا مي باشد.سالاري در خصوص نحوه اطلاع رساني نيز عنوان كرد : اين اقدام از طريق دبيران ورزش خوابگاه ها و دانشكده ها با نصب اطلاعيه هاي مربوط صورت مي گيرد و علاوه بر آن به وسيله نصب بنرها و پارچه نوشته ها در نقاط مختلف دانشجويان را از فعاليت هاي ورزشي آگاه مي كنيم.وي در اشاره به تيم هاي اعزامي دانشگاه بيرجند كه مسابقات مختلف هم گفت : مسابقات دانشجويان كشور به دو صورت برگزار مي شود.

يكي به صورت المپياد كه هر دو سال و به صورت متمركز در يكي از دانشگاه هاي كشور برگزار مي شود كه تابستان امسال دو دانشگاه يزد و همدان ميزبان مسابقات پسران و دختران دانشجو بودند.

اعزام تيم هاي ورزشي
تيم هاي ورزشي ما در رشته هاي دو و ميداني ، كاراته و هندبال دختران و دو ميداني ، كشتي ، هندبال ، جودو ، تكواندو و شطرنج پسران به اين مسابقات اعزام شدند.علاوه بر اين مسابقات پراكنده اي هم در دانشگاه هاي مختلف برگزار مي شود كه تيم هاي شطرنج و واليبال در بخش دختران ،پينگ پنگ و واليبال در بخش دختران بر اين رقابت ها اعزام شدند.وي ادامه داد : المپياد ورزشي معمولا با يك فاصله از پايان ترم تحصيلي برگزار مي شود كه در اين فاصله اعضاي تيم هاي ورزشي در اردوهاي آمادگي با حضور مربي به سر مي بردند.به گفته وي حداقل زمان اين اردوها دو هفته است كه گاهي تا دو ماه هم به طول مي انجامد. و در اين مدت سلف سرويس و خوابگاه به اين دانشجويان سرويس دهي كرده و تمرينات هم صبح و بعدازظهر برگزار مي شود.وي در مورد ميزان استفاده دانشجويان از مجموعه آبي ميلاد هم گفت : اين مجموعه در دو بخش آموزشي و فوق برنامه فعاليت مي كند كه در قسمت آموزش از صبح تا ظهر كلاس هاي تخصصي دانشجويان رشته تربيت بدني برگزار مي شود ولي بعدازظهرها فعاليت استخر تحت عنوان آموزش هاي عمومي ، شيفت كاركنان هيئت علمي ، شيفت عمومي دانشجويي و قرارداد خارج ازدانشگاه انجام مي شود و حداقل روزي يك شيفت عمومي براي دانشجويان داريم.سالاري افزود : براي اين كه از نقطه نظرات دانشجويان بهره مند شويم در محل ورودي اكثر فضاهاي ورزشي يك صندوق پيشنهادات و انتقادات نصب كرده ايم كه معمولا هر ماه يك مرتبه مورد بررسي قرار مي گيرد.به نظر من با تمام تلاش هائي كه مي كنيم مسلما در برنامه هايمان اشكالات زيادي هم وجود دارد و بنابراين هرگونه انتقادي را پذيرا هستيم چون انتقاد سازنده باعث مي شود ضعف هاي خود را برطرف كنيم . ما هميشه سعي كرده ايم از نقطه نظرات دانشجويان بيشترين استفاده را بكنيم.وي در خصوص ورزش كاركنان هم عنوان كرد : در كنار فعاليت هاي دانشجويي يك بخش از فعاليت هايمان مربوط به كاركنان مي باشد كه هم به صورت فوق برنامه مانند فوتبال ، كوهپيمائي و واليبال به صورت منظم انجام مي شود و هم مسابقاتي را براي ان ها برگزار مي كنيم كه همين چند روز گذشته مسابقات فوتسال ، واليبال ، پينگ پنگ و دارت را برگزار كرديم.وي يكي از اقدامات جديد را در بخش ورزش ، افتتاح يك سالن بدنسازي در مجموعه فجر ذكر كرد و افزود : اين فضا كه بالغ بر300 متر مربع مي باشد با تغيير كاربري قسمتي از سالن فجر فعال فعال شده و آن را به امكانات مورد نياز و جديد مجهز كرديم . يك فضاي ديگر هم براي باشگاه رزمي اختصاص داديم.وي در خصوص نيروهاي اداري تربيت بدني دانشگاه هم خاطر نشان كرد : كمبود نيرو در بسياري بخش ها به عنوان يك معضل وجود دارد از جمله تربيت بدني ولي با كمك نيروهاي زبده و با تجربه كه در اين بخش داريم و با تلاش مضاعف آنان اين كمبود را جبران مي كنيم.

تاسيس دانشكده تربيت بدني
وي ادامه داد : در حال حاضر تربيت بدني دانشگاه 17 نفر پرسنل دارد 4 نفر نيروي رسمي ،8نفر شركتي و 5 نفرهم به صورت قراردادي همكاري مي كنند كه در دو بخش خواهران و برادران فعاليت مي كنند.وي با بيان اين كه در حال حاضر در دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ، دانشجويي تربيت بدني داريم گفت : مجوز تبديل گروه تربيت بدني را به دانشكده تربيت بدني گرفته ايم و در آينده نزديك شاهد تاسيس دانشكده تربيت بدني خواهيم بود.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن