تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واکنش به بهانه.گيري کودکان، آنان را پرخاشگر مي.کند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
يک متخصص اطفال: , واکنش به بهانه.گيري کودکان، آنان را پرخاشگر مي.کند


يک متخصص اطفال توصيه کرد: بهتر است نسبت به اوقات تلخي، بهانه.گيري و ناسازگاري.هاي کودکان واکنش نشان ندهيد و کودک را وادار به پرخاش بيشتر نکنيد.

دکتر ناصر کلانتري متخصص اطفال در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا واحد علوم پزشکي ايران گفت: دومين سال کودکي اغلب همزمان با برنامه ريزي والدين براي قوانين و مقرراتي است که کودکان موظف به اجراي آن هستند. کودک نيز سعي در تسلط بر زندگي و حرکات دارد بنابراين ممکن است در پايان برخوردهاي اجتناب ناپذيري که گاه ميان کودک و والدين روي مي.دهد، اعتراضات کودک به فرياد يا اوقات تلخي تبديل شود که نتيجه آن عجز بيش از حد کودک است.

وي تصريح کرد: کودکاني که به طور مکرر اوقات تلخي مي.کنند، معمولا بچه.هاي سرزنده و احتمالا بسيار باهوش هستند چرا که مي.دانند چه مي.خواهند. البته اغلب خواسته آنها بيش از اندازه است و زماني که کسي يا چيزي مانع آنها شود، اين رفتار را از خود بروز مي.دهند.

دکتر کلانتري افزود: والدين اغلب احساس مي.کنند در اين رفتار کودک مقصرند در حالي که واقعيت چيز ديگري است، شدت شور و هيجان کودک نسبت به هر يک از تصميماتش در اين طغيان ها منعکس مي.شود که معمولا برخورد محکم و بدون درگيري بيش از هر عملي کمک کننده خواهد بود.

وي ادامه داد: گرچه ممکن است ناديده گرفتن اوقات تلخي شديد کودک بي.رحمانه به نظر برسد اما به الدين توصيه مي.شود، به اين رفتار اعتنا نکنند تا خود به خود و به مرور حل شود.

وي با بيان اينکه رفتارهايي که در کودکان طي اوقات تلخي بروز مي.کند متغير است، يادآور شد: زماني که کودک وارد دوران سه يا چهار سالگي مي.شود، شدت سرکشي.هاي احساسي و همچنين نااميدي.هاي شديد در وي، کاهش مي.يابد و بيان واضح، تفکر و تصوير را مي.آموزد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن