تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله شاهرودي در اختتاميه همايش فرصت هاي سرمايه گذاري: صنعت گردشگري نزديكترين صنعت به سند چشم انداز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت الله شاهرودي در اختتاميه همايش فرصت هاي سرمايه گذاري: صنعت گردشگري نزديكترين صنعت به سند چشم انداز است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آيت الله شاهرودي اعلام كرد: صنعت گردشگري نزديكترين صنعت به اهداف سند چشم انداز در اقتصاد كلان كشور است و اين صنعت هم خدمات را توسعه مي دهد و هم اشتغالزايي را ارتقاء مي بخشد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، آيت الله هاشمي شاهرودي ضمن تبريك به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت ثامن الحج (ع) در مراسم اختتاميه همايش فرصت هاي سرمايه گذاري كه در محل برج ميلاد برگزار شد با اعلام اينكه موضوع گردشگري از بحث هاي مهم و استراتژيك است خاطرنشان كرد: در فرهنگ اصيل اسلامي هم بحث مسافرت و ارتباط بين انسان ها و رفت و آمدها مورد تاكيد قرار گرفته و به آن اشاره شده است.
وي يكي از مهمترين مسايلي كه منشاء و ريشه گسترش تمدن ها و انتقال فرهنگ و افكار و تمدن ها است را موضوع گردشگري دانست و افزود: علاوه بر آثار و منافع ديگري كه اين صنعت براي انسان ها در كشورهاي ميزبان و ميهمان دارد در قرآن نيز به آن سفارش شده است، چرا كه يكي از حكمت هاي آن منافع زيادي است كه براي هر دو ملت ميزبان و ميهمان از ابعاد مختلف اقتصادي، مادي، سياسي، معنوي و اجتماعي خواهد بود.
رييس قوه قضاييه همچنين با اعلام اينكه فرصت هاي گردشگري در كشور ما بسيار بالاست ياد آور شد: امروز جمهوري اسلامي ايران داراي منابع، بسترها و زمينه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري بسيار عظيمي است و هيچ كشوري مجموعه اين تنوع عظيم و گوناگوني را در خود ندارد.
به گزارش ايسكانيوز او در اين باره افزود: ما هم در بعد فضاهاي طبيعي منابع سرشار و دست نخورده گردشگري جنگل هاي بي نظيري داريم كه در هيچ كشوري تا اين حد تنوع و گردشگري با هم تجميع نشده است.
آيت الله هاشمي شاهرودي تصريح كرد: خوشبختانه كل منابع در كشور ما بكر است و آماده ورود سرمايه و سرمايه گذاري در اين منابع فرصت هاي عظيم و امكانات نهفته اي را براي شكوفايي براي خود دارد كه مي تواند مورد استفاده مردم در داخل و خارج قرار گيرد و اين صنعت را در كشور رونق دهد.
رييس قوه قضاييه با اعلام اينكه رونق صنعت گردشگري به نفع مردم ما و جهان اسلام و كساني است كه امروز به دنبال پيدا كردن فرصت هاي سرمايه گذاري هستند عنوان كرد: به شكر خدا سياست هاي نظيام ما در دهه اخير به طرف حمايت و تاكيد بر استفاده از اين فرصت هاست و به ويژه بعد از ابلاغ سياست هاي اصل 44 توسط مقام معظم رهبري و سياستهاي كلاني كه در سند چشم انداز برنامه چهارم تنظيم شده و الزامات و شاخص هاي تدوين و تصويب شده در آن، بسترهاي بسيار مناسبي براي حمايت از اين قبيل سرمايه گذاري ها صورت گرفته و مي تواند زمينه هاي مهم سياست تلقي شود و باعث شكوفايي سياستها در بخش صنعت باشد.
وي صنعت گردشگري را نزديكترين صنعت به اهداف سند چشم انداز كه در اقتصاد كلان كشور تدارك ديده شده است دانست و افزود: اين صنعت هم خدمات را توسعه مي دهد و هم اشتغالزايي را ارتقاء مي بخشد.
آيت الله هاشمي شاهرودي همچنين اظهار داشت: در نظام اسلامي سرمايه گذاري مخصوصا در بخش صنعت و خدمات و كشاورزي يك عبادت و امر مقدس به شمار مي رود كه بايد با ديد خدمت به آن نگريسته شود. البته مشروط بر اينكه طبق ضوابط اسلامي يعني مشروع باشد.
رييس دستگاه قضايي در اين مراسم خاطر نشان كرد: البته با سياست هاي تدوين شده و قوانين مربوط به اينكه توسط دولت در اين زمينه در حال تنظيم است و از طرفي باعث اشتغالزايي مي شود به عنوان يك امر مبارك و مقدس مورد توجه قرار گرفته و هر چه سرمايه گذاري در اين صنعت بيشتر شود خدمت به جامعه افزون مي شود و البته براي اين صنعت گران هم ، منبع درآمد مشروع است كه با انواع ديگر فعاليتهاي اقتصادي متفاوت است.
وي توجه و تاكيد دولت نهم بر صنعت گردشگري را گامي مثبت و مهم عنوان كرد و اضافه كرد: براي ارتقاء در اين حوزه نياز به همكاري بخش هاي ديگر در رابطه با صنعت و گردشگري وجود دارد.
رييس قوه قضاييه همچنين به حمايتهاي حقوقي و قضايي در اين زمينه تاكيد كرد و گفت: اين حوزه مربوط به قوه قضاييه است و به شكر خدا اين قوه نيز مانند دو قوه ديگر با ابلاغ سياست هاي اصل 44 موظف شده از سرمايه گذاري در كشور حمايت كند و ساز و كارهاي اين حمايت را در دستگاه قضايي در حال حاضر ايجاد كرده است. دستورات لازم به صورت بخشنامه هايي به مسوولين قضايي استان ها داده شده كه مطابق آن از سرمايه گذاري در صنعت توليد، كشاورزي و گردشگري حمايت هاي لازم به عمل آيد.
آيت الله هاشمي شاهرودي هچنين با اعلام اينكه در زمينه حمايت و حفظ حقوق ثبتي سرمايه گذاران به سازمان ثبت دستورات لازم داده شده است، به گزارش ايسكانيوز او در پايان خاطرنشان كرد: اين سازمان سيستم ثبت را مكانيزه كرده و نظام كسب و كار را براي حمايت و رونق بخشيدن در حال حاضر دنبال مي كند و بسياري از اين خدمات را در دستور كار قرار داده تا خارج از نوبت و اولويت مورد بررسي قرار دهد./07/198
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن