تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821001298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روشن‌روان در نشست خبري جشنواره موسيقي فجر:سمفوني «انقلاب» مجيد انتظامي به جشنواره موسيقي فجر نمي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: روشن‌روان در نشست خبري جشنواره موسيقي فجر:سمفوني «انقلاب» مجيد انتظامي به جشنواره موسيقي فجر نمي‌رسد
گروه هنر: كامبيز روشن‌روان در نشست خبري بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از آماده نشدن سمفوني انقلاب ساخته «مجيد انتظامي» به بخش ويژه انقلاب اين جشنواره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در اولين نشست خبري بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر كه صبح امروز 19 آبان ماه 87 با حضور «محمدحسين احمدي» رئيس دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس جشنواره، «كامبيز روشن‌روان» دبير، «بابك رضايي» سخنگو و جعفري مدير روابط عمومي جشنواره برگزار شد، روشن روان از آماده نشدن سمفوني انقلاب ساخته مجيد انتظامي به بخش ويژه سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در اين جشنواره خبر داد.

وي در ادامه سخنان خود گفت: انتظامي اين سمفوني را براي 22 بهمن آماده مي‌كند و اصلا فرصت جشنواره براي اتمام اين اثر كافي نيست.

احمدي در سخنان خود و در جمع‌بندي 3 دوره گذشته برگزاري جشنواره گفت: جشنواره بيست و يكم موسيقي فجر با شعار «موسيقي كيفيت» و با هدف افزايش كيفي جشنواره‌هاي موسيقي كار خود را آغاز كرد و بر همين اساس ماندگارترين آثار 21 دوره برگزاري جشنواره موسيقي فجر منتشر شد.

اين مقام مسئول ادامه داد: در جشنواره بيست و دوم حضور معاون شوراي جهاني موسيقي در ايران و بازديد از گروه‌هاي موسيقي و نهاد‌هاي صنفي و تخصصي، زمينه تعاملات گسترده‌اي را در عرصه بين‌المللي براي ايران فراهم كرد.

احمدي تصريح كرد: در جشنواره بيست‌ و سوم نيز افزوده شدن بخش رقابتي به جشنواره اتفاق خوشايندي بود كه ثمرات آن را در بلندمدت خواهيم ديد. ايجاد بخش موسيقي پاپ در كنار ديگر بخش‌‌ها و به رسميت شناخت اين سبك توسط نظام، رويداد مهمي بود كه زمينه حمايت را نيز فراهم كرد.

وي اظهار كرد: جشنواره امسال يكي از نقاط سرنوشت‌ساز در تاريخ برگزاري جشنواره موسيقي است كه سليقه‌ها در آن جايي ندارد و تلاش شده تا با تفاهمي كه با اداره كل فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي انجام شده امكان حضور اساتيد و گروه‌هاي موسيقي ايران در جهان فراهم شود.

در ادامه نشست خبري روشن‌روان در تشريح بخش‌هاي جشنواره گفت: تنها در بخش رقابتي جشنواره موسيقي فجر شاخه‌هاي سنتي، كلاسيك، پاپ، اركسترال، كرال و آهنگسازي گنجانده شده است و در مجموع، 167 گروه موسيقي از تهران و شهرستان برگزيده شده‌اند كه در بخش سنتي 57 گروه، در بخش كلاسيك 37، در بخش آواز 13 و در بخش پاپ 26 گروه موسيقي شركت كرده‌اند. در كل از اين 167 گروه كلي، 71 گروه در بخش رقابتي حاضر مي‌شوند.

وي در مورد داوري و انتخاب توضيح داد: بنا به نظر هيأت انتخاب كه همگي از اساتيد اين رشته هستند، بايد گروه‌هاي بيشتري به جشنواره راه مي‌يافتند اما كمبود‌هاي ما در تخصيص سالن، بيشتر از 5 روز اجازه گسترش بخش رقابتي را نداد.

روشن‌روان ادامه داد: در بخش جنبي 35 گروه شركت كرده‌اند كه شامل گروه‌هاي موسيقي بانوان، شهرستاني، نواحي، كودك، سمفونيك، كرال و هر نوع موسيقي ديگري است. در بخش بين‌الملل به دليل داشتن زمان كافي، صاحب‌نامان اين حوزه از كشورهاي اتريش، استوني، ژاپن، هلند، سوريه و اسپانيا به كشور خواهند آمد كه در كنار اجرا، مستركلاس و ورك‌شاپ نيز خواهند داشت.

اين آهنگساز از بخش ويژه سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر خبر داد و گفت: بخشي از اين مناسبت شامل برگزاري 7 ميزگرد در خانه هنرمندان ايران است كه به آسيب‌شناسي و بررسي 30 سال موسيقي پس از انقلاب مي‌پردازد.

وي افزود: بخش ديگر اين ويژه برنامه اجراي گلچيني از موسيقي‌هاي انقلابي دهه اول انقلاب است كه به شكل‌هاي مختلفي اجرا خواهد شد و يك بخش ديگر نيز به آثار جديد ساخته شده ويژه سال نوآوري و شكوفايي و سالگرد پيروزي انقلاب در سال جاري، اختصاص دارد. اميدوارم با توجه به تعدد گروه‌هاي متقاضي در اين بخش شاهد اجراي آثار نمونه باشيم.

در ادامه اين نشست رضايي عنوان كرد: 80 در صد گروه‌هاي شركت‌‌كننده در اين جشنواره در بخش رقابتي حاضر شده‌اند كه اغلب آن‌ها نامي نيستند. حمايت رسانه‌هاي فرهنگي از اين گروه‌ها و داشتن ديد حرفه‌اي به اجراي آنان راهي است تا در چندسال آينده گروه‌هاي جديدي را به مردم و جامعه معرفي كنيم.

وي اعلام كرد: جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر 19 تا 25 آذرماه در 8 سالن اجرا مي‌شود و اختتاميه هم‌زمان با شب عيد غدير، 26 آن ماه ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد. اين سالن‌ها و تالارها، وحدت، رودكي، اصلي تئاتر شهر، تالار وزارت كشور، فرهنگسراي ارسباران، نياوران، مجموعه انقلاب اسلامي(برج آزادي) و خانه هنرمندان است.

رضايي ادامه داد: اجراها در دو سانس17:30 و 21 برگزار خواهد شد و فروش بليط براي دانشجويان موسيقي با 50 در صد و تخفيف و براي دانشجويان ساير رشته‌ها با 30 درصد همراه با اولويت در پيش‌فروش خواهد بود.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن