تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- برگزاري نشست كميته‌ي كاري چهارجانبه در شرم الشيخ - ديدار ابوالغيظ با دبيركل سازمان ملل و رايس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: - برگزاري نشست كميته‌ي كاري چهارجانبه در شرم الشيخ - ديدار ابوالغيظ با دبيركل سازمان ملل و رايس


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

محمود عباس به منظور شركت در نشست كميته‌ي كاري چهارجانبه وارد شرم‌الشيخ شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه الحيات الجديده -چاپ فلسطين- قرار است محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان امروز (يكشنبه) در نشست‌هاي كميته‌ي كاري چهارجانبه شركت كند.

محمود عباس بعد از ورودش به شرم‌الشيخ با بان كي مون دبير كل سازمان ملل، عمرو موسي دبير كل اتحاديه‌ي عرب و صلاح الدين البشير وزير امور خارجه اردن ديدار كرد و به بررسي تحولات فلسطين و نيز نشست كميته‌ي كاري چهارجانبه پرداخت.

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ي آمريكا نيز به منظور شركت در جلسه كميته‌ي كاري چهار جانبه وارد شرم‌الشيخ شد. هم‌چنين تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي نيز در نشست‌هاي كميته‌ي كاري چهار جانبه شركت مي‌كند.

احمد ابوالغيظ وزير امور خارجه‌ي مصر، نشستي را با رايس برگزار كرد و به بررسي تلاشهاي منطقه‌يي و بين‌المللي در حمايت از مذاكرات دو طرف براي برقراري صلح عادلانه در منطقه پرداخت.

نبيل ابوردينه سخنگوي رسمي محمود عباس، گفت: عباس در نشست كميته‌ كاري چهارجانبه موضع‌گيري ثابت فلسطيني‌ها را اعلام خواهد كرد و به بيان اقدامات اسراييل كه مانع پيشبرد روند صلح شده است خواهد پرداخت.

وي گفت: محمود عباس در اين نشست خواستار نقش فعالتر كميته‌ي كاري چهارجانبه و حمايت از اجراي طرح نقشه‌ي راه خواهد شد.

در اين راستا گروه‌ 1+3+6 كه در برگيرنده كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مصر اردن و عراق و آمريكا است، نشستي را در حاشيه‌ نشست كميته‌ي كاري چهارجانبه برگزار مي‌كند.

در حال حاضر بنيتا فررو والدنر كميسيونر روابط خارجي اتحاديه اروپا و خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در شرم‌الشيخ حضور دارند.

نمايندگان كميته‌ي كاري چهارجانبه روز شنبه با مسوولان فلسطيني و اسراييلي در شرم‌الشيخ ديدار كردند.

كاندوليزا رايس پيش‌تر و در ادامه سفرش به سرزمينهاي اشغالي، با سلام فياض نخست وزير دولت موقت فلسطين در جنين ديدار كرد و نشستي را با فرماندهان سيستم‌هاي امنيتي فلسطين برگزار كرد.

رايس كه در مراسم افتتاح يك بيمارستان دولتي در جنين شركت كرده بود، گفت: من زماني كه در سال 2002 به جنين سفر كردم، به خوبي وضعيت فاجعه آميز ساكنان جنين و كشتارهاي وحشيانه‌اي كه در اين جا رخ داده بود را به ياد دارم و اكنون كه امروز جنين شكوفا را مي‌بينم به اين مساله مي‌رسم كه هيچ مساله‌اي غير ممكن نيست.

وزير امور خارجه آمريكا عنوان داشت: من امروز بعد از اينكه در جريان امور قرار گرفتم بيشتر بر اين باور هستم كه بايد كشور مستقل فلسطين در اراضي اشغالي سال 1967 تشكيل شود.

وي گفت: بهبود اوضاع اداري و مالي دال بر آن است كه فلسطيني‌ها مصمم هستند كه كشورشان را تشكيل دهند و به اشغال پايان دهند.

رايس درباره‌ي نقش سياسي واشنگتن در مرحله‌ي كنوني گفت: همانطور كه در كنفرانس آناپوليس مطرح شد، آمريكا بر انجام مذاكرات دو طرف اسراييل و فلسطين درخصوص وضعيت نهايي تاكيد دارد و اين مذاكرات به طور محرمانه انجام مي‌پذيرد.

وزير امور خارجه‌ي آمريكا خاظرنشان كرد: تمام پرونده‌هايي كه درخصوص مساله فلسطين وجود دارد، به دولت جديد منتقل خواهد شد تا آمريكا هم‌چنان به نقش خود براي دستيابي به راه حل صلح ادامه دهد.

فياض نيز اظهار داشت: مسووليت مهم تشكيلات خودگردان بازگرداندن وحدت ملي، پايان دادن به اشغال و تشكيل كشور مستقل فلسطين است.

در جريان اين سفر آمريكا 14 ميليون دلار براي اجراي طرح‌هاي توسعه در شهر جنين ارايه كرد.

فياض نيز از حمايت مالي آمريكا تقدير كرد و گفت: حمايت‌هاي مالي آمريكا براي ما بسيار مهم است.

فياض از دولت جديد آمريكا خواست به اشغالگري اسراييل پايان دهد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن