تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820758241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست تخصصي فيلم و فيلمنامه‌نويسي از زندگاني ائمه (ع) در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نشست تخصصي فيلم و فيلمنامه‌نويسي از زندگاني ائمه (ع) در قم برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / اكبر پوست‌چيان: نشست تخصصي فيلم و فيلم‌نامه نويسي در مورد زندگاني ائمه‌معصومين (ع) از سري نشست‌هاي تخصصي جشنواره فرهنگي هنري كريمه اهل بيت(ع) در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، «رحمت‌الله اميدوار» فيلم‌نامه‌نويس كشورمان در اين نشست گفت: فيلم‌نامه‌نويسي در باب ائمه‌اطهار(ع) و شخصيت‌هاي مذهبي نيازمند ارتباط تنگاتنگي ميان حوزه دين و هنر است.

وي افزود: بايد با درك كامل وارد عرصه فيلم‌نامه‌نويسي در معرفي ائمه (ع) و متدينين ديني شد.

اميدوار ادامه داد: در حوزه تاريخي گزارش‌هاي رسيده از نحوه سلوك و زندگي معصومين(ع) و بزرگان دين خيلي زياد نيست كه اين خلا باعث محدوديت در پرداختن به اين موضوع مي‌شود.

وي گفت: اگر فيلم‌نامه‌نويسان و تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي مذهبي همزمان در دو حوزه تاريخي و مسائل روز، ابعاد معنوي و اجتماعي زندگي و رفتار معصومين(ع) را به تصوير بكشند تاثيرگذاري فيلم‌ها بيشتر خواهد شد.

اميدوار افزود: هنرمندان بايد با گسترش ديد خود به اهداف و انديشه‌هاي بزرگان دين توجه جدي داشته باشند تا بتوانند به اعتلاي ديني و ترويج فرهنگ ائمه (ع) در جامعه كمك كنند.

وي با اشاره به نگارش فيلم در حوزه‌هاي متنوع، گفت: يكي از حوزه‌هايي كه داراي قابليت‌هاي فراوان پردازش موضوعي است حوزه اخلاق و معرفت است.

اميدوار ادامه داد: نمايش مناسك و شعائري كه جنبه‌هاي واقعي دارند بدون اتكا به بخش معرفتي در حد انتظار نتيجه‌بخش نخواهد شد.

وي اظهار كرد: فيلم‌نامه‌نويسان نبايد همانند مبلغان فقط براي ارائه جنبه‌هاي مختلف دين به ديگران تلاش كنند.

اميدوار افزود: فيلم‌نامه‌نويسان بايد در كنار كسب مهارت‌هاي فني به مرحله درك مسائل ديني هم رسيده باشند كه ورود يك جانبه به اين وادي در نهايت باعث انحراف از مسير اصلي مي‌شود.

وي در پايان تصريح كرد: يكي از همين انحراف‌ها لطمه‌هاي غير قابل جبراني است كه متاسفانه برخي فيلم‌نامه‌نويسان بدون كسب مهارت در هر دو بخش به برخي باورهاي مردم وارد مي‌كنند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن