تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821059511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/آب سد طالقان هنوز به دست مردم شهريار نرسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/آب سد طالقان هنوز به دست مردم شهريار نرسيده است
كرج - خبرگزاري مهر: كلنگ انتقال بخشي از آب سد طالقان به شهريار و رباط كريم به اين دو شهرستان به زمين زده شد ولي بعد از گذشت دو سال از بهره برداري اين سد و پيگيري چند ساله مسئولان شهريار، هنوز آب سد طالقان به شهريار نرسيده است.

به گزارش خبرنگار مهر در شهريار، طالقان يكي از بخشهاي شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان تهران است كه از شمال به رامسر و تنكابن، از شرق به شهرستان كرج، از جنوب به هشتگرد و از غرب و جنوب غربي به قزوين محدود مي شود.

كلنگ احداث كانال آب طالقان با هدف رفع و تامين مشكلات آب در شهريار به نام شهرستانهاي شهريار و رباط كريم زده شد اما بنا به گفته مسئولان تاكنون آب اين كانال به شهريار وارد نشده و اين امر باعث شده كه هم اكنون كشاورزان شهرستان با مشكل كمبود آب و در ادامه آن فرونشست سفره هاي زيرزميني مواجه شوند.

قطب كشاورزي پايتخت و كشور با كم آبي روبروست

شهرستان شهريار يكي از قطبهاي كشاورزي كشور محسوب مي شود و رتبه اول توليد ميوه هاي سردرختي در استان تهران را داراست به همين لحاظ به نظر مي رسد ضروري است با همت مسئولان شهري و استاني تمامي امكانات براي ادامه كار كشارزان فراهم شود.

50 درصد قارچ توليدي كشور توسط كشاورزان شهريار توليد مي شود و اين قشر زحمتكش براي توليد هرچه بهتر و با كيفيت ميوه و محصولات خود نياز به آب كافي دارند.

هم اكنون براي تامين آب صنعتي، شرب و كشاورزي شهرستان شهريار از سفره هاي زيرزميني و چاه ها استفاده مي شود كه اين امر آسيبهاي زيادي را هم براي فرونشست زمين و چاه ها و هم سلامت مردم در آينده به وجود مي آورد.

در اين زمينه فرماندار شهريار در گفتگو با خبرنگار مهر در شهريار اظهار داشت: يكي از اساسي ترين مشكلات شهريار در بخش آب است به نحوي كه در سال 74 زماني كه عمليات اجرايي احداث كانال آب طالقان به زمين زده شد به نام شهريار و رباط كريم بود.

محمدعلي عرفان منش افزود: آن زمان رباط كريم هنوز بخش بود و دشت رباط كريم فقر آبي داشت و اين تصميم بر همين مبنا گرفته شده بود.

اين مسئول خاطرنشان كرد: از آن زمان، اين موضوع به طور مرتب از طرف مسئولان شهرستان پيگيري شد و طي سه سال گذشته بارها مورد تاييد قرار گرفت.

وي بيان داشت: در اين تصميم مقرر شد كه از محل انتقال آب رودخانه طالقان ساليانه 150 ميليون متر مكعب آب وارد شهريار شود، همچنين امور آب در آن زمان متعهد شد كه علاوه بر 150 ميليون متر مكعب مذكور، 150 ميليون متر مكعب هم از طريق آبهاي زيرزميني تهران آب به شهرستان وارد شود.

وي ادامه داد: در سفر رئيس جمهور سابق به شهريار نيز بر اين موضوع تاكيد و اعلام شد كه با بهره برداري از كانال انتقال آب طالقان، مشكل آب شهريار حل مي شود كه اين مشكل هنوز حل نشده است.

اين مسئول يادآور شد: وضعيت كنوني شهريار هشدارهاي جدي در مورد فرونشست زمين و برداشت بيش از حد سفره ها براي مسئولان دارد و هم اكنون پاسخگويي نيازهاي بخش صنعت، كشاورزي و شرب نيست.

عرفان منش افزود: هم اكنون براي در اختيار گذاشتن آب بين سكنه شهريار بايد از 250 متري چاه ها آب كشيده شود كه اين كار سلامت مردم را به خطر مي اندازد.

مسئولان وزارت نيرو به تعهد خود پايبند باشند

فرماندار شهريار متذكر شد: جا دارد مسئولان وزارت نيرو به اين موضوع توجه كنند و در پايبندي به تعهدات گذشته در اجراي طرح هاي پنج گانه مصمم باشند.

وي افزود: توجه به مسائل بخش آب شهريار خواسته تمام مسئولان شهرستان از وزارت نيرو است.

اين مسئول در بخش ديگري اعلام كرد: هرآنچه در خصوص كانال آب ميدان محمديه مصوب شده مورد نياز شهرستان است و نبايد در مورد استفاده از آب استحصالي از كانال ميدان محمديه براي جاي ديگر اقدام شود.

عرفان منش اظهار داشت: شهرستانهاي شهريار، اسلامشهر و رباط كريم آمادگي لازم براي استفاده از آب اين كانال را دارند كه در اين راستا بايد ساز و كار لازم را انديشيد.

در هر صورت مشكلات فراروي كشاورزان شهرياري در بخش كشاورزي بيانگر آن است كه اگر مسئولان امر توجه كافي به اين مشكلات نكنند موضوع ياد شده تبديل به بحراني جدي در مركز كشاورزي پايتخت و كشور خواهد شد.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن